اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

میرتاج‌الدینی: توپ در زمین طرف غربی است/ شرایط ما را در برجام بپذیرند توافق حاصل می‌شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکرات برجام برای کشور باید انتفاع اقتصادی داشته باشد و منجر به رفع تحریم‌ها شود گفت: در حال حاضر توپ در زمین طرف مقابل ماست و اگر آنها شرایط ما را بپذیرند توافق حاصل می‌شود.

میرتاج‌الدینی: توپ در زمین طرف غربی است/ شرایط ما را در برجام بپذیرند توافق حاصل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان و اقامه اولین نماز جمعه شهرستان نهاوند پس از انقلاب در حسینیه شهید حیدری اظهار کرد: در حال حاضر مذاکرات برجام به مرحله حساسی رسیده و کلیات آن از سوی تیم مذاکره‌کننده و شورای عالی امنیت ملی پذیرفته شده است. 

وی افزود: اگر چه متن طرف غربی از سوی ما پذیرفته شده اما ملاحظاتی از سوی ما دیده شده که برای طرف مقابل ارسال شده است و در صورت پذیرفتن آن کار تمام می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون توپ در زمین طرف مقابل ماست و اگر آنها شرایط ما را که عمدتا مربوط به رفع تحریم‌ها بپذیرند توافق حاصل می‌شود.

آمریکا تاکنون سه معاهده بین‌المللی را نقض کرده است

وی تأکید کرد: هدف ما از مذاکرات هسته‌ای این است که تحریم‌ها رفع شود و این مذاکرات برای ما انتفاع اقتصادی داشته باشد.

میرتاج‌الدینی برجام را در شرایط فعلی همانند یک چک نقد نشده عنوان کرد و افزود: مساله برجام همانند یک چک نقد نشده است که متاسفانه دولت قبلی نتوانست آن را نقد کند و الان این چک در دست ماست و ما با مذاکره به دنبال نقد کردن آن هستیم. 

وی اضافه کرد: تمام مذاکرات صورت گرفته برای این است که ما بتوانیم چک را نقد کنیم و نقد کردن آن این است که تحریم‌ها برداشته شود و انتفاع اقتصادی برای ما در بر داشته باشد. 

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرف ما آمریکای پیمان‌شکنی است که تاکنون سه معاهده بین‌المللی را نقض کرده است افزود: پیمان‌شکنی آمریکا برای دنیا شناخته شده است، ماهیت اصلی این کشور عوض نشده و ما باید کاملا منافع خودمان را مد نظر قرار دهیم. 

وی در این زمینه عنوان کرد: تاکنون آمریکا سه معاهده بین‌المللی را با چین ، روسیه و ایران نقض کرده و لذا در در صورت توافق نهایی ما باید به دنبال تضمین باشیم.  

راستی‌آزمایی به عنوان یکی از ابزارهای مجلس برای نظارت بر روند توافق

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه سقوط ارزش پول ملی ما بعد از برجام اتفاق افتاد لذا باید مراقب بود که دوباره اینها تکرار نشود، مذاکرات را بر سه اصل استوار خواند و گفت: در مذاکرات برجام یک اصل ما این است که پس از توافق نهایی تحریم‌ها برداشته شود و مراودات بانکی ایجاد و نفت ما بدون مانع از سوی آمریکا فروخته شود. 

وی افزود: البته در دولت آیت‌الله رئیسی فروش نفت دو برابر شده است اما باید این فروش در یک فرایند عادی و بدون دور زدن تحریم‌ها انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از راستی‌آزمایی به عنوان یکی از ابزارهای مجلس برای نظارت بر روند توافق یاد کرد و گفت: در راستی‌آزمایی که از سوی مجلس به تصویب رسیده ما به دنبال آن هستیم که بدانیم آیا می‌توانیم فروش را در کشورهای که تاکنون نفت ما را خریداری نکرده‌اند، انجام دهیم؟

وی برخورداری از انتفاع اقتصادی را از دیگر شروط پذیرش برجام عنوان کرد و افزود: توافق نهایی می‌بایست برای ما انتفاع اقتصادی داشته باشد و بر اساس آن شرکت‌های اقتصادی ما نباید تحریم شوند.

میرتاج‌الدینی با طرح این سوال که تضمین ما برای برجام چیست و چگونه باید مطمئن شویم که اتفاقات گذشته تکرار نخواهد شد اضافه کرد: اگر هر لحظه آنها بخواهند تحریم‌ها را برگردانند برخلاف گذشته  ما هم با قدرت و فوری از برجام برخواهیم گشت و از ظرفیت‌های خود استفاده خواهیم کرد.

وی به آثار اقتصادی برجام در صورت حضور نهایی توافق اشاره کرد و افزود: اگر مذاکرات نهایی شود ما بر اساس رهنمودهای رهبری و تلاش دولت و مجلس انقلابی  قدرت اقتصادی و زیرساختهای خود را بازسازی می‌کنیم. 

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از مشکلات امروز کشور ما مساله آب است که بخاطر تغییرات اقلیمی بوجود آمده که برای رفع این مشکل تصمیمات خوبی گرفته شده است از جمله آن اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این راستاست.

دولت سیزدهم رکورد سفرهای استانی را در در بین دولت‌های گذشته شکست

وی آینده کشور را با تلاش‌های همگانی امیدوارکننده و روشن عنوان کرد و گفت: خوشبختانه دولت پای کار است و آقای رئیسی یک لحظه برای حل مشکلات اقتصادی آرامش ندارند.

میرتاج‌الدینی سفرهای استانی را نمونه بارز تلاش دولت برای حل مشکلات اقتصادی کرد و گفت: دولت سیزدهم رکورد سفرهای استانی را در در بین دولت‌های گذشته شکست به گونه‌ای که حتی در دولت دهم یک سال و نیم طول کوشید که همه سفرهای استانی انجام شود اما در دولت سیزدهم یک ساله تمام سفرها به استان های کشور انجام گرفت.

وی گفت: باید همه تلاش کنیم تا ضعف‌ها برطرف شود تا بتوانیم از مشکلات فعلی عبور نمائیم که البته این مساله نیز با یاری خدا اتفاق خواهد افتاد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شرط ادامه حرکت در مسیر انقلاب را انقلابی ماندن عنوان کرد و گفت: اگر چه انقلابی بودن مهم است اما انقلابی ماندن مهمتر است و علاوه بر آن مبارزه کردن تا آخر مسیر هم مهم است.

وی با بیان اینکه استقامت در راه خدا اولین شرطش این است که بصیرت وجود داشته باشد و نسبت به زمانه خود آگاهی کافی داشته باشیم تأکید کرد: امروز دشمنان برای  جلوگیری از نمایان شدن حقیقت فضای سنگینی را بوجود می‌آورند، یعنی برای تحت شعاع قرار دادن افکار گاهی فضای سیاسی را از طریق فضای مجازی آنقدر سنگین می‌کند که نمی‌توان به حقیقت پی برد.  

میرتاج‌الدینی به مساله جراحی اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: دولت رئیسی به میدان آمد و این مشکل را برطرف‌ کرد و بر اساس سیاست اقتصادی دولت امسال مشخص می‌شود چقدر در ارز صرفه‌جویی شده است.

وی به دستاوردهای نظامی ایران اشاره کرد و گفت: ایران در حال حاضر به یک قدرت بزرگ در منطقه تبدیل شده و کسی نمی‌توانند بدون حضور ایران برای منطقه تصمیم‌گیری کند چرا که از نفوذ سیاسی و معنوی کشور ما در لبنان و سوریه و بحرین و یمن آگاهی دارند.

انتهای پیام/ 3140

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول