اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

آغاز رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش از فردا

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش از فردا با حضور نیروهای چهارگانه ارتش خبر داد.

آغاز رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش از فردا

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پهپادهای جدیدی که توسط کارکنان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران، صنایع وزارت دفاع و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور تولید شده است در رزمایش مشترک پهپادی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

وی افزود: دقت و قدرت تسلیحات، میزان مداومت پروازی، قابلیت‌های سامانه‌های هدایت و کنترل و توانمندی‌های رزمی پهپادها از جمله مواردی است که در این رزمایش مورد آزمایش و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

فرمانده رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش انتقال تجربه به نیروهای جوان، تمرین آموخته ها و افزایش آمادگی‌های رزمی برای مقابله با تهدیدات را از دیگر اهداف و ویژگی‌های رزمایش عنوان کرد و گفت: این برای اولین بار است که رزمایش مشترک پهپادی در سطح نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور اجرا می‌شود و رزمایشی است که در گستره جمهوری اسلامی ایران از آب‌های گرم خلیج فارس و دریای عمان در جنوب تا مناطق شرق، غرب، شمال و مرکز کشور برگزارمی‌شود.

امیر دریادار سیاری، تعداد پهپادهای شرکت کننده در این رزمایش را بیش از 150 فروند عنوان و خاطرنشان کرد: این تنها قسمتی از توان پهپادی نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با ماموریت‌های مختلف شناسایی، مراقبت و رزمی در حال اجرای عملیات هستند.

وی گفت: از دیگر ویژگی‌های رزمایش جلوه های اقتدار حضور  و واگذاری مسئولیت به قشر جوان خلاقی است که با انگیزه، عشق و علاقه در ساخت انواع پهپاد و ملزومات ارتباطی و انواع تسلیحات آن همت گمارده و همواره در این رزمایش‌ها در صحنه مدیریت و فرماندهی در میدان خوش درخشیده‌اند.

امیر دریادار سیاری در پاسخ به سوالی پیرامون علت برگزاری این رزمایش در مقطع زمانی کنونی، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش‌های متعدد در برنامه های آموزشی و سالیانه خود پیش‌بینی کرده و ما همواره از ابتدای سال رزمایش‌هایی را در رده‌های مختلف انجام داده‌ایم.

معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: تمرینات و رزمایش‌های ارتش در تقویم سالیانه پیش‌بینی شده است و این تمرینات برابر روش و با هدف آموزش و تبادل تجربه و نهایتا ارتقاء آمادگی و توان بازدارندگی کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ما در ساخت انواع تجهیزات و مهمات شامل پهپاد و تسلیحات که توسط پهپادها استفاده می‌شود، حرف برای گفتن داریم و از کشورهای موفق در حوزه طراحی و ساخت پهپاد هستیم. تحولات جدید نشان می‌دهد که نیاز به فناوری‌های نو در عرصه دفاع مانند حوزه موشکی، سایبری و پهپادی وجود دارد که بحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران در این حوزه‌ها  با قدرت ورود بسیار موفقی داشته و توان خود را متناسب با تهدیدات ارتقاء داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول