اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: آمریکا در حال افزایش پتانسیل حمله در منطقه آسیا-اقیانوسیه است

ستاد کل ارتش روسیه گفت آمریکا در حال افزایش پتانسیل حمله در آسیا-اقیانوسیه است و روی استقرار موشک کار می کند.

روسیه: آمریکا در حال افزایش پتانسیل حمله در منطقه آسیا-اقیانوسیه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ستاد کل ارتش روسیه در کنفرانس امنیت بین‌المللی در مسکو گفت که پنتاگون به طور چشمگیری در حال افزایش توانایی‌های حمله خود در منطقه آسیا-اقیانوس آرام است و فعالانه روی امکان استقرار موشک‌های بالستیک در آنجا کار می‌کند.

ستاد کل روسیه در ادامه با متهم کردن ایالات متحده به تلاش برای از بین بردن معماری امنیتی آسیا و اقیانوسیه تاکید کرد که مسکو هیچ برنامه‌ای برای ایجاد «خطوط تقسیم» جدید در منطقه در امتداد الگوی واشنگتن ندارد.

پیش‌تر نیروی هوایی ایالات متحده از پرتاب موفقیت‌آمیز موشک بالستیک قاره‌پیمای «مینوت‌مَن ۳» از پایگاه نیروی فضایی وندربرگ کالیفرنیا خبر داد. نیروی هوایی ایالات متحده گفت این آزمایش برای نشان دادن «آمادگی نیروهای هسته‌ای ایالات متحده و ایجاد اطمینان از کشنده بودن و اثربخشی بازدارندگی هسته‌ای این کشور» انجام شد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، ایالات متحده بلافاصله پس از خروج از معاهده نیروهای هسته‌ای میان برد (INF) با روسیه در سال ۲۰۱۹، آزمایش موشک‌های بالستیک میان‌برد جدید زمینی و بررسی تمایل کشورهای آسیا-اقیانوسیه برای میزبانی آن‌ها را آغاز کرد.

طبق این گزارش، «وی فنگه» وزیر دفاع چین نیز سه‌شنبه در کنفرانس مسکو با موضوع امنیت بین‌المللی و در اظهارنظر در مورد پیامدهای دیپلماتیک ادامه سفرهایی مانند سفر تحریک‌آمیز نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، هشدار داد که «چین را نمی‌توان مهار کرد، ما از نیروهای شیطان و همچنین از هیچ دشمنی نمی‌ترسیم. ما مصمم و آماده جنگ با هر دشمنی هستیم».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول