اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تریبون نماز جمعه باید محل ترویج جهاد تبیین باشد/اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در کنترل کرونا

استاندار مازندران با اشاره به نقش اساسی ائمه جمعه در جهاد تبیین، گفت: تریبون نماز جمعه باید محل ترویج جهاد تبیین باشد و با تشویق جوانان و نوجوانان به حضور در نماز جمعه دشمن‌ستیزی و آگاهی‌بخشی در دستور کار باشد.

تریبون نماز جمعه باید محل ترویج جهاد تبیین باشد/اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در کنترل کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، سید محمود حسینی‌پور سه شنبه شب در گردهمایی ائمه جمعه مازندران در آستان امامزاده عبدالله این شهرستان، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر روند و مسیر جدیدی را در حرکت انقلاب اسلامی ایجاد کردند تا دست بدخواهان نمایان شده و در فرصت کم خدمتگزاری با خاطرات ماندگار همیشه جاوید بمانند.

وی با اعلام اینکه لازم است تا مسؤولان امروزه مسیر شهیدان رجایی و باهنر را ادامه دهند، افزود: امروزه حضور 48 ائمه جمعه در مازندران امیدبخش و ظرفیت‌ساز است زیرا تریبون نماز جمعه دو کارکرد اساسی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه کانالیزه کردن موارد توحیدی و سیاست‌ورزی الهی از وظایف عمده ائمه جمعه است، تصریح کرد: در میان انبوه شهدای انقلاب اسلامی از اقشار مختلف، شهدای محراب راه ورودی را مهیا کرده و گفتمانی‌ترین شهدای انقلاب اسلامی بودند که امروزه مسیری که ائمه جمعه دنبال می‌کنند همان مسیری است که شهدای محراب به دنبال آن بودند.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه بزرگترین بنگاه رسانه‌ای نظام اسلامی است و کارکرد مطالبه‌گری مردم از حاکمیت دارد، ادامه داد: ائمه نماز جمعه در بین مردم و دولت هستند و امروز در جنگ شناختی و ترکیبی، محل نماز جمعه شاه کلید برای جوانان است همچنین مسلح شدن به سواد رسانه‌ای و بحران عقلی دو عامل اساسی برای قدرتمند شدن تریبون نماز جمعه است.

استاندار مازندران با اشاره به نقش اساسی ائمه جمعه در جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: تریبون نماز جمعه باید محل ترویج جهاد تبیین باشد و با تشویق جوانان و نوجوانان به حضور در نماز جمعه دشمن‌ستیزی و آگاهی‌بخشی در دستور کار باشد.

وی با گرامیداشت هفته دولت، یادآور شد: یکی از مهمترین مؤلفه‌های هفته دولت بازگوی عملکرد دولتمردان در راستای خدمت به مردم است.

حسینی‌پور با اشاره به روزهای بد و دلخراش کرونایی که امروزه به کنترل درآمده است، ادامه داد: اگر ویران‌گری و شیوع بیماری کرونا در شرایط بحرانی کنترل نمی‎شد روزگار سختی را شاهد بودیم البته با توجه به وضعیت سخت نقدینگی کشور در دولت سیزدهم، ورود واکسن اثرات بسیاری ایفا کرد.

وی با اشاره به حل مشکلات مردم در دولت سیزدهم با درس‌آموزی از آموزه‌های دینی، انقلابی و رهنمودهای مقام معظم رهبری پس از اعتماد مردم و حضور ملت در میدان، گفت: با توجه به اینکه دولت در ابتدای فعالیت در حوزه بین‌المللی در انزوا بود ولی پس از فعالیت یک سال قراردادهای بین‌المللی بسته شد و تعامل خوبی روی داد.

حسینی‌پور با اعلام اینکه دولت سیزدهم در سه ماه نخست فعالیت خود نه تنها توانست همه وضعیت گذشته را مدیریت کند بلکه حتی واکسن‌های که دولت گذشته نمی‌توانست وارد کند را به داخل کشور روانه کرد، خاطرنشان کرد: امروزه کرونا مسئله اول کشور نیست در حالی که در برخی از کشورها هنوز هر روز جان زیادی از افراد با کرونا ویروس گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اجرای هدفمند و موفق طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در روستاها و مناطق شهری با هدف کنترل کرونا ویروس، یادآور شد: کشورمان در روابط بین‌المللی ارتباطات با کشورهای پیمان شانگهای را تقویت کرد و تهدیدات آمریکا برایش معنایی نداشت البته در دولت گذشته فروش نفت به حداقل رسید ولی امروزه با دیپلماسی فعال در این زمینه فروش‌مان مطلوب است.

استاندار مازندران با اشاره به پافشاری بر اصول ارزشی انقلاب در عصر حاضر، متذکر شد: استکبار جهانی و دولتمردان غربی امروزه به این نتیجه رسیدند که با جمهوری اسلامی نمی‌توانند با بزرگ‌گویی و غرور برخورد کنند.

حسینی‌پور با اشاره به جراحی اقتصادی و هدفمندی یارانه‌ها در بخش‌های مختلف، متذکر شد: با هدفمند کردن مدیریت نان به نتایج خوبی رسیدیم و با اطمینان می‌گوییم برخی سختی‌ها در آینده به کام مردم شیرین می‌شود.

وی با اعلام اینکه جراحی اقتصادی امروز جامعه در برخی کشورها با جابجایی شدید و تغییر در مدیران شد، ادامه داد: صداقت رئیس جمهور و گفتمان این مسؤول باعث دلگرمی و اعتماد شده است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه ائمه جمعه با تبیین مسائل داخلی و خارجی به عنوان دژ مستحکم و محکم در مقابل توطئه‌های دشمن و حامی عملکرد دولت هستند، خاطرنشان کرد: مازندران از استان‌های شاخص در کشور است و کشاورزی در این استان جایگاه ویژه دارد و برای ارتقای روزافزون و توسعه چشمگیر نیازمند توجه بیشتر مسؤولان کشوری و استانی است.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول