اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

پلتفرم‌های لنز، آیو و تیوا حق پخش زنده دارند/ یکی از اصول تنظیم‌گری شفافیت است

رئیس ساترا گفت: اینکه ضوابط شفاف اعلام می‌شود، در راستای تعامل بیشتر و به تعطیلی نکشاندن پلتفرم‌ها است. مجوز تولید برای این است که برای کاری که اساسا امکان پخش آن وجود ندارد، سرمایه‌گذاری صورت نگیرد. مطابق با قانون، اگر بناست لغو مجوزی صورت گیرد، باید پیش از آن تذکر مکتوب داده شود.

پلتفرم‌های لنز، آیو و تیوا حق پخش زنده دارند/ یکی از اصول تنظیم‌گری شفافیت است

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، آئین تجلیل از خبرنگاران و نشست صمیمانه رئیس ساترا با فعالان رسانه‌ای، ظهر امروز با حضور سعید مقیسه رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و جمعی از معاونان ساترا در سازمان صداوسیما برگزار شد.

سعید مقیسه در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به الگوی انتشار محتواها در صداوسیما گفت: چندین نوع انتشار محتوا در صداوسیما داریم. مدل اول شامل iptv نظیر تلوبیون یا سامانه سپهر می‌شود که درون سازمان قرار دارند. همچنین پلتفرم‌های تی وی نت، لنز، آیو و تیوا که نیمی از برندشان از سازمان است، حق پخش زنده و شبکه‌داری را برعهده دارند اما سرویس‌های پخش محتوای آنلاین نظیر «وی او دی‌»ها بیرون از سازمان محسوب می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص نحوه اعلام بیانیه‌های اخیری که توسط ساترا صادر شده بود، عنوان کرد: یکی از اصول تنظیم‌گری شفافیت و اعلام کردن است. اما با وجود اینکه ضوابط را برای مجوز اعلام می‌کنیم و حتی کلاس نیز برگزار می‌شود، باز هم به آن‌ها عمل نمی‌شود. بخشی از تنظیم‌گری همین است. البته از سویی این امکان وجود داشت که ضوابط را بدون اینکه اعلام شود، اعمال کنیم، اما این شیوه برای زمانی است که نگاه رقابتی بین ساترا و پلتفرم‌های نمایش آنلاین وجود داشته باشد. اما وقتی ضوابط اعلام  می‌شود و با حضور افراد مشکل برطرف می‌شود، فضا پرتعامل است. اگر کسی محتوای سالم در فضای مجازی تولید و منتشر کند، اهداف ما را برآورده کرده است.

وی افزود: اینکه ضوابط شفاف اعلام می‌شود، در راستای تعامل بیشتر و به تعطیلی نکشاندن پلتفرم‌ها است. مجوز تولید برای این است که برای کاری که اساسا امکان پخش آن وجود ندارد، سرمایه‌گذاری صورت نگیرد. مطابق با قانون، اگر بناست لغو مجوزی صورت گیرد، باید پیش از آن تذکر مکتوب داده شود.

او ادامه داد: تاکنون حدود 300 مجوز برای سرویس‌ها و پلتفرم‌های رسانه‌ای صادر شده است. مجوزی برای تولید آثار و یک مجوز نیز برای انتشار محتوا داریم که برای آثار تأمینی (فیلم و سریال‌های خارجی) و آثار تولیدی است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در خصوص برخی خدمات ساترا به پلتفرم‌ها بیان کرد: ممیزی که قبلاً توسط نهادهایی در بیرون انجام می‌شد، در حال حاضر رایگان انجام می‌شود و برخی مسائل زیرساختی نیز وجود دارد که در آینده اعلام می‌شود. همچنین قرار است خدمات مشاوره‌ای و تبلیغی در صداوسیما برای پلتفرم‌ها داشته باشیم. بسیاری از ضوابط و فرآیندهایی که نسبت به آن اعلام بی‌خبری می‌شود، بر روی وبسایت ساترا قرار گرفته است.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول