اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

برگزاری نخستین یادواره شهدای آزاده لامرد و مهر

نخستین یادواره شهدای آزاده شهرستان‌های لامرد و مهر با شعار امید و مقاومت برگزار شد.

برگزاری نخستین یادواره شهدای آزاده لامرد و مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، سردار محمدجعفر اسدی، معاون بازسازی قرارگاه خاتم الانبیا، شامگاه چهارشنبه در یادواره شهدای آزاده لامرد و مهر اظهار داشت: همه مخلوقاتی که خداوند خلق کرده میل به زنده ماندن دارند و ابزار زنده ماندن را خداوند به همه موجودات عطا کرده است.

وی افزود: پیغمبر خدا بزرگترین، امین ترین و داناترین پیغمبری است که خداوند عطا کرده است و خداوند به ما شیعیان به صورت ویژه ۱۲ معلم توانمند بعد از پیغمبر خدا نیز عطا کرده است و همه چهارده معصوم نور واحد هستند.

اسدی خاطرنشان کرد: همه پیامبران نور واحدند اما همه آدرس امام حسین (ع) را می‌دهند و اگر کسی امروز می‌خواهد بداند زندگانی یعنی چه معلم زندگانی حسین است و بس.

وی اظهار کرد: وقتی امام حسین (ع) وارد این معامله شد آنچه که داشت در طبق اخلاص گذاشت از شش ماهه تا حبیب ابن مظاهر و تمام خانواده و دوستان درجه یک خود را به میدان آورد و این معلم می‌خواست ریل گذاری را برای زندگی کردن از بین ببرد که ما فقط به دنبال زنده ماندن نباشیم بلکه به دنبال زندگی کردن باشیم.

سردار اسدی بیان کرد: کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس به دنبال غارت کردن مردم و ظلم به آنها هستند تا مردم خودشان زنده بمانند نه اینکه زندگی کنند.

سردار اسدی ادامه داد: در سال ۶۱ هجری امام حسین (ع) از مدینه به سمت مکه حرکت و روز هشتم ذی الحجه مکه را ترک کردند و روانه این معامله شدند و 10 قرن از سال ۶۱ گذشته که این معلم در صحرای کربلا درس چگونه زندگی کردن را به همه انسان‌های آزاده جهان اموخته است.

وی گفت: هر انسان آزاده ای که معرفت داشته باشد می‌تواند از امام حسین درس بیاموزد.

این فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است، شهید همدانی خود یک عالمی است و قابل مطالعه است که باید ریل چگونه زندگی کردن را توسط این شهدا در مسیر زندگی خود پیدا کنیم.

سردار اسدی افزود: این شهدا به محض اینکه جنگ بر ما تحمیل شد به خوزستان آمدند و پس از پیروزی نیز دشمنان این انقلاب دشمنی‌های خود را شروع کردند.

وی افزود: هنوز دو سال از عمر انقلاب نگذشته بود که یک جنگ تمام عیار بین المللی بر علیه این انقلاب راه انداختند و پیشانی این جنگ صدام بود و پشتوانه او نیز همه کشورهای استعماری که بیش از 30 کشور را شامل می‌شدند.

این یادگار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: کشورهایی مثل آلمان، انگلیس، فرانسه، کارخانه‌های شیمیایی خود را تعطیل کردند و در بغداد مستقر کردند تا بمب‌ها و گلوله‌های شیمیایی را بر علیه مردم ایران درست کنند.

وی گفت: جوانان غیرتمند و تازه ازدواج کرده، مردانه در خط مقدم می‌جنگیدند و باید گفت حق بانوان در دفاع مقدس ادا نشد.

گفتنی است؛ در شب اول این یادواره که به همت پایگاه مقاومت شهید خسروی و صدیقه طاهره (س) محله حسین آباد برگزار شد مداحان اهل‌بیت (ع) به مدیحه سرایی پرداختند و در ادامه نیز تعزیه اسرای کربلا را اجرا کردند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول