اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

فضای داخلی کعبه با حضور محمد بن سلمان شست‌وشو‌شد+عکس و فیلم

فضای درونی کعبه شب گذشته با حضور محمد بن سلمان و جمعی از نمایندگان کشورهای اسلامی با بیش از ۵۰ لیتر آب زمزم، گلاب و عود شست‌وشو شد.

فضای داخلی کعبه با حضور محمد بن سلمان شست‌وشو‌شد+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، شب گذشته هم‌زمان با هفدهم ماه محرم در عربستان، مراسم شست‌وشوی داخل کعبه انجام شد.

حضور نیروهای امنیتی در مسجدالحرام

برای این منظور درهای ورودی به مسجدالحرام بسته و نیروهای امنیتی سعودی در قسمت‌های مختلف خانه خدا مستقر شدند و در مطاف با ایجاد گارد امنیتی فضا را برای حضور مسؤولان و نماینده‌های کشورهای اسلامی آماده کردند که پس از آن محمد بن سلمان وارد مسجدالحرام شد و نماینده‌های برخی از کشورهای اسلامی که به دعوت سعودی‌ها به سرزمین وحی مشرف شده بودند، از پله‌های تعبیه شده در ورودی کعبه بالا رفته و از فضای درونی خانه خدا بازدید کرده و به زیارت پرداختند.

 

ورود مسؤولان سعودی و نمایندگان کشورهای اسلامی به داخل کعبه قبل از آغار غبارروبی

پس از آن محمدبن سلمان و جمعی از مسؤولان سعودی اقدام به غبارروبی درون کعبه پرداختند. برای غبارروبی و شست‌و‌شوی داخل کعبه ۵۰ لیتر آب زمزم به همراه گلاب و عود مورد استفاده قرار گرفته است.

در سال‌های گذشته ۲ بار در سال داخل کعبه غبارروبی می‌شد که در ایام کرونا سعودی‌ها سالانه یک‌بار اقدام به شست‌وشوی فضای درونی کعبه می‌کردند.

نحوه غبارروبی داخل کعبه 

‌امسال نیز هم‌زمان با آغاز سال ۱۴۴۴ قمری دولت عربستان اقدام به غبارروبی فضای داخلی کعبه کرد که در ادامه تصاویری از آن را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول