اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رهبر انصارالله: جنگ به پایان نرسیده است/حق مردم یمن را از ائتلاف سعودی پس می‌گیریم

رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه ائتلاف متجاوز، اشغالگران و خائنان، همه درآمدهای نفتی و گازی یمن را غارت می‌کنند، گفت که باید از آتش‌بس برای آگاه کردن مردم نسبت به خطرات ائتلاف متجاوز استفاده کرد.

رهبر انصارالله: جنگ به پایان نرسیده است/حق مردم یمن را از ائتلاف سعودی پس می‌گیریم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در سالروز شهادت «زید بن علی» فرزند امام سجاد (ع)، تأکید کرد نهضت زید، از نظر اخلاقی و اصولی دارای اهمیت بسیاری است.

شبکه خبری المسیره به نقل از الحوثی گزارش داد، نهضت زید بن علی، مبتنی بر قرآن کریم و امتداد شیوه محمد اصیل بود و نهضتی به شمار می‌رفت که زید بن علی از طریق آن، در پی نجات امت اسلام از بردگی، گمراهی و وادادگی بود.

وی با بیان اینکه طغیان امویان، تمامی محرمات را زیر پا گذشت، مقدسات را از بین برد، دین اسلام را به بازی گرفت و امت اسلامی را به بردگی کشاند، تصریح کرد: نهضت زید، یک ضرورت دینی و امتداد دین اصیل اسلام بود.

رهبر انصارالله یمن با بیان اینکه ملت یمن به خاطر ایمان خود با دشمنان مقابله می‌کنند، ادامه داد: توطئه‌های دشمنان برای فتنه‌افروزی در میان امت اسلام، بخشی از جنگ برای تجزیه و فتنه‌افروزی بین مسلمانان است.

وی با تأکید بر اینکه حمله همه‌جانبه به امت اسلام و ظلم شدید به آن، باعث می‌شود که با این ظلم مقابله کنیم، خاطر نشان کرد: اولویت امروز ما سه چیز است که مقابله با تجاوزی که آمریکا و اسرائیل در پس آن قرار دارند، مورد نخست است.

الحوثی با اشاره به اینکه هر کس مقابله با تجاوزگری را اولویت نداند، از یک اختلال انسانی رنج می‌برد، گفت: با توجه به آتش‌بس کنونی، نباید تصور کنیم که جنگ به پایان رسیده است و به مسائل دیگر مشغول شویم.

رهبر انصارالله با بیان اینکه ائتلاف متجاوز، اشغالگران و خائنان، همه درآمدهای نفتی و گازی یمن را غارت می‌کنند، افزود: باید از آتش‌بس برای آگاه کردن مردم نسبت به خطرات ائتلاف متجاوز استفاده کرد. باید حقوق غارت شده مردم یمن توسط ائتلاف را پس بگیریم.

وی با بیان اینکه اولویت کنونی یمن، مقابله با تجاوز آمریکایی-اسرائیلی و سعی برای حفظ ثبات داخلی است، خاطر نشان کرد: با توجه به محاصره، تلاش برای ایجاد جایگزین درآمدهای نفتی و گازی تا آزادسازی تأسیسات نفتی، کار آسانی نیست. به ائتلاف هم توصیه می‌کنم که از این آتش‌بس برای پایان تجاوز و محاصره یمن استفاده کنند.

قیام زید بن علی در سال ۱۲۲ هجری قمری در کوفه علیه حکومت فاسد بنی‌امیه و در زمان حکومت «هشام بن عبدالملک» و دوره امامت امام صادق (ع) انجام شد که وی و بسیاری از یارانش در این قیام به شهادت رسیدند.

بر اساس گزارش منابع، زید برای خونخواهی امام حسین (ع)، امر به معروف و نهی از منکر و گرفتن خلافت از دست بنی امیه قیام کرد. این قیام را مقدمه فروپاشی بنی‌امیه دانسته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول