اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دستیار اردوغان: سطح روابط با سوریه می‌تواند افزایش پیدا کند

پس از اظهارات وزیر امور خارجه ترکیه درباره دیدار با وزیر خارجه سوریه، دستیار رئیس حزب‌ عدالت و توسعه در ترکیه می‌گوید که سطح روابط با دمشق می‌تواند افزایش پیدا کند.

دستیار اردوغان: سطح روابط با سوریه می‌تواند افزایش پیدا کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حیاتی یازجی» دستیار رئیس حزب عدالت و توسعه در ترکیه (حزب حاکم)، شامگاه (دوشنبه)، در گفت‌و‌گویی تلویزیونی اظهارات جدیدی درباره روابط با دمشق بر زبان آورد.

بنابر گزارش وبگاه «آ هابر»، حیاتی یازجی در پاسخ به سؤالی درباره برقراری مجدد روابط با دمشق گفت: «روابط ما با دمشق می‌تواند مستقیم شود و سطح آن بالا رود.»

دستیار رئیس حزب عدالت و توسعه اضافه کرد: «مهم‌ترین گام برای حل درگیری‌ها، گفت‌وگو است.»

این اظهارات پس از آن بیان شده است که وزیر امور خارجه ترکیه پیشتر در نشست جنبش غیرمتعهدها گفت دیدار کوتاهی با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه داشته است.

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از چاووش اوغلو نوشته بود: «ما باید به نوعی، بین معارضان و نظام سوریه مصالحه برقرار کنیم. در غیر این صورت، صلح دائمی [در این کشور] وجود نخواهد داشت.»

وی همچنین گفته بود باید دولت قدرتمندی وجود داشته باشد که از تجزیه سوریه جلوگیری کند و اراده‌ای که بتواند کنترل همه اراضی را به دست گیرد و این مسئله، جز از طریق اتحاد میسر نیست.

این اظهارات با مخالفت شدید معارضان در سوریه همراه شد تا جایی که گروه‌های معارض مستقر در شمال سوریه پرچم ترکیه را به آتش کشیدند و در شهرهای شمالی سوریه دست به تظاهرات علیه ترکیه زدند.

گروه تروریستی «هیئة تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) نیز در بیانیه‌ای به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه ترکیه واکنش نشان داده بود و این سخنان را به‌شدت محکوم کرده بود.

این گروه تروریستی در بخشی از بیانیه خود، اظهارات چاووش اوغلو را «درخور اصول سیاست‌های ترکیه» ندانسته بود و بر لزوم مخالفت با دولت دمشق تأکید کرده بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول