اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رایزنی اردوغان با زلنسکی درباره تبادل اسیران جنگی بین روسیه و اوکراین

رئیس جمهور ترکیه گفت که در دیدار با همتای اوکراینی خود، درباره تبادل اسیران جنگی بین کی‌یف و مسکو، و همچنین احتمال برقراری آتش‌بس و صلح در اوکراین رایزنی کرده است.

رایزنی اردوغان با زلنسکی درباره تبادل اسیران جنگی بین روسیه و اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که به شهر «لِویو» سفر کرده، شامگاه پنجشنبه با «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود دیدار کرد.

اردوغان طی نشست خبری بعد از دیدار با زلنسکی، گفت که با او درباره تبادل اسیران جنگی بین مسکو و اوکراین رایزنی کرده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، اردوغان با اشاره به دیداری که با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و با حضور زلنسکی داشته، خبر داد که به او پیشنهاد ملاقات با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را داده است.

رئیس جمهور ترکیه درباره گفتگوهای خود با زلنسکی توضیح داد: «ما درباره تبادل اسیران جنگی و ابتکارات خود در این زمینه بحث کردیم، همچنین می‌خواهم یادآوری کنم که به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهیم».

اردوغان همچنین اظهار داشت، در جلسه‌ای که با رئیس جمهور اوکراین و دبیرکل سازمان ملل داشته، احتمال برقراری آتش‌بس و صلح در اوکراین را بررسی کرده است.

به نوشته ریانووستی، وی طی نشست خبری گفت: «ما همچنین در این نشست سه جانبه در مورد امکان توسعه فضای مثبت ایجاد شده به‌واسطه توافقنامه استانبول (درباره صادرات غلات) به صلح، دائمی گفتگو کردیم».

رئیس جمهور ترکیه همچنین با ابراز نگرانی از حملات موشکی اخیر به محوطه و اطراف نیروگاه اتمی «زاپروژیا» در جنوب شرقی اوکراین، گفت احتمال تکرار فاجعه اتمی چرنوبیل، در صورت تداوم این حملات به زاپروژیا نیز وجود دارد.

اردوغان با بیان اینکه سازمان ملل و دولت اوکراین معتقد به حل بحران در میز مذاکره هستند، خبر داد که قصد دارد نتایج گفتگوهایش با زلنسکی و گوترش را با پوتین هم در میان بگذارد.

این دیدارها در حالی انجام شده که بامداد جمعه رسانه‌های غربی خبر دادند انفجارهای مهیبی در نزدیکی پایگاه هوایی «بِلبِک» متعلق به روسیه در شمال سِواستوپول رخ داده است. (جزئیات بیشتر)

 

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول