اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

تبدیل تهدید تحریم به فرصت/ساخت نخستین دستگاه کنترل اقلیم با یک سوم قیمت خارجی

مدیر عامل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر گفت: نخستین دستگاه کنترل اقلیم آبیاری ساخته شده که یک سوم قیمت خارجی است و به زودی در کشور توزیع می شود.

تبدیل تهدید تحریم به فرصت/ساخت نخستین دستگاه کنترل اقلیم  با یک سوم قیمت خارجی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، زینب مهربخش امروز در نشست خبری از ساخت یک دستگاه کنترل اقلیم آبیاری در کشور خبر داد و گفت:‌ برای نخستین بار است که در کشور چنین دستگاهی با این کیفیت ساخته شده که نسبت به انواع خارجی یک سوم قیمت است و تحول بزرگی را در بخش کشاورزی از نظر افزایش عملکرد ایجاد خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر با بیان اینکه مکانیزاسیون مهمترین عامل در افزایش توسعه کشاورزی است، گفت: پیشتر این دستگاه از کشورهای خارجی با قیمت های بسیار گران وارد کشور می شد اما اکنون با ساخت این دستگاه از واردات بی نیاز خواهیم شد.

به گفته این مسئول این دستگاه می تواند میزان کود، رطوبت، تغذیه و هر آنچه که مورد نیاز گیاه است را به روش هوشمند تنظیم کند در این صورت علاوه بر اینکه مصرف بهینه می شود عملکرد تولید هم چندین برابر خواهد شد.

مهربخش تاکید کرد که تولید این دستگاه اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی  دارد و طی چند ماه آینده به طور کامل عرضه بازار خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که آیا امکان اتوماتیک سازی و کنترل از راه دور این دستگاه نیز وجود دارد گفت: بله در این مورد هم ورود کردیم که نه تنها این دستگاه بلکه سایر دستگاه های جوجه کشی که تولید می شود نیز قابل کنترل باشد.

این مسئول ساخت این دستگاه را تبدیل تحریم به فرصت عنوان کرد و گفت:‌ این اقدام مهم در شرایط تحریم به وقوع پیوسته و نشان می دهد که می شود در این شرایط هم کارهای بزرگتری کرد.

مهربخش در بخش دیگری از صحبت های خود به سهل انگاری هایی که در بخش مکانیزاسیون در دو لت گذشته صورت گرفته بود اشاره کرد و گفت: بخش مکانیزاسیون کوثر در پایان دولت بر اساس گزارش بازرسان، منفی 10 میلیارد تومان گردش وجوه نقد و 14 میلیارد تومان بدهی سررسید شده داشت.

وی اضافه کرد:‌ شرکت متعهد شده بود که تا پایان سال 1400 تعداد 27 دستگاه جوجه کشی به مرغداران تحویل دهد اما تا پایان بهار 1401 تنها دو دستگاه تحویل داده بود.

به گفته وی طی سه ماه اخیر در دولت سیزدهم، نه تنها 27 دستگاه تحویل داده شده بلکه برای 32 دستگاه هم سفارش گرفته شده است.

مهربخش به تخلفات دیگری که در این شرکت در دولت قبل اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت:‌شرکت مکانیزاسیون به جای پرداختن به کار اصلی خود نمایندگی شرکت ها خارجی نظیر پیترسایم و پول تک بلژیک و SKA ایتالیا را بر عهده داشت که از سال 97 به دلیل تحریم ارتباط خود را با ایران قطع کردند.

وی افزود: مکانیزاسیون کوثر19.7 میلیارد تومان در دولت قبل از سازمان استقراض کرده بود و هیچوقت هم پرداخت نکرد.

انتهای پیام/  

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول