اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

نظارت دیوان محاسبات نقش مهمی در اصلاح ساختار بودجه دارد

خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه نظارت دیوان محاسبات نقش مهمی در اصلاح ساختار بودجه دارد، گفت: از مجلس و دولت می‌خواهم گزارش‌های پیوست تفریغ بودجه را مورد توجه قرار دهند.

نظارت دیوان محاسبات نقش مهمی در اصلاح ساختار بودجه دارد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد خطیب جمعه تهران با اشاره با اشاره به 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به ایران اسلامی، اظهار داشت: فرزندان عزیز ایران اسلامی که بسیاری از آنان در میدان نبرد تا آخرین گلوله از کشور و انقلاب دفاع کرده بودند و با بدنی مجروح در چنگال مزدوران صدام قرار گرفتند در طول یک دهه اسارت برگ زرینی را در تاریخ دفاع مقدس خلق کردند.

وی افزود: آزادگان به معنای واقعی کلمه عاشورا را به نماد و الگویی برای دست‌یابی به قدرت، عزت و استقامت تبدیل کردند.

خطیب نمازجمعه تهران در بخشی از سخنان خود با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) گفت: واقعه عظیم کربلا در عصری که چهره واقعی دین پنهان شده بود و جریان باطل به جای جریان حق قرار گرفته بود، یک حرکت عظیمی را خلق کرد و چهره باطل را نمایان کرد.

وی با اشاره به دلایل ماندگاری قیام امام حسین (ع) تصریح کرد: انقلاب اسلامی با درس گرفتن از قیام امام حسین (ع) اگر ماندگار بوده، به دلیل الهام گرفتن از اصول عاشورا و اسلام است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: باید معروف و منکر را شناخت و برای ترویج معروف و محو منکر حرکت کرد. منکر این است که یزید به شکل دیکتاتوری حکومت می‌کند اما یک نفر از صحابه در مقابل یزید نمی‌ایستد و به سنت پیامبر رفتار نمی‌کند لذا این انحراف بسیار خطرناک است و از این رو گام اول نهضت امام حسین علیه السلام مبارزه با این منکر و آگاهی بخشی به جامعه برای ایستادن در برابر یزید بود؛ چراکه اگر این معروف احیا شد، دیگر یزیدها بر اریکه قدرت قرار نمی‌گیرند. 

وی با بیان اینکه عاشورا بود که دفاع مقدس را خلق کرد، گفت: نیروهای مسلح اقتدار آفرین ایران، سردار سلیمانی ها و صیادشیرازی‌ها از عاشورا درس گرفتند. 

ابوترابی‌فرد افزود: اگر اباعبدالله الحسین (ع) مقابل استبداد دیکتاتوری بنی امیه نمی ایستاد امام خمینی (ره)‌ هم نمی‌توانست مقابل استبداد دیکتاتوری طاغوت بایستد.

وی تاکید کرد: آزادگان ارودگاه ها را به مدرسه‌ای تبدیل کردند که معارف عاشورا تدریس می‌شد.

حجت‌اسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ایستادگی امام حسین (ع) به ما درس مقاومت داد، تاکید کرد:  آزادگان در زمان اسارت خود درس انسانیت دادند بنابراین اگر برخی از عزیزان ما از نظر پوشش ظاهری، جا مانده‌اند، این سوال مطرح است آیا ما در جا ماندن آنها نقش داشته‌ایم یا خیر؟ در حالی که برنامه آزادگان این بود که هیچ فردی نباید جا بماند و به همین دلیل در اسارت هیچکس جا نماند.

وی تصریح کرد: بسیاری از اسرای عزیز ما رزمنده نبودند و صدامیان، مردم کوچه و بازار را اسیر کرده بودند اما آنها به رزمندگان مقاوم و خستگی‌ناپذیر مبدل شدند که تنها دغدغه آنها پیروزی جبهه حق علیه باطل بود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: آسایشگاه‌های تاریک، سرد و پرشکنجه، تبدیل به مسجد و عبادتگاه شده بود که در آن آزادگان با خدا زمزمه می‌کردند. برخی از آنها می‌گفتند ما در نیمه شب بلند می‌شدیم اما می‌دیدیم، ابوترابی‌فرد در جای خود نیست و بعد متوجه می‌شدیم، او به پای یکی از اسرای شکنجه‌شده بوسه می‌زند و در برابر او ابراز خشوع می‌کند، بنابراین ما نیز در جامعه اسلامی باید مانند آزادگان دست یکدیگر را بگیریم و حمایت کنیم. 

ابوترابی فرد با اشاره به صحبت‌های وزیر دفاع در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: امیدوارم در پرتو تلاش نیروهای خوب، باانگیزه، عالم و متعهد وزارت دفاع و نیروهای مسلح مسیر تحسین برانگیز و پیشرفت کشور در این حوزه تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد: ۳۱ تیر سال جاری گزارش تفریغ بودجه به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که لازم می دانم از رئیس دیوان محاسبات، معاونان وی و دیگر همکاران آنان جهت تهیه زودهنگام این گزارش تقدیر و تشکر کنم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: وظیفه اصلی دیوان محاسبات، دیده بانی نسبت به مسائل مالی کشور است. اعمال دقیق این نظارت و گزارش به هنگام نقش موثری در اصلاح ساختار بودجه و افزایش انضباط مالی و تدوین بودجه کارآمدتر و اثربخش تر خواهد داشت.

ابوترابی فرد ادامه داد: شش ماه زودتر از تاریخ تعیین شده گزارش تفریغ بودجه همراه با پیوست‌هایی که آن پیوست‌ها بسیار بااهمیت است، تقدیم مجلس شد. از نمایندگان مجلس و دولت می‌خواهم گزارش‌های پیوست تفریغ بودجه را کاملاً مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: گزارش تحلیلی بر موضوعات خاص در ۱۹ سرفصل بودجه و گزارش تحلیلی آسیب‌های ساختار نظام بودجه ریزی کشور ارائه شده است که باید مورد توجه قرار گیرد، یکی از این گزارش‌ها در مورد میزان اوراق مالی صادر شده در سال ۱۴۰۰ است و اینکه چه مقدار استقراض از طریق صدور اوراق مالی صورت گرفته است.

ابوترابی فرد در پایان گفت: تحلیل این حوزه از مسائل کلیدی بودجه و توجه به رفع کاستی‌ها قطعاً به ارتقا نظام بودجه ریزی کشور کمک می‌کند. هر چند ما در این حوزه خصوصاً در بودجه ۱۴۰۱ مسائل و مشکلات جدی داشتیم آن مقدار که لازم و امکان پذیر باشد، بنده در آینده و در این جایگاه به عرض ملت ایران خواهم رساند و در مجامع علمی و کارشناسی در دولت و مجلس قطعاً پیگیر رفع این مشکلات و کاستی‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول