اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مرکز نوآوری انرژی پژوهشگاه مواد و انرژی راه‌اندازی می‌شود

مشاور فناوری‌های ساخت و اقتصاد دانش‌بنیان پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: مرکز نوآوری انرژی این پژوهشگاه، با هدف ایجاد انگیزه و حمایت از ایجاد هسته‌های اولیه نوآوری و کارآفرینی، حمایت از ایده‌های کسب و کار، رونق اقتصاد، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور راه اندازی شد.

مرکز نوآوری انرژی پژوهشگاه مواد و انرژی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، مجید عسگری مشاور فناوری‌های ساخت و اقتصاد دانش‌بنیان پژوهشگاه مواد و انرژی، ظهر امروز، در حاشیه بازدید از مجموعه پژوهشگاه مواد و انرژی، در جمع خبرنگاران، اشاعه فرهنگ نوآوری جهت دستیابی فارغ التحصیلان و اساتید صاحب ایده برای تاسیس شرکت‌های دانش‌محور  را از دیگر اهداف مرکز نوآوری انرژی پژوهشگاه دانست.

وی افرود: مرکز نوآوری انرژی پژوهشگاه مواد و انرژی در راستای شعار سال؛ «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و با مشارکت مالی بخش خصوصی از جمله شرکت  توسعه فن‌آوری مواد و انرژی آراد، راه‌اندازی می‌شود.

عسگری‌با اشاره به ماموریت اصلی و تخصصی پژوهشگاه  مواد و انرژی و  مشارکت در ارتقاء و بهبود شرایط زندگی مردم از طریق انجام پژوهش‌های بنیادین، یادآور شد: پژوهشگاه مواد و انرژی  تحقیقات کاربردی منجر به کسب فناوری‌های مرتبط با تولید و مصرف انرژی و توسعه مواد پیشرفته، تجاری‌سازی فناوری‌ها و ارائه دستاوردها به جامعه و تربیت پژوهشگران خبره، خلاق، کارآفرین و کارآمد، به ایجاد مرکز نوآوری انرژی اقدام کرده  است.

 مشاور فناوری‌های ساخت و اقتصاد دانش بنیان پژوهشگاه،گفت:  پژوهشگاه مواد و انرژی در این راستا با راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی علاوه بر ایجاد بستری مناسب برای تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، به توانمندسازی روستاهای دورافتاده کشور در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز، کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره به ضرورت تاسیس مرکز نوآوری انرژی در این پژوهشگاه، اضافه  کرد: ایجاد این مرکز، دستاوردهای تحقیقاتی، فنی و مهندسی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت؛ نهادینه شدن نوآوری انرژی و حرکت به سمت بومی شدن، جایگزین کردن سوخت‌های فسیلی با انرژی‌های تجدیدپذیر و نیز کمک به محیط زیست و رفاه حل مردم از جمله این دستاوردهاست.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول