اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

استاندار یزد: خود را مکلف به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌دانیم

استاندار یزد از آمادگی استان جهت اجرای ظرفیت های قانون جهش تولید دانش بنیان به عنوان استان پایلوت کشور و به تبع آن فعالسازی ظرفیت های موجود در استان خبر داد.

استاندار یزد: خود را مکلف به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌دانیم

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد،‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، مهران فاطمی در نشست نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان استان با اشاره به نگاه ویژه استان به حوزه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان و انجام اقدامات و پیگیری‌های لازم در این راستا، اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای استان یزد در حوزه‌های مذکور، آمادگی اجرای ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش بنیان به عنوان استان پایلوت کشور و به تبع آن فعالسازی ظرفیت های موجود در استان را داریم.

وی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را یکی از مصادیق مجموعه های صادق‌الوعد از دولت دانست و از اجرای تعهدات این مجموعه جهت تسریع در روند اجرای پروژه ها و بهره برداری از آنها قدردانی کرد و افزود: امید است در پرتو اهتمام جدی استان و تاکیدات معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، عملیات اجرایی فاز دوم کارخانه نوآوری تا هفته دولت سال ۱۴۰۲ به پایان برسد.

استاندار یزد با اشاره به لزوم توجه و حمایت های ویژه از شهرستان های کمتر برخوردار، گفت: با توجه به وجود افراد مستعد و توانمند در شهرستان های کمتر برخوردار، یکی از درخواست های ما لحاظ جایگاه ویژه ای برای این شهرستان ها است و مجموعه مدیریت استان نیز همراهی های لازم را در این مهم خواهند داشت.

فاطمی در بخشی دیگر از سخنانش به مباحث مطرح شده در خصوص پردیس نوآوری و فناوری ساختمان و کشاورزی اشاره و افزود: کلیه دستگاه های استان برای تحقق این امر همراه هستند و امیدواریم با انجام هماهنگی های لازم در سطح ملی، این موضوع محقق شود.

وی مسکن را یکی از دغدغه های نخبگان و فعالین مراکز دانش بنیان و شرکت های فناور دانست و بیان کرد: با توجه به امکان حل دغدغه های موجود در این حوزه در قالب طرح نهضت ملی مسکن، این مسئله از طریق معرفی پارک علم و فناوری دنبال می شود

استاندار یزد در پایان با تاکید بر این‌که امروز حمایت، پشتیبانی و تسهیلگری از شرکت‌های دانش بنیان بر ما واجب بوده و نمی‌شود از این حمایت ها تخطی کرد گفت: مجموع درخواست‌های شرکت‌های دانش بنیان و ۳۳ درخواست مطروحه در این نشست، در قالب جلسه‌ای با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول