اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انفجار انبار مهمات در کریمه +فیلم

وزارت دفاع روسیه از آتش‌سوزی در قلمرو یک سایت نگهداری موقت مهمات در شمال شبه‌جزیره کریمه خبر داد که در نتیجه آن مهمات منفجر شد.

انفجار انبار مهمات در کریمه +فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری «تاس» روسیه گزارش داد سه‌شنبه (۱۶ اوت)  یک انبار مهمات در شمال کریمه منفجر شد.

 

فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی منتسب به این انفجار

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد صبح سه‌شنبه در یک انبار مهمات محصور شده در روستای «مایسکویه» در منطقه «جانکوی» شبه‌جزیره کریمه آتش‌سوزی رخ داد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: ۱۶ اوت آتش‌سوزی در قلمرو یک سایت محصور نگهداری موقت مهمات در یکی واحدهای نظامی رخ داد. در نتیجه آتش‌سوزی، مهمات ذخیره شده منفجر شد.

وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه تاکنون خسارت جدی گزارش نشده، گفت: اقدامات برای اطفای حریق و بررسی علل حادثه در حال انجام است.

پیش‌تر اداره محلی مایسکویه اعلام کرد که مهمات موجود در یک انبار در این منطقه منفجر و باعث تخلیه حدود ۲۰۰۰ نفر از ساکنان شد. 

نهم اوت هم برخی منابع خبری از وقوع همزمان چند انفجار در شبه‌جزیره کریمه خبر دادند. بعد از آن، یک مقام دولت کی‌یف در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» ادعا کرد که انفجارها در پایگاه هوایی روسیه در کریمه کار نیروهای ویژه اوکراین بوده است.

بخش اطلاعات ارتش انگلیس در همین خصوص مدعی شد در حمله نیروهای اوکراینی به پایگاه روسیه در شبه‌جزیره کریمه، حداقل ۸ جنگنده روسی نابود شد. 

کی‌یف از تایید یا تکذیب رسمی دست داشتن اوکراینی‌ها در این حمله خودداری کرد؛ اما همان شب «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین سخنرانی شبانه‌اش را بر کریمه متمرکز کرد و وعده داد که این سرزمین را پس بگیرد. او بدون اشاره به پایگاه هوایی روسیه یا حمله مذکور گفت: کریمه اوکراینی است و ما هرگز از آن دست نخواهیم کشید.

 

مقامات اوکراین اخیرا درباره بازپس‌گیری شبه‌جزیره کریمه از روسیه با استفاده از تسلیحات نظامی آمریکا سخن گفته‌اند. این اظهارات با واکنش تند روسیه مواجه شده است. چندی قبل «وادیم اسکیبیتسکی» سخنگوی اطلاعات نظامی اوکراین هشدار داد که احتمال دارد این کشور با استفاده از موشک‌های آمریکایی، شبه‌جزیره کریمه را هدف قرار دهد. «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور پیشین روسیه و معاون رئیس شورای امنیت این کشور در واکنش هشدار داد که هر گونه تعرض خارجی به خاک کریمه با پاسخ قاطع و کوبنده مسکو مواجه خواهد داشت. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول