اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

کشف محموله 1118 کیلوگرمی مخدر شیشه توسط گمرک

معاون حقوقی و نظارت گمرک از کشف بزرگترین محموله مواد مخدر شیشه به وزن یک هزار و 118 کیلوگرم در جداره تانکر سوخت یک کامیون افغان خبرداد.

کشف محموله 1118 کیلوگرمی مخدر شیشه توسط گمرک

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، فریده زبیدی از کشف بزرگترین محموله مواد مخدر شیشه به وزن یک هزار و 118 کیلوگرم در جداره تانکر سوخت کامیون افغان در روز گذشته (دوشنبه) خبرداد. 

معاون حقوقی و نظارت گمرک در خصوص کشف این محموله بزرگ اظهار داشت: به دنبال  توجه ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری و ارگان های مقابله ای  از جمله وزارت اطلاعات  مبنی بر گسترش جاسازی های حرفه ای مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه در وسایل نقلیه تجاری و شخصی، انواع کالاهای تجاری و به خصوص تانکر‌های خالی ورودی از افغانستان، موضوع با جدیت و به طور ویژه در مبادی رسمی کشور در دستور کار قرار گرفته و با الطاف الهی، ضمن بهره‌گیری از حداقل امکانات موجود در روز گذشته مشخص شد که در قسمت زیر تانکر کامیون ورودی از افغانستان در گمرک ماهیرود مقدار 540 کیلوگرم مخدر شیشه به صورت حرفه ای جاسازی شده و ضمن کشف موضوع، کامیون توقیف و مواد مکشوفه همراه با گواهینامه رانندگی متهم صادره از افغانستان، گذرنامه،گواهینامه بین المللی و  غیره برای طی مراحل قانونی در اختیار مقامات قضایی و نماینده اداره اطلاعات استان خراسان جنوبی  قرار گرفته است.

 

کشف مواد مخدر از یک کامیون

وی بیان داشت‌: گزارش واصله از گمرک ماهیرود در خراسان جنوبی، حاکی از آن است که مربی سگ های موادیاب این گمرک، در حین انجام وظیفه در صبح  روز گذشته  و  به هنگام کنترل و بازرسی یک دستگاه کامیون تانکری بنز آکتروز سفید رنگ،  به رانندگی تبعه افغانستان  با در نظر گرفتن شاخص های خطر و استفاده بهینه از سگ مواد یاب موفق به کشف جاسازی حرفه ای 540 کیلو و 700 گرم  شیشه از این کامیون شد. 

زبیدی گفت: در این کشف حرفه ای و بسیار ظریف، قاچاقچیان تعداد 535 بسته حاوی ماده مخدر را به صورت بسته طولی مخصوص، طراحی و در فضاهای ذیل تانکر قرار داده بودند که با استفاده از دستگاه برش، جوش کاری و سنگ فرز، قسمت های زیرین تانکر برش زده شده و جاسازی حرفه ای نمایان و کشف شد. 

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران  بیان داشت: در ادامه بررسی‌های دقیق گمرک ماهیرود، مشخص شد که کامیون بنز آکتروز دیگری به رنگ قرمز، که‌ همسفر کامیون اول بوده ‌‌دارای جاسازی سنگین مواد مخدر است .لذا با هماهنگی ستاد  گمرک جمهوری اسلامی ایران  تانکر برش کاری شده و در نتیجه تعداد 594 بسته دیگر به وزن 578کیلو و 100  گرم شیشه کشف شد.

وی افزود: محموله، کامیون ها، مواد مخدر، همه مستندات همراه با متهمان پس از هماهنگی به نمایندگان اداره کل اطلاعات استان خراسان جنوبی تحویل شدند.

 

کشف مواد مخدر (شیشه) از یک کامیون

زبیدی گفت: در مجموع یک هزار و 118 کیلوو هشتصد گرم شیشه از جاسازی این دو کامیون کشف شد .

معاون گمرک ایران  بیان داشت: اخیراً کشف  مواد مخدر صنعتی به ویژه مخدر شیشه  و هروئین از مبدأ افغانستان افزایش یافته، به طوری که کشفیات سال جاری این سازمان در اوزان حجیم، 580 کیلوگرم، 153 کیلوگرم، 400 کیلوگرم و 61کیلوگرم همگی  شیشه  بوده است و روز یکشنبه گذشته نیز محموله یکصد کیلوگرمی شیشه از سقف کامیون افغان در گمرک مرزی دوغارون استان خراسان رضوی توسط همکارانمان کشف شده بود.

زبیدی گفت: کشف هزار و 118کیلوگرمی مخدر شیشه در روز گذشته حدنصاب جدیدی از میزان کشف این نوع مواد مخدر شیشه کشف در یک روز را از لحاظ میزان به خود اختصاص داده که تا کنون سابقه نداشته است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول