اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

پیدا شدن پیکر شهید در شلمچه با قمقمه ساخت ایران+عکس و فیلم

پیکر یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس در حین آماده‌سازی یادمان شهدای شلمچه برای برپایی موکب‌های اربعینی تفحص شد که تلاش برای مشخص شدن هویت این شهید و پلاک او ادامه دارد.

پیدا شدن پیکر شهید در شلمچه با قمقمه ساخت ایران+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امروز در حالی که در یادمان شهدای شلمچه برخی از موکب‌داران و فعالان اربعینی در حال آماده‌سازی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی بودند، پیکر یکی از شهدای جنگ تحمیلی را کشف کردند.

مکی یازع، یکی از فرماندهان جنگ تحمیلی که هم‌اکنون رئیس ستاد بازسازی عتبات استان خوزستان است، در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس از تفحص پیکر یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس در شلمچه خبر داد و گفت: ما به منظور آمادگی برپایی موکب‌‌های اربعینی در شلمچه از هفتم محرم وارد عمل شدیم. با توجه به اینکه ۲ سال به دلیل شیوع کرونا فعالیت‌ها متوقف شده بود، تصمیم گرفتیم که زمین یادمان شهدای شلمچه را برای برپایی موکب آماده کنیم. 

وی با اشاره به اینکه حین عملیات خاکبرداری و صاف کردن زمین برای موکب، ساعت ۱۱ صبح امروز ۳۱ مرداد با یک شیء برخورد کردیم، ادامه داد: پس از بررسی‌ها به پیکر پاک یکی از شهدا رسیدم که هنوز سربند روی سرش بود و قمقمه آب نیز به همراه داشت که روی آن ساخت ایران زده شده بود.

 

 

مکی با بیان اینکه تلاش برای مشخص شدن هویت این شهید در شلمچه ادامه دارد، گفت: امیدواریم پلاک این شهید نیز پیدا شود تا هویت او نیز مشخص شود. تاکنون نیز بخش‌های مختلف پیکر این شهید تفحص شده است.

 

 

به گزارش فارس، یادمان شهدای شلمچه در حدود ۲ کیلومتری مرز شلمچه است که در این بخش موکب‌های مختلف به منظور خدمت به زائران اربعین راه‌اندازی می‌شود. در این یادمان شهدای بسیاری تفحص شده بودند.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول