اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارتش انگلیس: عملیات روسیه در اوکراین پیشرفت حداقلی دارد

بخش اطلاعات ارتش انگلیس با ادعای حداقلی بودن روند پیشروی روس‌ها در عملیات در منطقه دونباس، گفت جنگ در اوکراین پس از شش ماه برای روسیه پرهزینه و زیان‌بار شده است.

ارتش انگلیس: عملیات روسیه در اوکراین پیشرفت حداقلی دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت شش ماه از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و شروع جنگ با اوکراین، لندن مدعی پیشرفت حداقلی در این عملیات است.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (چهارشنبه) طی بیانیه‌ای گفت: «امروز سی‌و‌یکمین سالگرد استقلال اوکراین [از شوروی سابق] است. از سال ۲۰۱۴، رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین به دنبال استفاده از ترکیبی از زور و دیپلماسی اجباری برای افزایش و تحکیم نفوذ روسیه در اوکراین و مداخله در امور حاکمیتی آن بوده است».

در این بیانیه ادعا شده است: «روسیه شش ماه پیش، حمله همه‌جانبه به اوکراین را با هدف سرنگونی دولت و اشغال بیشتر این کشور آغاز کرد. در ماه آوریل، سران روسیه متوجه شدند که این هدف شکست خورده است و به اهداف ساده‌تر در شرق و جنوب اوکراین بازگشتند».

به نوشته وبگاه این سازمان، ارتش انگلیس با ادعای اینکه عملیات دونباس پیشرفت حداقلی دارد، گزارش داد: «روسیه یک ضد حمله بزرگ توسط ارتش اوکراین را پیش‌بینی می‌کند. روسیه از نظر عملیاتی از کمبود مهمات، وسایل نقلیه و پرسنل رنج می‌برد».

در ادامه این گزارش نیز ادعا شده است: «روحیه در بسیاری از بخش‌های ارتش روسیه ضعیف است و توانایی نظامی آن به‌طور قابل توجهی تنزل یافته است. قدرت دیپلماتیک آن کاهش یافته و چشم‌انداز اقتصادی بلندمدت آن تیره و تار است».

اطلاعات ارتش انگلیس سپس تحلیل کرد که پس از گذشت شش ماه، اثبات شد که جنگ روسیه هم پرهزینه و هم از نظر استراتژیک زیان‌بار بود.

لندن پیش از این نیز با ادعای تداوم درگیری‌های بی‌نتیجه بین نیروهای روسی و اوکراینی در دو منطقه دونباس و خِرسون، گفت که ارتش روسیه به‌دنبال عقب‌کشیدن تانک‌ها و خودروهای آسیب‌دیده برای تعمیر است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول