اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آزادگان، الگوی مقاومت ملت ایران در برابر استکبار جهانی‌اند

یک یادگار دفاع مقدس آزادگان را نمونه ای از صلاب مردم ایران دانست و گفت:‌ آزادگان در طول سال‌های دفاع مقدس با ایثار و ایستادگی دوران اسارت به عنوان الگوهای مقاومت کشور با افتخار و سرافرازی از میهن اسلامی ایران دفاع کردند.

آزادگان، الگوی مقاومت ملت ایران در برابر استکبار جهانی‌اند

محمدصالح جوکار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به اهمیت فرا رسیدن سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن، اظهار کرد:‌ روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور اولین گروه آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند.

وی افزود: آزادگان صبورتر از سنگ صبور و راضی‌ترین کسان به قضای الهی بودند، آنان سینه‌هایی فراخ‌تر از اقیانوس داشتند که از همه جا و همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند. آزاده نامیده شدند، چون از قید نفس و نفسانیات رهایی یافته بودند.

این یادگار دفاع مقدس آزادگان را سرمایه عظیمی برای ادامه آرمان‌ها و اهداف امام راحل و شهیدان والا مقام دانست و گفت: آزادگان در طول سال‌های دفاع مقدس با ایثار و ایستادگی دوران اسارت به عنوان الگوهای مقاومت کشور با افتخار و سرافرازی از میهن اسلامی ایران دفاع کردند.

عزیزالله سیفی یکی دیگر از یادگاران دفاع مقدس آزادگان را نمونه صلابت و بصیرت دینی معرفی و تصریح کرد: آزادگان نمونه‌ای از صلابت و استحکام هستند.

وی امروز را یکی از خاطره انگیزترین روزهای تاریخ اسلامی و انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: ۲۶ مرداد سالروز مردانی است که با وجود سال‌ها شکنجه و بیماری، روح خود را حفظ کردند قطعا آنها نمونه ای برای صلابت و استحکام مردم هستند.

سیفی خاطرنشان کرد: اکنون نیز غیور مردان آزاده، در برخی از مسئولیت های اجتماعی علی‌رغم همه دردها و کسالت‌های ناشی از اسارت، در حال خدمت به مردم شریف ایران هستند.

انتهای پیام/الف

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول