اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دستگیری 128 نفر از اراذل و اوباش در آذربایجان‌شرقی/ دستگیری 3308 معتاد و کشف 886 کیلو انواع مواد مخدر

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از دستگیری 128 نفر اراذل و اوباش در استان خبر داد و گفت: پلیس در خصوص امنیت و آرامش افراد جامعه با کسی تعارف و مماشات نداشته و با مخلان نظم و امنیت جامعه برخورد قانونی و سخت خواهد کرد.

دستگیری 128 نفر از اراذل و اوباش در آذربایجان‌شرقی/ دستگیری 3308 معتاد  و کشف 886 کیلو انواع مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین عبدی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی ما ترویج احساس امنیت در بین مردم است، اظهار کرد: بحث سلامت و امنیت هر دو در حفظ و تعالی بشر نقش کلیدی دارند.

وی گفت: اگر امنیت وجود نداشته باشد، تمام مسیرهای رشد و تعالی با مشکل مواجه خواهند شد.

سردار عبدی با اشاره به اینکه بیش از هر سازمان دیگری نیازمند جلب افکار عمومی هستیم، افزود: در بحث پیشگیری ما به مشارکت جامعه و مردمی معتقد هستیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه امسال ۷۲۴ هزار و ۲۷۴ تماس با سامانه ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیسی  استان گرفته شده است، متذکر شد: از این تعداد، ۳۱۲ هزار و ۵۴۲ تماس ( حدود ۵۰ درصد تماس‌ها) منجر به عملیات پلیس شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌‌شرقی همچنین تصریح کرد: امسال ۸۸۶ کیلو انواع مواد مخدر در استان آذربایجان‌شرقی کشف شده است که در این رابطه ۲ هزار و ۳۴۷ نفر در رابطه با جرائم مواد مخدر دستگیر شدند.

وی بیان داشت: در استان آذربایجان‌شرقی، ۳ هزار و ۳۰۸ معتاد متجاهر دستگیر و به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل داده شده‌اند.

عبدی در مورد مراجعات به کلانتری‌ها، خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۳۷۹ هزار نفر به کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مراجعه کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد بیشتر شده و در این زمینه ۹۳ هزار و ۸۲۸ فقره پرونده با موضوعات مختلف تشکیل شده که در بیش از ۵۰ درصد به سازش طرفین ختم شده است.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: در حوزه پلیس فتا نیز یک هزار و ۸۷۹ فقره پرونده تشکیل شده که یک‌هزار و ۶۸۴ پرونده با دستگیری و شناسایی ۵۳۳ متهم به نتیجه رسیده است.

عبدی از کلاهبرداری رایانه‌ای به عنوان بیشترین جرم در این حوزه اعلام و اذعان داشت: نشر اکاذیب، برداشت از حساب و پیامک‌های جعلی از دیگر جرم‌های رایج این حوزه است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌‌شرقی با تاکید بر اینکه سرقت یکی از جرائمی است که احساس ناامنی در جامعه را افزایش می‌دهد توضیح داد: در سال ۹۷، ۴۴ درصد سرقت‌ها مربوط به سرقت خودرو می‌شد اما در حال حاضر به ۳۴ درصد کاهش یافته است.

سردار عبدی ابراز کرد: در این میان، ۲۴ درصد سرقت مربوط به وسایل خودرو و تنها ۱۰ درصد مربوط به سرقت خودرو است که در این زمینه مالکان خودرو برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی باید دقت لازم را به خرج داده و خودروی خود را در پارکینگ‌ها پارک کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌‌شرقی ادامه داد: سامانه ۱۹۷ ناظر بر اقدامات ۱۱۰ است که در چهار حوزه انتقادات، پیشنهادات، شکایت و تقدیر در حال ارائه خدمات به شهروندان می‌باشد که در این میان، شکایت از پلیس در سامانه ۱۹۷، ۱۷/۷ درصد و تقدیر از پلیس ۱/۲ درصد بوده است.

وی توضیح داد: با وجود افزایش تعداد سفرها در استان آذربایجان‌شرقی، و کاهش ۲۲ درصدی تلفات ناشی از تصادفات را شاهد بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از دستگیری ۱۲۸ نفر اراذل و اوباش در استان خبر داد و گفت: پلیس در خصوص امنیت و آرامش افراد جامعه با کسی تعارف و مماشات نداشته و با مخلان نظم و امنیت جامعه برخورد قانونی و سخت خواهد کرد. 

وی با تاکید بر اینکه امنیت خط قرمز پلیس است از شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه شرارت و ناامنی در اسرع وقت مراتب را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول