اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سید حسن نصرالله: حمله به سلمان رشدی حادثه مهمی بود/ترسیم مرزهای لبنان ارتباطی به توافق هسته‌ای ایران ندارد

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان حادثه حمله به «سلمان رشدی» نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی را که به ساحت پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود، حادثه مهم خواند.

سید حسن نصرالله: حمله به سلمان رشدی حادثه مهمی بود/ترسیم مرزهای لبنان ارتباطی به توافق هسته‌ای ایران ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سید «حسن نصرالله» دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان در مراسم کلنگ‌زنی مرکز گردشگری و جهادی «جنتا» گفت که بحث ما درباره اصل ایجاد یک مرکز در البقاع نبود چرا که این کمترین وظیفه در قبال تاریخ و فداکاری‌ها نبود بلکه همواره بحث درباره این بود که این مرکز کجا احداث شود؟ زمان زیادی برای انتخاب این مکان لازم نبود و ما جنتا را انتخاب کردیم.

وی گفت: ما از سال‌ها پیش به فکر ایجاد یک مرکز گردشگری و جهادی در البقاع بودیم و ما تجربه موفقیت‌آمیزی در ایجاد مرکزی در ملیتا در جنوب داریم و ایجاد مرکز در البقاع حداقل وظیفه ما در قبال خاطرات، تاریخ و اهالی این منطقه است و ما جنتا را انتخاب کردیم اما چرا جنتا؟

بنابر گزارش شبکه المنار، نصرالله افزود: جنتا در حقیقت اردوگاه آموزشی بود اما محل عبادت، پاسخگویی، تدارکات و ملاقات و آشنایی رزمندگان از سراسر مناطق لبنانی بود و ما می‌دیدیم که چگونه برادران یکدیگر را در آغوش گرفته و با اشک از یکدیگر خداحافظی می‌کنند. اینجا اشک‌هایی از ترس خدا و عشق به حسین (ع) جاری می‌شد و نیز خون‌هایی در راه خدا در بمباران اسرائیلی ریخته شده و از اینجا بود که مردان خدا به راه افتاده و معجزه‌ آفریدند.

بنابر گزارش شبکه العهد، نصرالله گفت: برگردیم به ۴۰ سال پیش و به دنبال یورش اسرائیل به لبنان، معلوم نبود این یورش تا کجا پیش خواهد رفت، در آن ایام حضرت امام خمینی(ره) یک تصمیم تاریخی بزرگی گرفت و یک نیروی طلیعه‌دار را به سوریه و یک هیأت عالی رتبه را برای دیدار با حافظ اسد رئیس جمهور وقت این کشور به دمشق اعزام کرد. با وجود اینکه ایران در جبهه‌ای به طول هزاران کیلومتر علیه صدام که از حمایت سخاوتمندانه آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برخوردار بود، می‌جنگید، امام خمینی جوانان و مردانی را برای مبارزه در کنار لبنانی‌ها و سوری‌ها با هدف مقابله با رژیم اشغالگر اعزام کرد و مأموریت نیروهای ایرانی جنگ در جبهه‌ها نبود بلکه کمک به لبنانی‌ها برای مقابله با رژیم اشغالگر و آزادسازی اراضی خود و نخستین منطقه‌ای که نیروهای ایرانی وارد آن شد، همین سرزمین جنتا بود.

نصرالله تصریح کرد: برنامه تغییر کرد و این شد که نیروی سپاه پاسداران برای کمک به مبارزان لبنانی به لبنان اعزام شود و حمایت لجستیکی و نظامی ارائه کرده و تجربیاتی در اختیار آن‌ها قرار دهد و پس از آن وظیفه این نیروها از مشارکت در جبهه‌ها به نیروی حمایتی، تدارک و کمک به لبنانی‌ها برای مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و آزادسازی اراضی اشغالی تغییر کرد.

وی افزود: در جنتا یک اردوگاه آموزشی بود که جنبش اسلامی امل به ریاست سید حسین الموسوی مسئول آن بود و این اردوگاه در اختیار برادران سپاه پاسداران قرار گرفت و دوره نخست آموزشی آغاز شد و نخستین کسانی که به آن پیوستند سید عباس موسوی از رهبران شهید مقاومت اسلامی و تعدادی از رهبران دیگر بود و اردوگاه جنتا به گونه‌ای شده بود که قلب‌ها برای آن می‌تپید و مشتاقانی داشت که برای مشارکت در دوره‌های آن با یکدیگر رقابت می‌کردند و جوانانی از همه مناطق می‌آمدند و اینجا نخستین مرکز آموزشی و اولین دوره نظامی بود و پس از آن اردوگاه‌ها در جنتا و حومه آن توسعه پیدا کرد و اردوگاه‌هایی در دره‌ها و تپه‌ها ایجاد شد.

نصرالله گفت که حضور نیروهای اصلی در منطقه الزبدانی بود و از آنجا تصمیم گرفته شد که وارد لبنان و جنتا شوند و اینجا اولین منطقه‌ لبنانی بود که برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد آن شدند همین سرزمینی که ما امروز در آن جشنمان را برگزار می‌کنیم و اهالی شهرک‌های اطراف اردوگاه نیز به دلیل تجاوزات مکرر اسرائیل درد و رنجی را متحمل شدند و در جریان بمباران این اردوگاه خون ایرانی و خون لبنانی‌ها در هم آمیخته شد و بسیاری از کسانی که به اردوگاه ملحق شده بودند، به شهادت رسیدند.

ترسیم مرزهای دریایی ارتباطی به توافق هسته‌ای ایران ندارد

سید حسن نصرالله درباره ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد: ما چیزی نداریم که با توافق هسته‌ای(ایران) مرتبط کنیم و موضوع مرزهای دریایی، میدان کاریش، نفت، گاز و حقوق لبنان هیچ ارتباط دور و نزدیکی با توافق هسته‌ای (ایران) ندارد، خواه این توافق امضا شود یا نشود؛ اگر میانجی آمریکایی بیاید و آنچه که دولت لبنان مطالبه کرده اعطا کند در آن صورت ما نیز به سمت آرام‌سازی می‌رویم اما اگر مطالبات دولت را پاسخ ندهد، ما نیز به سمت تشدید (مقابله با رژیم صهیونیستی) پیش می‌رویم؛ چشم‌ها باید به میدان کاریش و مرزهای لبنان و میانجی آمریکایی باشد که تاکنون نیز وقت تلف کرده و زمان نیز تنگ است.

بر اساس گزارش شبکه العهد، نصرالله همچنین بر اهمیت تلاش‌ها برای تشکیل دولت دارای اختیارات کامل در لبنان تأکید کرد.نصرالله همچنین با اشاره به انصراف «شربل ابوضاهر» نوجوان ۱۵ ساله ورزشکار لبنانی از مصاف با حریف اسرائیلی در ابوظبی گفت که این یک موضع قهرمانانه و یک عنوان مقاومت است و بیانگر آن است که مقاومت فراتر از فرقه‌هاست.

حمله به سلمان رشدی حادثه مهمی بود

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان همچنین تأکید کرد که حادثه حمله به «سلمان رشدی» حادثه واقعا مهمی بود اما من اکنون درباره آن اظهارنظر نمی‌کنم چرا که ما به برخی اطلاعات، داده‌ها و جزئیات نیاز داریم و اگر این گزارشها تکمیل شود در آن صورت نیاز ضروری و قطعی وجود دارد که ما در خصوص این حادثه مهم موضعی داشته باشیم.

وی درگذشت حاجیه «فوزیه حمزه» مادر فاتح عصر شهادت‌طلبان و مجری بزرگ‌ترین عملیات استشهادی از زمان تأسیس رژیم اشغالگر را تسلیت گفت.

نصرالله همچنین شهادت «ابراهیم النابلسی» فرمانده «کتائب شهداء الأقصی» شاخه نظامی جنبش فتح در کرانه باختری را به خانواده وی این شهید و خانواده‌های شهدا تبریک گفت و افزود که ما نیز در جنبش حزب‌الله به این شهدا افتخار می‌کنیم و در غم این خانواده‌ها شریک هستیم.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول