اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

این مسیحی با شنیدن دعای کمیل شیعه شد و به شهادت رسید+فیلم

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع می‌گوید: شهید کمال کورسل، فرانسوی و مسیحی بود. در دانشگاه با تعدادی از ایرانیان آشنا می‌شود که شب‌های جمعه مراسم دعای کمیل داشتند. این دعا را می‌شنود و عاشق گوینده آن می‌شود.

این مسیحی با شنیدن دعای کمیل شیعه شد و به شهادت رسید+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع سخنرانی مذهبی با اشاره به زندگی شهید کمال کورسل اظهار داشت: این شهید در قم مدفون است. اگر نامش برای شما عجیب است، به این خاطر که او فرانسوی است. مادرش الجزایری، پدرش فرانسوی و در فرانسه زندگی می‌کرد و مسیحی بود.


حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع

وی با اشاره به اینکه همین دعای کمیل که در شب‌های جمعه خوانده می‌شود، او را نجات داده است، گفت: کمال کورسل در فرانسه دانشجو بوده است و ایرانیانی هم در اوایل پیروزی انقلاب، در آنجا دانشجو بودند. این دانشجویان ایرانی هر شب جمعه لباس مرتب می‌پوشند و عطر می‌زنند و به جایی می‌روند. او از آنان می‌پرسد که کجا می‌روید؟ پارتی است؟ آنان می‌گویند نه مراسمی داریم و دعا می‌خوانیم. او می‌گوید: یک شب هم من بیایم.

با شنیدن دعای کمیل اشک می‌ریخت

مهدوی ارفع افزود: یک شب او را هم با خود می‌برند و او مشاهده می‌کند، تعدادی مسلمان دعای کمیل می‌خوانند. او به این دلیل که مادرش الجزایری بود، زبان عربی را بلد بود. او گوش می‌داد و اشک می‌ریخت. در چند جلسه دیگر هم حاضر می‌شود و در نهایت با دعای کمیل همین چند جوان مسلمان او به صاحب این دعا علاقه‌مند می‌شود او می‌پرسد کسی که این دعا را نوشته کیست؟ همین تحقیق‌ها موجب می‌شود که او شیعه شود.


مدرسه حجتیه، ایستاده، نفر دوم از سمت چپ

این سخنران مذهبی گفت: او اصرار می‌کند که باید به ایران بیایم و امام خمینی(ره) را زیارت کنم. او به ایران می‌آید و طلبه می‌شود و در مدرسه حجتیه قم تحصیل می‌کند. هنوز مدتی از تحصیلش نگذشته که اعلام آمادگی می‌کند به جبهه برود.

شهید کورسل در عملیات مرصاد به شهادت رسید

وی گفت: یک فرانسوی تازه مسلمان شده با دعای کمیل به قدری متحول می‌شود که عاشق خدا و انقلاب می‌شود و می‌خواهد به جبهه برود و می‌گوید: امام خمینی(ره) فرموده باید به جبهه بروید. او به جبهه می‌رود و در عملیات مرصاد شهید می‌شود. او در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) قم تدفین شده است.


مزار شهید کورسل در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) قم

فیلم این سخنرانی را اینجا مشاهده کنید:

 

 

«ژروم ایمانوئل» معروف به «کمال کورسل» ۹ آوریل ۱۹۶۴ در پاریس به دنیا آمد. شهید کمال کورسل پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و حمله منافقین در سوم مرداد سال ۶۷ با عضویت در گردان شهید صدر به جبهه غرب اعزام شد. وی پنجم مرداد همان سال، هنگامی که ۲۴ ساله بود، در عملیات مرصاد، منطقه اسلام آباد غرب استان کرمانشاه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول