اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پیشنهاد بذرپاش برای تشکیل سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی

رئیس دیوان محاسبات کشور در دیدار با همتای عراقی خود پیشنهاد داد سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی تشکیل شود.

پیشنهاد بذرپاش برای تشکیل سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، رافل یاسین خٌضیر رئیس دیوان محاسبات عراق به همراه سفیر این کشور و هیاتی از دیوان محاسبات عراق با حضور در دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران با مهرداد بذرپاش و سایر مسئولان این نهاد نظارت دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که به منظور امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان دیوان محاسبات‌های دو کشور انجام شد، پیرامون موضوعات مهمی مذاکره به عمل آمد.

بذرپاش ضمن خوشامدگویی به هیات عراقی، گزارشی از اقدامات تحولی در دیوان محاسبات کشورمان را ارائه کرد و از انتشار گزارش تفریغ بودجه سال 1400 شش ماه زدتر از موعد مقرر قانونی، تفریغ‌های دوماهه از نحوه اجرای بودجه سال جاری، راه اندازی مرکز نوآوری و خانه خلاق و فعال شدن سامانه ارتباط مردمی 198 به عنوان برخی از مهمترین عملکردهای این نهاد نظارتی نام برد.

رئیس دیوان محاسبات در ادامه به برخی موضوعات مشترک با کشور عراق پرداخت و با اشاره به قراردادهای منعقده میان دو کشور، درخصوص صادرات گاز و برق، بر وصول مطالبات کشورمان تاکید کرد و خواستار کمک دیوان محاسبات عراق در تحقق این موضوع شد.

اجرایی سازی پروژه‌های مشترک در حوزه نفت به منظور استفاده از ذخایر و حفاظت از منابع مشترک نفتی و گازی و لزوم برنامه ریزی جهت نظارت بر نحوه اجرای پروژه‌‌ها از دیگر موضوعاتی بود که توسط بذرپاش مطرح شد.

بذرپاش سپس به مسایل زیست محیطی و به صورت خاص، پدیده گردوغبار و آلودگی هوا ناشی از ریزگردها پرداخت و سوءمدیریت در بهره‌برداری از منابع آبی را از مهمترین علل بروز گرد و غبار دانست.

عدم تکمیل فرایند مالچ پاشی در مناطق هدف و عدم اجرای طرح بیابان‌زدایی از دیگر موضوعاتی بود که توسط بذرپاش به عنوان مهمترین عوامل ریزگردها از آنها نام برده شد.

سومین موضوعی که توسط رئیس کل دیوان محاسبات کشورمان مطرح شد، پیشنهاد تشکیل سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی بود. بذرپاش با اشاره به ظرفیت موجود در کشورهای اسلامی و مسایل مشترک گسترده‌ای که بین این کشورها وجود دارد، تشکیل چنین سازمانی را برای اقدامات مشترک نظارتی و همکاری‌های گسترده‌تر ضروری دانست.

مهرداد بذرپاش در پایان، با تشکر از مهمان نوازی دولت و مردم عراق در ایام اربعین، اظهار امیدواری کرد با همکاری‌های متقابل دو کشور، شرایط برای سفر هرچه بهتر و ارزانتر زایران ایرانی و عراقی در هر دو کشور فراهم شود.

در بخش دیگری از این دیدار، رافل یاسین خضیر ضمن تشکر از میزبانی دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به ظرفیت‌های مشترک ایران و عراق، حضور در ایران و امضای یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان را نخستین گام در پروژه‌های مشترک نظارتی میان دو کشور دانست.

رئیس دیوان محاسبات عراق با استقبال از پیشنهاد ایران مبنی بر تشکیل سازمان دیوان محاسبات‌های کشورهای جهان اسلام، این اقدام را حرکتی جدید در هم افزایی میان دستگاه‌های نظارتی مالی و انتقال تجربیات قلمداد کرد.

رافل یاسین خضیر با اشاره به ساختار دیوان محاسبات کشورمان و وجود دادسرا و هیات‌های مستشاری و جلسات محکمه، خواستار ارتباط بیشتر و انتقال این تجربیات به دیوان محاسبات عراق شد.

وی ضمن دعوت از دکتر بذرپاش جهت حضور در عراق و بازدید از دیوان محاسبات این کشور، اظهار امیدواری کرد با امضای تفاهمنامه همکاری مشترک، اتفاقات مثبتی در آینده‌ی روابط دو دیوان رقم بخورد.

لازم به ذکر است در پایان این دیدار، یادداشت تفاهم همکاری مشترک میان دیوان محاسبات جمهوری اسلامی و جمهوری عراق به امضای روسای دو کشور رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول