اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«انقلاب اسلامی» هندسه قدرت را در جهان تغییر داد/ اندیشه «نیل تا فرات» امروز به دور خود دیوار کشیده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه جبهه مقاومت سبب شده که آمریکایی‌ها در غرب آسیا شکست بخورند، گفت: «انقلاب اسلامی» هندسه قدرت را در جهان و مهم‌تر از آن، مفهوم قدرت را تغییر داده است.

«انقلاب اسلامی» هندسه قدرت را در جهان تغییر داد/ اندیشه «نیل تا فرات» امروز به دور خود دیوار کشیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار غلامرضا سلیمانی شب گذشته در سی و سومین یادواره شهدای شهر شریفیه شهرستان البرز، قیام امام حسین(ع) را در راستای اصلاح انحراف بزرگی که در مسیر اسلام توسط بنی امیه اتفاق افتاده بود، دانست و اظهار کرد: بنی امیه خلافت را به سلطنت اشرافی و به شیوه روم تبدیل کرده بود و اگر امام حسین(ع) قیام نمی‌کرد امروز در شرایطی که انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و نظام عاشورایی و علوی در این سرزمین حساس استقرار یافت، قرار نمی گرفتیم. 

وی افزود: امام حسین(ع) مکتبی را خلق کرد که قرن ها ملت های مسلمان به ویژه ملت ایران از فیوضات این مکتب رهایی بخش و انسان ساز بیشترین استفاده را کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در گذشته و برخی از دوره های تاریخی، ملت بزرگ عاشورایی تلاش کرد حکومت اسلامی نظام شیعی را در سرزمین ایران عزیز مستقر کند گرچه در سطح محلی توفیقاتی حاصل می شد اما سلاطین ظلم و جور مانع حرکات انقلابی و عاشورایی این ملت می شدند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: در دوره انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ایران به رهبری امام راحل توانست آرزوی سید الشهدا علیه السلام و ائمه اطهار علیهم السلام را برآورده کند و نظام علوی و عاشورایی در جمهوری اسلامی در سال 57 مستقر شود که به فرموده رهبر انقلاب، نظام جمهوری اسلامی یک موهبت الهی بود که از سوی خدای متعال به ملت ایران ارزانی شد. 

وی اضافه کرد: سالها مجاهدت و قرن‌ها فداکاری و مبارزه،  شهادت طلبی و تکیه بر فرهنگ عاشورایی و گسترش معارف عاشورا سبب شد با درایت امام راحل و به میدان آمدن ملت بزرگ ایران، نهال انقلاب ثمره دهد. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت های نظام سلطه در برابر نظام عاشورایی قرار گرفت و تمام ظرفیت های جبهه یزیدیان در برابر قیام امام حسین  علیه السلام قرار گرفت و یزیدیان دوران معاصر امریکایی ها و صهیونیست ها و عوامل آنها با تمام امکانات خود در برابر انقلاب ملت ایران به صف شده اند. 

این مقام نظامی گفت: در گوشه و کنار جهان، اسلام در حال ریشه دواندن است و روز به روز منسجم تر، مستحکم تر و با برنامه گسترده در برابر نظام سلطه ایستاده و قدرت ایران در داخل سرزمین های کفر ریشه دوانیده است. 

سردار سلیمانی قدرت ملت ایران را حاصل دوران دفاع مقدس، تحمل بیشترین فشارها و... دانست و گفت: امروز جهان در شرایط متفاوتی قرار گرفته و انقلاب اسلامی،  هندسه قدرت را در جهان و به اعتراف بزرگترین تئوریسین های غربی مفهوم قدرت را تغییر داده است. 

وی ادامه داد: اخیرا موسسات مطالعات غرب عنوان کرده اند برای رسیدن به پیروزی تنها مولفه هایی همچون فن آوری ها،  تجهیزات فراوان و اقتصاد قوی کافی نیست بلکه شرط پیروزی، وجود روحیه مقاومت یعنی همان روحیه ایثار و شهادت، فداکاری، باور ما می توانیم و امید به موفقیت و پیروزی است. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: سوال بزرگ ملت ایران از قدرت‌های جهان این است که به کدامین دلیل تمام توانایی ها و امکانات خود را علیه ملت ایران بسیج کرده اند. 

این مقام نظامی اضافه کرد: کودتاها، تجزیه طلبی ها، جنگ های مسلحانه در پایتخت و شهرهای بزرگ، دخالت در نظام اسلامی در طبس و جنگ تحمیلی هشت ساله از جمله نقشه ها و توطئه های قدرت های بزرگ بوده که در دوران دفاع مقدس، رزمندگان «عاشورا» را بازآفرینی کردند. 

وی بیان کرد: در دفاع مقدس صف بندی ها تغییر نکرد، یک صف و جبهه حسینیان و زینبی های زمان و صف و جبهه دیگر یزیدیان زمان قرار داشتند و هزاران شهید، ده ها هزار جانباز و هزاران آزاده تقدیم و پرچم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) به دست رزمندگان و شهدا برافراشته شد.

سردار سلیمانی همچنین گفت: برخلاف محاسبات دنیا، یزیدیان زمان ظرفیت ها و قدرت را داشتند اما ملت ایران از گردنه ها و پیچ های خطرناک و سهمگین عبور کرد و به پیروزی رسید و الگوی ملت های مسلمان شد. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: امروز یک جبهه در برابر استکبار شکل گرفته و جبهه مقاومت سبب شده آمریکایی‌ها در غرب آسیا شکست خورده و رژیم صهیونیستی که اندیشه نیل تا فرات را در سر خود می پروراند در حال حاضر دیوارهایی به عمق 6 متر و ارتفاع 3 متر پایه در زمین به دور سرزمین های اشغالی ایجاد کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول