اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اجرای ۴۰ پروژه آب‌رسانی در مناطق مرزی خراسان رضوی

فرمانده لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۴۰ پروژه آب‌رسانی در مناطق مرزی خراسان رضوی در راستای طرح مردم یاری و محرومیت‌زدایی توأم با حفظ امنیت پایدار و اشراف اطلاعاتی توسط سپاه پاسداران در حال اجرا است.

اجرای ۴۰ پروژه آب‌رسانی  در مناطق مرزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس  از تربت‌جام، حسن رجب‌زاده امشب در همایش تجلیل از خبرنگاران شرق خراسان رضوی که به میزبانی کانون بسیج رسانه تربت‌جام در دانشکده علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: تلاش‌های خالصانه خبرنگاران در عرصه کار فرهنگی و جهاد تبیین نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند. 

فرمانده لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر خراسان رضوی بابیان اینکه دشمن تمام تلاش در فضای مجازی معطوف به ناکارآمد جلوه دادن دستاوردهای نظام اسلامی و ناامید کردن مردم است تصریح کرد: خبرنگاران باید دستاوردهای نظام اسلامی را همانند حضور بصیرت گونه مردم درصحنه‌های حساس و تاریخی انقلاب از نگاه خبری خود به تصویر بکشند تا زمینه امیدبخشی و امنیت روانی در جامعه گسترش یابد.

رجب‌زاده با اشاره به مأموریت ۷ساله سپاه پاسداران در مناطق مرزی شرق خراسان رضوی که از سال ۹۴ سوی فرمانده معظم کل قوا ابلاغ‌شده است خاطرنشان کرد: مأموریت اصلی سپاه در مناطق مرزی حفظ امنیت پایدار و اشراف اطلاعاتی است که ابعاد این ابلاغ با آن نگاه ژرف و افق بلند معظم له الآن نمود بیشتری پیداکرده است. 

اجرای ۴۰ پروژه آب‌رسانی در مناطق مرزی خراسان رضوی

وی اجرای ۴۰ پروژه آب‌رسانی توأم با حفظ امنیت پایدار و اشراف اطلاعاتی در مناطق مرزی استان خراسان رضوی را از مأموریت اصلی نهاد مقدس سپاه پاسداران برشمرد و بیان کرد: برای ماندگاری مردم در مناطق مرزی و روستایی در عرصه‌های مردم یاری و محرومیت‌زدایی سپاه در حوزه‌های اقتصادی، معیشتی ، اجتماعی ورود جدی دارد که بخشی از آن متأثر از تحریم‌های ناجوانمردانه، تورم و گرانی و سوء مدیریت‌های است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید قاجاریان ادامه داد: در راستای محرومیت‌زدایی سال گذشته در سطح کشور بیش از ۱۰ هزار پروژه آب‌رسانی به سپاه واگذار شد که در حال حاضر به ۲۰ هزار پروژه افزایش‌یافته است و در حال حاضر ۴۰ پروژه آب‌رسانی در پنج شهرستان‌ مرزی تربت‌جام، تایباد، خواف، صالح‌آباد و سرخس توسط این قرارگاه در حال اجرا است.

شناسایی ۱۰ هزار روستا با تنش آبی توسط قرارگاه امام حسن(ع)

رجب‌زاده توزیع بسته‌های معیشتی، فرهنگی، تهیه جهیزیه برای نوعروسان و اجرای پروژه‌های زیرساختی و عمرانی روستایی را بخشی دیگر از کوتاه‌مدت و بلندمدت مأموریت سپاه برشمرد و ابراز کرد: ۱۰هزار روستا با تنش آبی توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی امام ‌حسن(ع) با اولویت کاری تعریف و شناسایی‌شده است که این رقم الآن دو برابر شده است که تحقق این دستاورد خدمتی بزرگ به مردم در راستای مقابله با هجمه دشمنان است. 

وی اضافه کرد: پروژه‌هایی که به قرارگاه شهید قاجاریان واگذارشده طبق برنامه دوساله به لحاظ زمانی ۳۴ درصد پیشرفت دارد و تا پایان مرداد پیشرفت کار ۱۶ درصد است.

فرمانده لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر خراسان رضوی با انتقاد از عدم جوابگویی کارخانه‌ها در تأمین تجهیزات پروژه‌های آب‌رسانی بیان کرد: سپاه در سطح کشور بیش از ۱۵ هزار پروژه آب‌رسانی در دست اجرا است که برای تأمین تجهیزات با مشکل جدی مواجه‌ایم و کارخانه‌های جوابگوی تأمین تجهیزات پروژه‌ها نیستند.

وی با اشاره به اینکه برای ماندگاری مردم در روستا آب در اولویت قرار دارد یادآور شد: محور دوم محرومیت‌زدایی راه، مسکن، اشتغال، کشاورزی و دامداری است که در آینده نزدیک راه‌سازی نیز در اولویت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: واگذاری پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستاها به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) توفیق و افتخار می‌دانیم و فرصت مغتنمی است که در اختیار سپاه و بسیج قرارگرفته است.

تربت‌جام در رأس تنش آبی استان قرار دارد

سرپرست آبفای تربت‌جام نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت آب‌رسانی در روستاها گفت: خشک‌سالی دو دهه اخیر در منطقه تربت‌جام‌ به‌شدت تأثیر گذاشته که این امر باعث شده است که این شهرستان در رأس تنش آبی یک استان قرار گیرد.

محمدرضا جعفری یادآور شد: در دو سال گذشته چند روستا با صرف هزینه ۱۴ میلیارد تومان توسط خیر نیکوکار حاج اکبر ابراهیمی مردم از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند و دشت‌های شهرستان به لحاظ منابع آبی بحرانی است .

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول