اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

بازگشت بانوی قهرمان پارالمپیک به میادین پس از یک سال/ آغاز ماجراجویی از مراکش تا پاریس

بانوی قهرمان پارالمپیک توکیو گفت: جایزه بزرگ مراکش اولین مسابقاتی است که بعد از پارالمپیک شرکت می‌کنم و انتظار خودم این است که حداقل بتوانم رکوردم را ارتقا دهم.

بازگشت بانوی قهرمان پارالمپیک به میادین پس از یک سال/ آغاز ماجراجویی از مراکش تا پاریس

هاشمیه متقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط خود و تیم ملی پارادوومیدانی اظهار داشت: هفتمین اردوی تیم ملی را پشت سر گذاشتم، در این اردو تنها ورزشکاران رنکینگ طلایی آسیا حضور داشتند که برای مسابقات جایزه بزرگ مراکش آماده می‌شوند که 19 شهریور ماه راهی مراکش خواهیم شد. من هم شرایط بسیار خوبی را دارم و امیدوارم اول از همه بتوانم در این مسابقات رکورد خودم را ارتقا دهم و دوم مدال خوش رنگ طلای مسابقات را هم از آن خودم کنم.

بانوی قهرمان پارالمپیک توکیو با اشاره به مسابقات جایزه مراکش گفت: این مسابقات برایم بسیار حائز اهمیت است چرا که بعد از رقابت‌های پارالمپیک توکیو که رکورد المپیک را جا به جا کردم و نشان طلا را کسب کردم اولین مسابقاتی است که حضور خواهم داشت. بعد از رقابت‌های پارالمپیک پاریس به کرونا مبتلا شدم و مجبور شدم 2 هفته تمام خودم را قرنطینه کنم و بعد از 2 هفته دوباره تمرینات خودم را از سر بگیرم. تا  امروز حدود  ماه است که در تمرینات حضور دارم و کارم را به صورت جدی و با برنامه دنبال می‌کنم. جایزه بزرگ مراکش اولین مسابقاتی است که بعد از پارالمپیک شرکت می‌کنم و انتظار خودم این است که حداقل بتوانم رکوردم را ارتقا دهم و عملکرد خوبی را داشته باشم.

متقیان در پاسخ به این سوال که بعد از پارالمپیک توکیو انتظارات از وی بالا رفته است عنوان کرد: در این مسابقات تنها به ارتقاء رکورد شخصی خودم فکر می‌کنم و اگر بتوانم در درجه دوم رکورد جهانی را هم جا به جا خواهم کرد. بعد از پارالمپیک توکیو انتظارات از هاشمیه متقیان بالا رفته است و این موضوع کارم را بسیار سخت می‌کند. همه نگاه‌ها به من است و انتظار دارند تا رنکینگ جهانی خودم را حفظ کنم. هدف اصلی من پارالمپیک پاریس است و تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم در مسابقات جهانی سال آینده که رقابت‌های کسب سهمیه پارالمپیک پاریس هم به شمار می‌رود به صورت مستقیم جواز حضور در پارالمپیک پاریس را کسب کنم.

بانوی قهرمان پارالمپیک توکیو در پاسخ به این سوال که فدراسیون از شما چه انتظاراتی دارد؟ گفت: وقتی فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک نگاه ویژه‌ای به من دارند یعنی هرطور که هست باید رکورد خودم را حفظ کنم و حتی در صورت توان این رکورد را جا به جا کنم.  تقریبا پس از یک سال به میدان رقابت‌ها بر خواهم گشت و این مسابقات به من کمک می‌کنند تا با قوانین جدید داوری نیز آشنا بشم. جهانی بودن این مسابقات از هر حیث برایم بسیار مهم است چرا که داورانی که در این رقابت‌ها حضور دارند داوران بین مللی هستند. به نوعی این رقابت محک خوبی برای من است تا بتوانم پس از گذشت یکسال خودم را محک بزنم و با حریفانم به رقابت بپردازم.

وی افزود: توجه فدراسیون به رشته دوومیدانی خاص بوده که آن هم به دلیل کسب مدال ورزشکاران این رشته در میادین بین المللی است. بعد از المپیک هم اردوهای تیم‌های ملی برگزار شد تا بتوانیم با قدرت در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کنیم که این رقابت‌ها به تعویق افتاد، اما با این حال فدراسیون اردوهای تیم ملی را تعطیل نکرد که خود جای تشکر دارد اردو ها هم تا به امروز بسیار عالی برگزار شده به طوری که ورزشکاران در این مدت با مربیان شخص تمرینات خود را پشت سر گذاشته اند.

متقیان در پایان در خصوص برنامه فدراسیون برای قهرمانان رسته پارادو‌‌ومیدانی خاطر نشان کرد: نگاه فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک نگاه کیفی است و نفرات برتر اول تا سوم بیشتر در معرض توجه هستند. ورزشکاران جانبازان و معلولین هم پتانسیل‌های بالایی دارند و می‌توانند همیشه بالاتر از حد انتظار مسئولین ظاهر شوند. مطمئنم به دلیل اینکه مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک پیش از رقابت‌های آسیایی هانگژو برگزار خواهد شد همه ورزشکاران توان  100 درصدی خود را خواهند گذاشت تا بتوانند کسب سهمیه کنند و جواز حضور در رقابت‌های پاریس به دست آورند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول