اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فعالیت ۱۳ تشکل میراث‌ فرهنگی و گردشگری در سمنان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۱۳ تشکل در حوزه‌های میراث‌ فرهنگی و گردشگری در این استان فعالیت دارند.

فعالیت ۱۳ تشکل میراث‌ فرهنگی و گردشگری در سمنان

به‌ گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی گفت‌وگومحور نمایندگان تشکل‌ها و فعالان حوزه‌های میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به مناسبت گرامیداشت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی اظهار کرد: تشکل‌های مردمی نقش مهمی در اجرای امور دارند و به عنوان بازوان اجرایی دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی خواستار افزایش ارتباط فعالان و سرمایه‌گذاران عرصه گردشگری، انجمن‌ها و ... با اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان شد و گفت: تشکل‌های استان به لحاظ کمی تعداد مناسبی دارند و می‌توانند توسعه‌دهنده گردشگری استان بوده و در نظارت و مرمت آثار تاریخی نقش داشته باشند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: ۱۳ تشکل در حوزه‌های میراث‌ فرهنگی و گردشگری در این استان فعالیت دارند.

مصطفی مرادی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان نیز گفت: شبکه‌سازی تشکل‌ها در موضوعات تخصصی و سامان‌دهی با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های مجموعه تشکل‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه توسعه تشکل‌های حوزه‌های تخصصی و شناسنامه‌دار کردن، نقش مؤثری در حمایت از این سازمان‌های مردم‌نهاد دارد، افزود: تشکل‌ها می‌توانند از مقام مشورتی در ادارات تخصصی حوزه فعالیت خود برخوردار باشند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان تأکید کرد: تشکل‌ها و جامعه هتل‌داران و بوم‌گردی‌ها باید میراث‌دار ارزش‌ها و اعتقادات باشند و مانع از برندسازی ناهنجاری‌ها شوند.

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه اتاق بازرگانی از راه‌اندازی و فعالیت تشکل‌ها حمایت می‌کند، تأکید کرد: تشکل‌ها از ظرفیت اتاق بازرگانی استفاده کنند.

نمایندگان تشکل‌های میراث‌فرهنگی نیز در این جلسه با بیان گزارش عملکرد فعالیت، خواستار توجه بیشتر مسؤولان به تشکل‌ها شدند.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول