اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ادامه تنش‌ها بین تایوان و چین؛ ۷ مقام تایوانی تحریم شدند

رسانه‌های محلی گزارش کردند مقام‌های پکن هفت نفر از مقام‌های تایوان را به دلیل حمایت از جدایی‌طلبی تایوان در لیست تحریم قرار دادند.

ادامه تنش‌ها بین تایوان و چین؛ ۷ مقام تایوانی تحریم شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دور جدید تنش‌ها میان تایوان و چین پس از سفر اخیر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان علی‌رغم هشدارهای پی در پی و جدی چین بالا گرفت.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، در ادامه تنش‌ها میان تایوان و چین، رسانه‌های محلی چین گزارش کردند مقام‌های پکن هفت نفر از مقام‌های تایوان را به دلیل حمایت از جدایی‌طلبی این جزیره در لیست تحریم قرار دادند.

بر اساس این گزارش،‌ این تحریم‌ها پس از سفر اوایل ماه جاری میلادی پلوسی به تایوان صورت می‌گیرد؛ اقدامی که چین می‌گوید سیگنال اشتباهی به نیروهای جدایی‌طلب در این جزیره ارسال کرده است. با این حال تایوان می‌گوید ادعای حاکمیت چین را قبول ندارد.

خبرگزاری رسمی چین (شینهوا) گزارش کرد که بین افرادی که تحت تحریم دفتر امور تایوان چین قرار گرفته‌اند، «هسایو بی کیم» سفیر تایوان در واشنگتن و «ولینگتون کو» دبیرکل شورای امنیت ملی تایوان بوده است.

بر اساس این گزارش، سیاستمداران حزب حاکم سیاسی تایوان، حزب دموکراتیک مترقی نیز تحت تحریم چین قرار گرفتند و یکی از سخنگویان دفتر امور تایوان گفت که افرادی که تحت تحریم قرار گرفته‌اند، اجازه سفر به چین، هنگ کنگ و ماکائو را ندارند. شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران متربط با آن‌ها اجازه سرمایه‌گذاری در چین را ندارند.

بر اساس گزارش رویترز، این هفت نفر علاوه بر «سو تسنگ چانگ» نخست‌وزیر تایوان، «جوزف وو» وزیر خارجه تایوان» و «یو سی کان» رئیس پارلمان این جزیره هستند که قبلاً چین آن‌ها را تحریم کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول