اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

واکنش معاون استاندار به تعلل در حل مشکلات پتروشیمی گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: حل موضوع پتروشیمی گلستان حاصل یک خواسته جمعی، تلاش همه خادمان نظام و پیگیری‌های مجدانه در قوای سه‌گانه بوده و همه در این مسیر کمک کردند.

واکنش معاون استاندار به تعلل در حل مشکلات پتروشیمی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمد دهنوی عصر امروز در جمع خبرنگاران در قرارگاه خبری شهید همدانی استان گلستان درباره آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی گلستان اظهار کرد: ابزار توسعه اقتصادی در کشور همراهی مردم است و دولت بر این باور است که فقط با همراهی مردم می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

وی ادامه داد: امروز پروژه پتروشیمی با وجود همه مشکلات حقوقی که وجود داشت با همراهی همه جانبه تمامی مسوولان در استان گلستان و سطح کشور به شرایط فعلی رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به برخی ادعاهای انجام شده درباره رفع مشکلات پروژه پتروشیمی، تصریح کرد: ما تا به امروز سکوت کردیم و نگفتیم که چه شده، چه کسی امضاء کرده، پروژه چه شده و چه اتفاقی افتاده و در جلسه‌ای مفصل راجع به فرآیند این پروژه صحبت خواهم کرد.

دهنوی افزود: امروز که این موضوع جزء مطالبات و سوال‌های شما اصحاب رسانه بوده این را می‌گویم که در موضوع پتروشیمی باید مجوز سهامداری سرمایه‌گذاران را از سران قوا و یا از ستاد مقابله با تحریم بگیریم که وارد فرآیند اجرایی شویم.

وی اضافه کرد: مهمترین عامل پیشرفت استان همدلی و همراهی همه در استان است و در اساس هر زمانی که این اتفاق نیافتاده استان ضرر کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: اگر در گذشته این وحدت و همدلی وجود داشت موضوع پتروشیمی حل شده بود.

دهنوی افزود: برای حل موضوع پتروشیمی استان اتفاق نظر در هیات حاکمه استان وجود نداشت، خواست مردمی وجود داشت اما در نظام تصمیم‌گیری دولت و افراد دیگر اثرگذار این جمع بندی وجود نداشت.

وی اضافه کرد: امروز بر این نتیجه رسیدیم که پتروشیمی محور توسعه استان و خواست مردمی است که دولت هم برای حل آن تعهد داده بود و به این تعد خود وفادار بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: برای حل موضوع پتروشیمی گلستان از قوه قضاییه، قوه مجریه، قوه مقننه، حمایت ولیه فقیه و همه افراد موثر استفاده کردیم.

دهنوی افزود: من حاضرم قسم بخورم تک تک این افراد برای حل مشکل پتروشیمی قدم برداشتند، شخص وزیر اقتصاد هر جایی که به مشکل برخورد کردیم شخصا ورود کردند و پیگیری موضوع را انجام دادند.

وی تاکید کرد: همه نمایندگان استان در حال کمک کردن هستند، تاکید می‌کنم تمامی نمایندگان و مجمع نمایندگان برای حل این موضوع کمک می‌کنند ولی در اساس این اتفاق نظر در استان وجود دارد که موضوع پتروشیمی باید حل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بیان کرد: من تشکر ویژه از دادستان مرکز استان دارم که در بسیاری از مواردی که پرونده دچار مشکل حقوقی بود، در استان و حتی در تهران در کنار ما بودند تا مشکلات حقوقی این پروژه هرچه سریعتر برطرف شود.

دهنوی تاکید کرد: این پرونده مسئله حقوقی، مالی و سرمایه‌گذار داشت و از آن مهمتر مسئله ما این بود که در سطح ملی این موضوع به یک دغدغه و موضوع اصلی برای پیشرفت استان تبدیل شود.

وی اضافه کرد: وحدت داخل استان آغاز کننده حل مشکل پتروشیمی بود، دستور رئیس دستگاه قضایی به کار سرعت داد و دستور اکید آقای رئیس جمهور کار را تمام کرد و مسئله را حل کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان متذکر شد: با دستور رئیس جمهور همه تکلیف پیدا کردند فرآیند حل شدن موضوع با سرعت پیش برود و من زمانی می‌گویم که مسئله پتروشیمی حل شده که دو از پروژه پتروشیمی بلند شود و بگوییم که به تولید رسیده‌ایم.

دهنوی افزود: آقای استاندار این را به عنوان تعهد به مردم در اولویت برنامه‌های خود گذاشتند و امیدواریم پس از اخذ مصوبه، تا یک ماه بعدش سرمایه‌گذار کار خود را آغاز کند.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول