اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فعالیت 12 پایگاه حقوقی رایگان در حاشیه شهر مشهد

رییس کمیسیون آموزش مرکز وکلای خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۲ پایگاه حقوقی رایگان در حاشیه شهر مشهد فعال است.

فعالیت 12 پایگاه حقوقی رایگان در حاشیه شهر مشهد

به گزار ش خبرگزاری فارس از مشهد،  علی ادبی رییس کمیسیون آموزش و کارآموزی مرکز وکلای خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری مرکز وکلای خراسان رضوی، گفت: یکی از رسالت های خبرنگار اگاهی رسانی است از طرفی حق بر آگاهی یکی از حقوق شهروندی است که افراد جامعه باید از حقوق و تکالیف خود آگاه باشند از این منظر رسالت خبرنگار با رسالت آگاهی رسانی وکیل در یک راستا بوده و می توان گفت هر دو نهاد، رسالت در آگاه کردن جامعه را به دوش می کشند.

وی تصریح کرد: نهاد وکالت در مشهد برای اولین بار به محلات وارد شده و هم اکنون 12پایگاه فعال در حاشیه شهر مشهد بصورت فعال دارد .

عضو هیات مدیره مرکز وکلای خراسان رضوی اظهار کرد: این واحدها با حضور وکلای مرکز، خدمات حمایت حقوقی مستقیم به شهروندان را  ارائه می دهند.در این فرایند حمایتی علاوه بر آگاه سازی شهروندان نسبت به حقوق و تکالیف ایشان در صورت وجود اختلاف و مراجعه به وکلای مستقر ،ضمن مداخله بدوا  تلاش برای سازش در دستور کار قرار می گیرد .

ادبی با بیان اینکه اگر شرایط برای صلح و سازش مهیا باشد با مداخله وکیل و مشارکت جامعه محلی اختلاف در همان محلات با صلح و سازش خاتمه می یابد، افزود: این طرح اگر در کشور بصورت یکپارچه اجرا شود قطعا باعث کاهش آمار ورودی پرونده به قوه قضاییه خواهد بود .

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ پایگاه حقوقی رایگان در حاشیه شهر مشهد فعال است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۰ مورد وکالت تسخیری و ۱۳۰ مورد وکالت معاضدتی از سوی مرکز وکلای قوه قضاییه در استان انجام گرفته است که با توجه به آمار گذشته در شرایط مناسبی قرار دارد.

وکلای قوه قضاییه خراسان رضوی 18 هزار مشاوره رایگان دادند

در ادامه حمید رضا آفرین رییس مرکز وکلای قوه قضاییه خراسان رضوی گفت: این مرکز از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۸ هزار مشاوره رایگان در استان از طریق سامانه ۱۲۹ ارائه داده است.

وی حمایت از افراد بدون استطاعت مالی در دعاوی حقوقی را یکی از برنامه های مرکز وکلای قوه قضاییه خراسان رضوی دانست و گفت: هیچ فردی نباید به دلیل مشکلات مالی از حق وکیل محروم باشد، از این رو این مرکز پس از احراز شرایط افراد به صورت رایگان و در قالب وکالت تسخیری از آنها حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول