اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

صادرات ۱۴۲ میلیون دلاری از پایانه ماهیرود/ افزایش اقلام صادراتی خراسان جنوبی

رئیس گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به درآمدزایی صادرات ۱۴۲ میلیون دلاری پایانه ماهیرود گفت: از این مبلغ ۳۱ میلیون دلار مربوط به کالاهای تولیدی و مصرفی استان می‌باشد.

صادرات ۱۴۲ میلیون دلاری از پایانه ماهیرود/ افزایش اقلام صادراتی خراسان جنوبی

محمد کوه‌گرد، مدیرکل گمرکات  خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: بیش‌ از ۴۱۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۴۲ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات کالاهایی همچون سیمان، کاشی، شمش چدن، خرما، کک متالوژی و زعفران از مرزهای خراسان جنوبی افزود: ارزش این‌کالاها حدود ۳۱ میلیون دلار برآورد می‌شود.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی تصریح کرد: هیدرو کربن سنگین، شیشه و سیمان سفید با ارزش ۱۱۰ میلیون دلار از جمله کالا‌های سایر استانهاست که از گمرکات استان به کشور‌های افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق و قزاقستان صادر شده است.

 کوه‌گرد‌ یادآور شد: همچنین ۲۵ هزار تن کالا از جمله آرد، شکر و گازوئیل از کشور‌های هند، اندونزی، روسیه، جمهوری آذربایجان و ترکیه از طریق گمرک ماهیرود خراسان جنوبی به افغانستان ترانزیت شده است.

وی‌ خاطرنشان کرد: طی ماههای گذشته ۳ میلیون دلار قطعات کار معدن، دانه یونجه و کاه گندم، برنج، پنبه حلاجی شده و سنگ تالک از کشور‌های آلمان، پاکستان، ترکیه و افغانستان و از طریق گمرک ماهیرود وارد ایران شده است.

انتهای‌پیام/69014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول