اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۲۴ واحد تولیدی راکد در قزوین به چرخه تولید بازگشتند

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: ۱۳۹ واحد راکد تولیدی در شهرک های صنعتی استان وجود دارد که از ابتدای امسال ۲۴ واحد تعطیل به چرخه تولید بازگشتند.

۲۴ واحد تولیدی راکد در قزوین به چرخه تولید بازگشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رضا صفاری عصر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات شرکت شهرکهای صنعتی استان برگزار شد، اظهار کرد: واحد‌های تولیدی و صنعتی قزوین سهم ۶۰ درصدی از میزان اشتغال استان را دارا هستند و بر این اساس حمایت از «صنایع کوچک» یکی از وظایف مهمی است که شرکت شهرک های صنعتی برعهده دارد.

وی افزود: کمک‌ به حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، ایجاد کنسرسیوم های صادراتی و تامین مواد اولیه، کمک به توسعه بازار و فروش محصول از جمله خدمات شرکت شهرکهای صنعتی به صنایع کوچک است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین خاطر نشان کرد: ۴ هزار و ۸۶۱ هکتار زمین در اختیار شرکت شهرک های صنعتی بوده که ۲ هزار و ۷۷۲ هکتار از آن برای استقرار واحد‌های تولیدی از نظر زیر ساختی تجهیز شده است.

صفاری یاد آور شد: تا کنون ۹۵۰ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفته اند که ۸۰۷ مورد آن فعال هستند.

وی عنوان کرد: سال گذشته قزوین رتبه سوم کشور در جذب سرمایه گذار در شهرک های صنعتی را کسب کرد که ۱۸۶ سرمایه گذار جذب و ۱۲۹ هکتار زمین برای ساخت واحد تولیدی به آن ها واگذار شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین اعلام کرد: از ابتدای سال جاری ۷۸ سرمایه گذار در شهرک های صنعتی استان جذب شده اند که ۲۰ مورد از آن ها سرمایه گذاری خارجی به میزان بالغ بر ۵۰۰ میلیون یورو است.

صفاری اضافه کرد: زمین به سرمایه گذاران واحد‌های دانش بنیان با تسهیلات ویژه اعطا می شود و در حال حاضر ۴۲ شرکت دانش بنیان در شهرک های صنعتی استان فعال هستند.

وی همچنین اعلام کرد: احیای واحد های راکد از اولویت های شرکت شهرک های صنعتی قزوین است و در این راستا در تلاش هستیم تا ۵۰ واحد راکد و ۵۰ واحد زیر ظرفیت تولید را احیا کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: ۱۳۹ واحد راکد تولیدی در شهرک های صنعتی استان وجود دارد که از ابتدای امسال ۲۴ واحد تعطیل به چرخه تولید باز گشته اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه شهرک های صنعتی با هیچ کس تعارف نداریم، گفت: امسال و سال گذشته ۲۵۰ فقره اخطار برای سرمایه گذاران متخلف صادر شده است.

صفاری در پایان اظهار کرد: ساخت شهرک انرژی و فناوری، ایجاد منطقه اقتصادی تاکستان و ساماندهی مجتمع چرم سازی بوئین زهرا از جمله اولویت های پیش روی شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول