اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

علت مرگ ماهیان دریاچه نمک بندر ماهشهر در هاله‌ای از ابهام

درحالی که روز گذشته نماینده مردم ماهشهر علت تلف شدن ماهیان دریاچه نمک بندر ماهشهر را وجود نیترات آمونیوم اعلام کرده بود، رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان کاهش اکسیژن آب را دلیل این اتفاق اعلام کرد.

علت مرگ ماهیان دریاچه نمک بندر ماهشهر در هاله‌ای از ابهام

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حدود ۱۰ روز پیش مردم شهرستان ماهشهر با انتشار فیلم‌هایی در فضای مجازی از مرگ ماهیان سفید دریاچه نمک بندر ماهشهر خبر دادند که روز گذشته نماینده مردم این شهرستان طبق نتایج آزمایشگاهی دلیل تلف شدن ماهی‌ها را وجود نیترات آمونیوم در آب اعلام کرد.

اداره محیط زیست خوزستان این دلیل را رد و صغری رستمی رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از تلف شدن ماهی‌ها در حوضچه‌های استخراج نمک شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی، گروه کارشناسی اداره محیط زیست ماهشهر و اداره کل منطقه ویژه پتروشیمی با حضور در محل، برای بررسی موضوع و نمونه برداری به محل اعزام شدند.

وی افزود: نمونه‌ها و شواهد موجود در منطقه نشان می‌دهند که حوضچه‌های برداشت نمک دچار کاهش میزان آب شده‌اند، همچنین افزایش دما، گرمای هوا و آب و رشد جلبکی در منطقه باعث شده کاهش اکسیژن محلول در آب شده است.

رستمی به مشاهده مقادیری نیترات آمونیوم در آب نمونه برداری شده اشاره کرد و ادامه داد: موارد گفته به صورت طبیعی در حوضچه‌های استخراج نمک در مقاطعی در سال رخ می‌دهد و سبب مرگ ماهی‌ها در این منطقه می‌شود.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول