اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشکده نفت اهواز راه‌اندازی شد

مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشکده نفت اهواز به شناسایی و حمایت از نوآوران، کارآفرینان، متخصصین، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اساتید خلاق خواهد پرداخت.

مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشکده نفت اهواز  راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مرکز نوآوری و کارافرینی دانشکده نفت اهواز امروز در مراسمی با حضور جمعی از مسوولان و پژوهشگران راه‌اندازی شد.

این مرکز در راستای تحقق شعار سال با گسترش فرهنگ نوآوری و کارآفرینی، به شناسایی و حمایت از نوآوران، کارآفرینان، متخصصین، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اساتید خلاق خواهد پرداخت و زمینه توسعه اقتصاد دانش­‌بنیان را فراهم خواهد کرد.

تکمیل چرخه ایده تا محصول

شاهین کُرد رئیس دانشکده نفت اهواز در این برنامه اظهار کرد: این دانشگاه از دارایی­‌های بزرگ منطقه است و تاسیس مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشکده نفت اهواز را گامی مهم در جهت سوق دادن دانشگاه صنعت نفت به سمت نسل‌­های نوین دانشگاهی و تکمیل چرخه ایده تا محصول میدانیم.

وی گفت: نخبگان بسیاری در این دانشگاه پرورش یافتند و باعث شکوفایی صنعت نفت شدند اما  که متاسفانه در گذشته بسیاری از استعدادهای این دانشگاه به علت عدم هدایت صحیح به جایگاه شایسته خود نرسیدند؛ این مرکز در پرورش و هدایت ایده کمک خواهد کرد تا هیچ ایده‌ای بی ثمر نماند.

رئیس دانشکده نفت اهواز عنوان کرد: تحصیل، کار و دستیابی به شاخص‌های برتر جهانی توسط این دانشکده که در منطقه محروم کوت عبدالله واقع شده، افتخار بیشتری دارد.

حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان

 سلحشور رئیس دانشگاه صنعت نفت نیز با بیان قدمت و تاریخچه دانشگاه، گفت: یکی از تکالیف اصلی این دانشگاه با توجه به نامگذاری سال جاری، حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان از طریق ایجاد زیرساخت­‌های آن از جمله تاسیس مراکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه است.
 ‏
 ‏وی همچنین عنوان کرد: این مراکز تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا از طریق ارتباط با صنعت به تقویت پایه­‌های کارآفرینی و حرکت به سمت فعالیت‌­های دانش‌­بنیان از طریق مثلث دانشجو، هیئت ­علمی و کارشناسان صنعتی بپردازد.     

به گزارش خبرگزاری فارس، دانشگاه صنعت نفت وابسته به وزارت نفت ایران است که از سال ۱۳۱۸ فعالیت خود را آغاز نمود و هم‌اکنون به عنوان یکی از قدیمی‌ترین موسسات آموزش عالی در ایران بشمار می‌آید.

جواد اوجی وزیر کنونی نفت از جمله فارغ‌التحصیلان دانشگاه نفت است.

دانشکده نفت اهواز با هدف ایجاد فضایی مناسب به‌منظور تامین حمایت‌ و هدایت­‌های لازم از ایده‌های فناور جهت رفع چالش‌­ها، مشکلات و موانع موجود در حوزه صنایع بالادستی و پائین‌دستی نفت و طی کردن چرخه ایده تا ثروت تأسیس شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول