اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

افتتاح فاز اول پروژه آبرسانی به همدان در آینده نزدیک/مشکل آب همدان را زیرساختی حل می کنیم

وزیر نیرو با بیان اینکه مشکل آب همدان برای بلندمدت حل می شود، گفت: ابرپروژۀ آب‌رسانی غدیر در مرحلۀ بهره‌برداری آزمایشی قرار دارد و در روزهای آتی زمینۀ اتصال آب شرب مردم خوزستان به یکی از بهترین منابع آبی کشور را فراهم می‌کند.

افتتاح فاز اول پروژه آبرسانی به همدان در آینده نزدیک/مشکل آب همدان را زیرساختی حل می کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی‌اکبر محرابیان در گفت و گو با اخبار 21 سیما ضمن اشاره به مسئلۀ برق اظهار داشت: مردم مستحضر هستند که در سال‌های گذشته فصل تابستان عمدتاً با خاموشی‌های وسیع روبرو می‌شدیم، این قطعی برق علاوه بر بخش خانگی در بخش صنایع هم آسیب زیادی به تولید در کشور وارد می‌کرد.

وزیر نیرو با اشاره به این‌که مردم در مسئلۀ قطعی برق طی سال‌های گذشته با مشکل مواجه بودند،گفت: با روی کار آمدن دولت مردمی برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام دادیم که این برنامه با تأکید رئیس‌جمهور به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این برنامه در بخش‌های مختلف از جمله افزایش ظرفیت نیروگاهی به میزان 6000 مگاوات، در بخش تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها و مدیریت مصرف برق در دستور کار قرار گرفته است.

*رشد 34 درصدی تولید فولاد کشور در تیرماه به واسطه تامین برق مورد نیاز

عضو کابینۀ دولت مردمی با اشاره به نتایج برنامه‌ریزی‌ها و واکنش سریع در حوزۀ برق تأکید کرد: در بخش خانگی خاموشی نداشتیم و در حوزۀ صنعت و تولید هم از 630 هزار واحد صنعتی، 580 هزار واحد کوچک حتی یک دقیقه هم خاموشی نداشته‌اند، علاوه بر این در واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی این امکان فراهم شد تا برنامۀ مدیریت مصرف برق به صورت 12 ساعت در هفته و منظم اعمال شده و بسیاری از شهرک‌ها زمان مدیریت مصرف برق خود را با روز تعطیل جا به جا و آثار مدیریت مصرف برق در تولید را به حداقل برسانند.

وزیر نیرو در تشریح وضعیت صنایع بزرگ گفت: تلاش کردیم برق مورد نیاز صنایع بزرگ را با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده تأمین کنیم و امروز که با شما صحبت می‌کنیم بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد تولید فولاد کشور در تیر ماه نسبت به سال گذشته 34 درصد رشد کرده و در بازار این کالاهای اساسی آرامش حکم‌فرما است.

محرابیان ضمن تأکید بر افزایش 35 هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق طی 4 سال دولت مردمی افزود: در بخش ادارات به 30 درصد صرفه‌جویی مصرف برق مطابق برنامه‌ریزی‌ها رسیدیم.

* تنش آبی به توسعه زیرساخت وابسته‌ است

وی ادامه داد: سال گذشته در شهریور ماه مطابق آمار 300 شهر کشور با مسئلۀ تنش آبی روبرو بود مسئلۀ تنش آبی به توسعۀ زیرساخت آب‌رسانی وابسته است و مادامی که ما در زمان مقرر نسبت به احداث زیربنایی آب شرب اقدام کنیم به مشکل برنخواهیم خورد.

وزیر نیرو اظهار داشت: شهر همدان امسال با کاهش 43 درصدی بارش‌ها مواجه شد و در این شهر با مشکل آب مواجه شدیم اما پیش‌بینی شده فاز اول ابرپروژۀ آب‌رسانی به همدان که در مسیر بخشی از منابع آب شهرهای خدابنده و بیجار را نیز تأمین می‌کند، طی هفته‌های آتی به بهره‌برداری برسد و مشکل این شهر برای بلند مدت در بخش آب شرب حل شود، البته تا زمان بهره‌برداری از این پروژۀ بزرگ طرح‌های اضطراری از جمله اتصال رینگ‌های آب شرب و اضافه کردن منابع تأمین آب اضطراری ادامه دارد.

وی افزود: در طرح بزرگ آب‌رسانی به همدان خطوط انتقال تکمیل شده و در حال نصب تجهیزات هستیم.

*افتتاح طرح‌ آبرسانی غدیر طی روزهای آتی

وزیر نیرو در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن اشاره به طرح آب‌رسانی غدیر گفت: طرح آب‌رسانی غدیر بزرگ‌ترین و پرظرفیت‌ترین طرح آب‌رسانی کشور است که ظرفیت انتقال 12 متر مکعب آب برای 60 درصد جمعیت خوزستان را بر عهده دارد، البته ما برای سایر مناطق استان خوزستان نیز پروژه‌های بزرگی تعریف کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ابرپروژۀ آب‌رسانی غدیر در حال حاضر در مرحلۀ بهره‌برداری آزمایشی قرار دارد و در روزهای آتی زمینۀ اتصال آب شرب مردم خوزستان به یکی از بهترین منابع آبی کشور را فراهم می‌کند.

محرابیان با اشاره به برنامۀ جهاد آب‌رسانی گفت: تلاش می‌کنیم برنامۀ اتصال 10 هزار روستا در 31 استان کشور را به آب شرب پایدار فراهم کنیم که تا کنون فعالیت 1200 روستا تمام شده و شاهد افتتاح سلسله‌وار پروژه‌های آب‌رسانی هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول