اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

حرکت روسیه به سمت پیام‌رسان ایمن‌تر از سوئیفت

معاون وزیر امورخارجه روسیه می‌گوید: بانک مرکزی این کشور به شکلی فعال در حال توسعه یک سامانه پیام رسان بین بانکی است.

حرکت روسیه به سمت پیام‌رسان ایمن‌تر از سوئیفت

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از تاس، الکساندر پانکین، معاون وزیر امور خارجه روسیه طی مصاحبه‌ای گفت: روسیه نیاز به عبور تدریجی از سامانه پیام‌رسان بین‌بانکی سوئیفت و رفتن به سمت یک مکانیزم ایمن‌تر برای نقل و انتقال اطلاعات مالی به شکلی که از فشارهای خارجی در امان باشد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حس می‌کند.

وی تأکید کرد: به همین دلیل ما به شکلی فعال در حال توسعه یک سامانه پیام‌رسان‌ مالی‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توسط بانک مرکزی روسیه هستیم. این یک تصمیم اجباری اما به طور کامل ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌طبیعی است چراکه بانک‌ها و مشتریان آنها به شکلی پرتکرار در استفاده از سامانه‌های متداول بین‌المللی با مشکل مواجه می‌شوند.

این مقام روس تأکید کرد: در عین حال ما مطمئن هستیم که نه تنها روسیه بلکه دیگر کشورها که تعدادشان هم زیاد است، تمایل دارند تا شاهد یک سامانه بی‌طرف و مستقل از زیرساخت‌های بین‌المللی تحت تأثیر تغییر رفتار کشورهای غربی باشند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول