اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

چالش‌های فضانوردان با لباسشان! / نقص عملکرد لباس فضانورد باعث تعطیلی راهپیمایی شد

در پی ایجاد مشکلی در لباس یکی از فضانوردان روسی ایستگاه فضایی، راهپیمایی فضایی متوقف شد و فضانورد به ایستگاه برگشت.

چالش‌های فضانوردان با لباسشان! / نقص عملکرد لباس فضانورد باعث تعطیلی راهپیمایی شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، یک فضانورد روسی به تازگی با یک مشکل نادر در لباس فضایی اش برخورد کرد. تیم کنترل ماموریت به اولگ آرتمیف دستور داد پس از برخورد با یک مشکل در لباسش به قفل هوایی ایستگاه فضایی بین المللی بازگردد. در حالی که ماهیت دقیق مشکل هنوز مشخص نیست، محققان ناسا به نوسانات جزئی در قدرت باتری لباس اشاره کردند. آرتمیف سالم برگشت، به برق ایستگاه وصل شد و کار را از سر گرفت.

باب ناویاس، سخنگوی ناسا گفت که وقتی این ناهنجاری رخ داد، آرتمیف اصلا در خطر نبود. او و همکار روسی اش دنیس ماتویف در حال تجهیز بازوی رباتیک ESA با دوربین ها و سایر تغییرات تجهیزات بودند.

در حالی که به نظر می رسد این یک حادثه خفیف بوده، اما اتفاقات ناگوار قبلی را به یاد آورد. لباس فضانورد ایتالیایی لوکا پارمیتانو در طی دو راهپیمایی فضایی در ژوئیه 2013 سوراخ شد. بر اساس گزارش ناسا، در طی پرواز دوم، کلاه ایمنی پارمیتانو پر از آب شد و نفس کشیدن او را دشوار کرد، البته بازگشت آرام او به پایگاه ممکن است به نجات جانش کمک کرده باشد. این حادثه باعث شد ناسا تمام راهپیمایی های فضایی غیر اضطراری را تا زمانی که علت (انسداد فیلتر) را کشف و بررسی کند، متوقف کند و اقداماتی را برای جلوگیری از بحران های آینده انجام دهد.

موضوع آرتمیف ممکن است به نتایج مشابهی منجر نشود. با این حال، این موضوع بر شکنندگی ادامه اکتشاف فضایی تاکید دارد. حتی یک مسئله به ظاهر جزئی می تواند در فضا جدی شود و تیم های ماموریت نمی خواهند هیچ ریسکی را بپذیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول