اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

قدرت‌نمایی دوباره چین با ورود ۲۵ جنگنده به حریم هوایی تایوان

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، ۲۵ جنگنده نیروی هوایی چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده و وارد حریم هوایی تایوان شدند.

قدرت‌نمایی دوباره چین با ورود ۲۵ جنگنده به حریم هوایی تایوان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تنش‌ها بر سر سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان ادامه دارد، مقامات این جزیره روز پنجشنبه (امروز) از نقض حریم هوای این جزیره از سوی جنگنده‌های چین خبر دادند.

منابع رسانه‌ای از تایوان خبر دادند که وزارت دفاع این جزیره بیانیه‌ای درباره نقض حریم هوایی تایوان توسط جنگنده‌های چینی منتشر کرد.

خبرگزاری فرانسه و برخی دیگر از رسانه‌ها گزارش دادند، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ۲۵ جنگنده نیروی هوایی چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده و وارد حریم هوایی تایوان شدند.

این وزارتخانه همچنین ادعا کرد که امروز ۵۱ جنگنده و ۶ فروند کشتی چین در اطراف تایوان دیده شده است.

اعلامیه وزارت دفاع تایوان درباره نقض حریم هوایی در شرایطی صادر شده که طی هفته‌های اخیر بعد از سفر تحریک‌آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تنش‌ها در منطقه تشدید شده است.

به دنبال سفر نانسی پلوسی و استقبال مقامات ارشد تایوان از او در این جزیره، مسئولان ارشد چین که بارها به آمریکا و جدایی طلبان تایوانی درباره نادیده گرفتن اصل «چین واحد» هشدار داده‌اند، اقداماتی از قبیل برگزاری رزمایش‌های نظامی را در پیش گرفته‌اند.

در همین ارتباط، سخنگوی وزارت خارجه چین اظهارات یک مقام ارشد کاخ سفید را که پکن را به تضعیف صلح و ثبات تنگه تایوان متهم کرده بود، به شدت رد کرد.

«وانگ ون‌بین» با تکرار موضع چین مبنی بر تعلق تایوان به این کشور، اقدامات آمریکایی‌ها را ناقض اصل «چین واحد» خواند و واشنگتن را «گانگستر و قلدر» توصیف کرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول