اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکش‌های انفجار بیروت؛ بخشی از بقایای سیلوهای بندر فروریخت + ویدئو

منابع لبنانی گزارش دادند که بخش دیگری از سیلوهای گندم موجود در بندر بیروت فروریخته و گرد و خاک غلیظی در محل ایجاد شده است.

ترکش‌های انفجار بیروت؛ بخشی از بقایای سیلوهای بندر فروریخت + ویدئو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های لبنانی، امروز (سه‌شنبه)، از فروریختن بخش دیگری از سیلوهای گندم موجود در بندر بیروت خبر دادند.

پایگاه خبری «النشره» به نقل از «ام‌تی‌وی» گزارش داد که در پی فروریختن بخش شمالی سیلوهای بندر بیروت، گرد و خاک غلیظی در محل ایجاد شده است.

با این حال، این رسانه لبنانی اضافه کرد که وزش باد شدید به‌سرعت باعث زدوده شدن گرد و غبار ایجاد شده از محل شده است.

 

 

 

رسانه‌های لبنانی در روز گذشته نیز ویدئوهایی از لحظه فروریختن بخش‌های دیگری از این سیلوها منتشر کرده بودند.

در نهم مرداد ماه سال جاری، دو سیلوی گندم بندر بیروت فرو ریخت که وزارت بهداشت لبنان دستورالعمل‌هایی در صورت در این ارتباط صادر کرد.

وزارت بهداشت لبنان تأکید کرده بود که در صورت فروریختن این سیلوها، افرادی که در منازل یا اماکن سر بسته حضور دارند، از دستگاه‌های تهویه هوا استفاده کنند.

۱۴ مرداد سال ۱۳۹۹ حدود ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم ذخیره شده در بندر بیروت منفجر شد و در نتیجه آن بیش از ۲۰۰ نفر کشته و حدود ۶۵۰۰ نفر در لبنان مجروح شدند. در پی این انفجار، سیلوهای گندم موجود در اطراف بندر بیروت ویران شد و تنها بخش‌هایی از آن‌ها باقی ماند.

رسیدگی به پرونده انفجار بیروت و تحقیق درباره آن از سال گذشته آغاز شده؛ اما این پرونده تحت مداخله مستقیم طرف‌های خارجی و بین المللی قرار گرفت و به دلیل مانع‌تراشی‌ها و مداخلات هنوز ابعاد پنهان این انفجار روشن نشده است.

«فادی صوان» اولین قاضی پرونده انفجار بیروت به اتهام سیاسی‌کاری در این پرونده و رویکردهای غیرقانونی برکنار شد و بعد از او «طارق بیطار» به عنوان قاضی جدید پرونده انفجار بیروت انتخاب شد؛ اما عملکرد او با اعتراض «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان همراه شد؛ مسئله‌ای که تظاهرات مردم لبنان را به دنبال داشت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول