اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تزریق روزانه هزار دُز «واکسن کرونا» در کرمانشاه/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمرنگ شده است

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه، از فعال بودن ۸۱۵ مرکز تزریق واکسن کرونا در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۸۰۰ تا یک‌هزار دُز واکسن در استان تزریق می‌شود.

تزریق روزانه هزار دُز «واکسن کرونا» در کرمانشاه/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمرنگ شده است

سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص وضعیت کرونا در استان، اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال حاضر بین مردم به شدت کاهش یافته به خصوص استفاده از ماسک در مراکز تحمعی که به زیر ۲۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: متأسفانه طی شبانه‌روز گذشته چهار نفر از هم‌‌استان‌ها را به دلیل ابتلا قطعی به کرونا از دست داده‌ایم و روز قبل از آن نیز ۶ نفر را از دست داده‌ایم و این نشان از افزایش آمار مرگ و میر در استان دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار در نزول بیماری کرونا تکمیل دوره واکسیناسیون است و افزود: تأثیر واکسیناسیون را عملا در کاهش میزان مرگ و میر شاهد هستیم، افراد فوت شد جزءکسانی هستند که یا هیچگونه سابقه واکسیناسیون ندارند و یا واکسن خود را با تأخیر تزریق کرده و یا ۶ ماه از آخرین نوبت تاریخ تزریق آن‌ها گذشته است و دیگر ایمنی در برابر بیماری ندارند.

شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: ۸۱۵ واحد بهداشتی در سرتاسر استان عملیات واکسیناسیون را در روزهای غیرتعطیل از ساعت ۸ تا ۲ بعدازظهر انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: فعال کردن مراکز در تایم بعدازظهر بستگی به میزان استقبال مردم دارد، در حال حاضر روزانه حدود ۸۰۰ تا یک‌هزار دُز واکسن در استان تزریق می‌شود و هیچگونه تجمعی در مراکز نداریم؛ چنانچه مردم استقبال کنند، مراکز بعدازظهرها هم فعال می‌شوند.

شاه‌آبادی در خصوص واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال، اضافه کرد: متأسفانه در سطح استان آمار خوبی از واکسیناسیون این گروه سنی نداریم و با توجه به بازگشایی مدارس از اول مهرماه این موضوع نگران‌کننده است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول