اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

انتقاد از بلاتکلیفی نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کشور/ درآمد پایدار شهرداری‌ها با صدور بارنامه شهری

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ضمن انتقاد از بلاتکلیفی نو سازی تاکسی‌های فرسوده گفت: وزارت صمت باید در این زمینه ورود جدی داشته باشد و مشخص شود سهم تاکسیرانی‌ها از سبد تولید خودرو چقدر است.

انتقاد از بلاتکلیفی نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کشور/ درآمد پایدار شهرداری‌ها با صدور بارنامه شهری

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مرضیه حصاری مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در حاشیه مراسم سی و نهمین مجمع اتحادیه تاکسیرانی‌های شهر تهران و دومین مجمع اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل و مدیریت بار شهرداری‌های کشور، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نوسازی تاکسی‌ها از طریق ارائه تسهیلات و کمک وزارت صمت برای قرار دادن تاکسی‌های نو به رانندگان ضرورت دارد. این مسئله مدت‌هاست که بلاتکلیف مانده و معلوم نیست چه تعداد خودرو با چه قیمتی قرار است ارائه شود.

وی افزود: این در حالی بوده که ناوگان تاکسیرانی در شهرهای مختلف فرسوده شده و سن بالای 10 سال دارد، لذا ورود جدی وزارت صمت در این زمینه ضرورت دارد و سهم تاکسیرانی از سبد تولید خودرو باید مشخص شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها بیان داشت: طبق قانون هوای پاک نیز نوسازی تاکسی‌های کشوررباید با اولویت انجام گیرد و متاسفانه در حال حاضر وضعیت خودروهاه چه شخصی و چه عمومی مساعد نیست و اسقاط خودروهای فرسوده با کاهش روبرو شده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر تولید خودرو قیمت آن نیز باید مشخص شود و تسهیلات کم بهره و برای رانندگان ون و تاکسی و تسهیلات بلاعوض برای ارائه اتوبوس در نظر گرفته شود.

وی همچنین به قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: بر همین اساس بحث صدور بارنامه شهرداری قانونی شده و ضمن ورود شهرداری‌ها به صورت جدی در حوزه مدیریت بار امنیت آن نیز مطمئن خواهد شد و شهرداری‌ها در زمینه حمل بار درآمد خواهند داشت. البته قرار است تمام منابع درآمدی در این راستا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی لحاظ شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول