اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

روایتی از تحریف نوظهور معمار کبیر انقلاب/مشکل غرب با ما بر سر وجود است بر سر حدود نیست

کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی گفت: مشکل غرب با ما بر سر وجود است بر سر حدود نیست.

روایتی از تحریف نوظهور معمار کبیر انقلاب/مشکل غرب با ما بر سر وجود است بر سر حدود نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج عبدالله گنجی تحلیل‌گر سیاسی در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد به بررسی مسائل روز کشور پرداخت.

در این نشست که با عنوان خط امام با حضور نزدیک به ۱۵۰ دانشجو از دانشگاه های مختلف استان برگزار شد، گنجی دانشجویان را به دوری از حب و بغض های شخصی، خبرزده و سیاست زده بودن توصیه کرد و گفت: تمرکز دانشجو باید بر مسائل بنیادین باشد و با تقویت زیرساخت های معرفتی، به استحکام شخصیت فکری خود بپردازند.

وی افزود: مهمترین اصل زیرساختی مد نظر این است که اسلام مان را از چه کسی بگیریم.

مدیرمسئول روزنامه همشهری با تاکید بر لزوم انتخاب درست بیان داشت: ما باید اسلام را از روحانیت اصیل بگیریم، اسلام روشنفکری اسلام التقاطی و سایر اسلام هایی که از چارچوب اسلام روحانیت خارج باشند، اسلام خالصی نیست.

 گنجی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: رهبری در سال ۱۴۰۰ پنج بار از واژه جهاد تبیین استفاده کرد که این اهمیت موضوع از دیدگاه ایشان را می رساند.

وی افزود: سوالی که مطرح می شود این است که چرا با وجود تریبون های متعدد، رهبری روی جهاد تبیین تاکید زیادی می کند و آن را وظیفه عمومی می داند.

مدیر مسئول روزنامه همشهری به شروط لازم و مهم برای جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: اشراف به محتوا و داشتن روایت درست و دقیق از خبر و موضوع، تقوا انصاف و عدم پیش داوری، اولویت شناسی، زمان شناسی ، جبهه شناسی و موضوع شناسی و اولویت موضوعی از مهم ترین شرط های لازم برای جهاد تبیین به شمار می‌روند.

 وی با تاکید بر دقت نظر در شناخت درست دشمن و لزوم تفکیک معاند از سایرین، بیان داشت: سه دسته معاند مخالف و منتقد یکی نیستند، معاند اساس انقلاب را قبول ندارد و حاضر است هزینه بدهد و هزینه سازی بکند و درگیر بشود تا به نظام و ریشه های آن آسیب بزند، اما مخالف هر چند انقلاب را قبول ندارد ولی اقدامی علیه نظام نمی کند که رهبری این دسته را برای حکومت محترم می‌داند البته به رسمیت شناختن مخالف با قبول داشتن تفکر فرد تفاوت دارد و به معنای قبول تفکرات وی نیست.

گنجی افزود: اما منتقد کسی است که کاری به اساس و مبانی نداشته و به مخالفت با آنها نمی پردازد، ولی به برنامه‌ها و سیاست‌ها نقد دارد منکر کارکرد اساسی انقلاب نیست ولی به روشش نقد داشته و ساختارشکن نیست.

 این تحلیل گر ارشد سیاسی به تلاش دشمن برای تغییر روایت های رسمی مردم از انقلاب و تاریخ انقلاب اشاره کرد و گفت: گروه های زیادی را فعال کردند تا روایت های ما را از نو روایت کنند و باورهای مردم را دستکاری کنند.

وی افزود: یکی از مهم ترین روایت های نوظهور دشمن، روایت تحریف شده از امام خمینی است که ایشان را به عنوان یک شخصیت تاریخی محترم معرفی می کنند.

گنجی ادامه داد: امام باید در همه ی جمهوری اسلامی ساری و جاری باشد و نه فقط یک شخصیت تاریخی محترم باشد، تحریف امام به این شیوه ظلم به شخصیت و حرکت وی است.

فعال رسانه ای، مهم ترین زیرساخت معرفتی دانشجویان را شناخت امام، سیره و اندیشه امام دانست و به مساله ی جدی غرب با ایران، انقلاب اسلامی و امام خمینی پرداخت: مشکل غرب با ما بر سر وجود است بر سر حدود نیست.

وی ایران ستیزی دشمن و در راس آمریکا اشاره کرد و گفت: سوال اینجاست که با وجود این همه دخالت و فشار و جنایت از سوی آمریکا، عده ای ایران را آمریکا ستیز معرفی می کنند، ما چه کار به آمریکا داریم آیا در ساحل آمریکا حضور داریم آیا اطراف این کشور را محاصره نظامی کرده ایم آیا علیه اقتصاد این کشور و صنعت او اقدامی انجام داده ایم آیا منافع او را به خطر انداخته ایم، هسته ای ما چه ربطی به آمریکا دارد و چه دشمنی و ستیزی با او به وحود می آورد؟ می‌گویند که شعار می دهید و شعار ندهید شما که موافق شعار و آزادی بیان بودید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول