اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

موکب آبیکی‌ها برای نخستین بار در عراق راه اندازی می شود

در ستاد اربعین شهرستان آبیک، از راه‌اندازی موکب آبیکی‌ها برای نخستین بار در ایام اربعین در عراق تا پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی دراین شهرستان سخن به میان آمد.

موکب آبیکی‌ها برای نخستین بار در عراق راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جلسه ستاد اربعین شهرستان آبیک امشب با حضور امام جمعه آبیک، فرماندار شهرستان آبیک، فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام و دیگر مسئولان و نمایندگان موکب‌های اربعین، هیات‌های مذهبی و گروه‌های جهادی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

شهدای کربلا فدای ولی خدا شدند

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی‌ میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک در این جلسه با بیان اینکه عیار انسان در بزنگاه‌های ظهور یعنی اربعین و غدیر مشخص می‌شود، گفت: به غدیر بی‌توجهی شد واقعه کربلا رخ داد و اگر به اربعین توجه شود، ظهور اتفاق می‌افتد.

وی مبنای رکن قیام امام حسین علیه السلام را ولایت‌مداری ذکر کرد و افزود: همه شهدا فدای امر الهی شدند اما شهدای کربلا فدای ولی خدا شدند و شهدای ولایت محسوب می‌شوند.

امام جمعه شهرستان آبیک مساعدت در برنامه‌ها  ومراسم اربعین را  تمرین ولایت‌مداری دانست و ادامه داد: هر تصمیمی که از سوی ستاد اربعین شهرستان آبیک أخذ شود مسئولان دستگاه‌های مختلف باید پای کار آمده و با انسجام برای اجرای برنامه‌ها و مشارکت‌ در این زمینه گام بردارند و با تقویت مساجد و هیأت‌های مذهبی باید تلاش شود مردم به حرکت درآمده و برنامه‌ها را به پیش ببرند و امور اربعین را به دست بگیرند.

حسینی‌میرامینی اربعین را مقدمه‌سازی ظهور امام زمان (عج) ذکر و اضافه کرد: در خصوص پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی که سپاه پاسداران پرچمدار است، مقرر شده در شهر آبیک برگزار شود که با مدیریت مجموعه‌های انقلابی و میدان‌‌داری مردم به نحو احسن برگزار می‌شود.
 
قدردانی امام جمعه قزوین از شور حسینی در آبیک

حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک با استقبال از راه‌اندازی موکب آبیکی‌ها در ایام اربعین درعراق بیان کرد: آن بخش از مساعدت‌ها را که بتوانیم در شهرستان انجام می‌دهیم و همه مسئولان موظف هستند کمک ‌کنند، اگر هم امکان برخی کمک‌های دولتی وجود نداشته باشد از  ظرفیت‌های دیگر شهرستان استفاده می‌کنیم.

وی افزود: لازم است ظرف مدت 48 ساعت آینده نیازهای موکب آبیک برای ایام اربعین در عراق احصا و در قالب لیستی به فرمانداری ارائه و کمیته‌های مورد نیاز موکب مشخص شود که در این زمینه از ظرفیت‌های مردمی، هیأت‌های مذهبی و مشارکت خیران بهره خواهیم گرفت.

این مسئول به استقبال و شرکت بسیار خوب مردم شهرستان آبیک در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در سال‌های گذشته اشاره و ادامه داد: امسال هم این پیاده‌ری با همکاری دستگاه‌های مختلف و با حضور پرشور مردم برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان آبیک با قدردانی از حضور پرشور مردم این شهرستان و هیأت‌های مذهبی در مراسم تجمع عاشورائیان و شور حسینی ارزنده و پخش زنده این مراسم در شبکه‌های سراسری و استانی تصریح کرد: آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین طی پیغامی، برگزاری این مراسم و حضور باشکوه مردم در این مراسم را فوق‌العاده ذکر کرده بودند که از لطف ایشان به مردم و شهرستان قدردانی می‌کنم.

فتوحی مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین را از گلزار شهدای گمنام آبیک تا گلزار شهدای آمادگاه ذکر و خاطرنشان کرد: احداث گلزار شهدای دو شهیدگمنام آمادگاه مراحل پایانی قرار دارد و در شهریور ماه تکمیل می‌شود این در حالی است که برای این پروژه دوباره اعتباری تخصیص داده می‌شود و در مسیر پیاده‌روی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی هم برپا می‌شود.

وی قاطبه مردم شهرستان آبیک را افرادی مذهبی و انقلابی دانست و با بیان اینکه در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی اخبار خیلی خوبی به گوش نمی‌رسد، ادامه داد: متاسفانه نسل‌های امروز به بلندگوهای خارجی و داخلی بیشتر نزدیک‌تر و راغب‌تر هستند که فضای معنوی ایام محرم و اربعین فرصت خوبی برای انجام کارهای فرهنگی در قالب جهاد تبیین از سوی روحانیون و هیأت‌های مذهبی است و برای نسل امروز باید تبیین شود که در فتنه سال 88 چه اجحافی در حق امام حسین علیه السلام، نظام و انقلاب شد.

تسهیل‌گری مسئولان برای اربعین حسینی

سرهنگ مهدی صادق‌پور فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه‌السلام شهرستان آبیک درادامه این جلسه گفت: حضرت زینب سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام به عنوان پیام‌رسانان و رسانه کربلا در انتقال و اطلاع‌رسانی  پیام عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام نقش بسزایی ایفا کردند.

وی اربعین را نمایش قدرت نظام و جهان اسلام دانست و افزود: مسئولان موظف هستند مراسم اربعین را که حرکت جهادی است را برای مردم تسهیل ببخشند چرا که به عنوان نقاط قوت اسلام، برخلاف میل دشمن است و همه باید پای کار بیایند.

این مسئول نظامی تصریح کرد: برای اربعین حسینی از ظرفیت همه پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج و ستاد سپاه ناحیه استفاده خواهیم کرد و در عراق و مراسم اربعین حرکت و نقش مردم شهرستان آبیک را به رخ جهانیان خواهیم کشاند و بخش‌های خصوصی و دولتی را پای کار می‌آوریم.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک با اشاره به برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسنی در سال 89 در این شهرستان از گلزار شهدای گمنام آبیک تا گلزار شهدای گمنام آمادگاه افزود: از ظرفیت خیران و مردم برای برگزاری این پیاده‌روی استفاده می‌کنیم و همه دستگاه‌ها باید  پای کار باشند.

صادق‌پور با اشاره به استفاده از تصاویر و تمثال شهدای مطهر مدافع حرم در پیاده‌روی جاماندگان اربعین اذعان کرد: اهانت اخیر یکی از سران فتنه به سردار شهید همدانی که اخیرا پیکر مطهرش به وطن بازگشته، جای تاسف دارد و همه باید قدردان شهدای مدافع حرم باشیم که جانانه در برابر داعشیان ایستادند و از حرم اهل بیت علیهم السلام دفاع کردند و اجازه ندادند پایشان به ایران برسد.

هادی طاهری سرکنسولگری سابق ایران در عراق نیز در این جلسه به راه‌اندازی موکب مستقل و ویژه شهرستان آبیک در ایام اربعین در عراق خبر داد و گفت: با پیشنهاد یکی از شهروندان آبیکی این مهم تحقق می‌یابد و برای مکان و غذا مشکلی وجود ندارد و هشت کمیته شامل مشارکت‌های مردمی و نذورات، تدارکات، اداری، مالی، فرهنگی و تبلیغات، فنی و تاسیسات، بهداشت و درمان و رسانه و فضای مجازی تشکیل می‌شود.

وی اربعین را مقوله‌ای فرهنگی با سبقه سیاسی و ظرفیت مهم برای انتقال پیام عاشورا به جهانیان ذکر و تصریح کرد: حضور زائرانی از مسیحیان، اهل سنت و شیعیان در این اجتماع عظیم دیدنی است.

طاهری با اشاره به لزوم حضور خادمان و روسای کمیته‌های موکب شهرستان آبیک 10 روز پیش از اربعین بیان کرد: کربلا معجزه است و عراقی‌ها ذعان می‌کردند در ایام اربعین همان میزان مصرف آب در زمان معمولی استفاده می‌شود و با کمبود آب مواجه نمی‌شویم از سویی کمبود نان هم اتفاق نمی‌افتد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول