اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله تجاوزکارانه آمریکا به خاک سوریه برای دومین شب پیاپی

بالگردهای تهاجمی ارتش آمریکا به دو منطقه در شرق سوریه حمله کرده و مدعی شدند از آنجا عملیات موشکی علیه پایگاه‌های این کشور در سوریه انجام شده است.

حمله تجاوزکارانه آمریکا به خاک سوریه برای دومین شب پیاپی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی بامداد پنجشنبه از حملات نظامیان آمریکایی به مواضعی در خاک سوریه خبر دادند.

رسانه‌های عربی گزارش دادند که ائتلاف متجاوز آمریکایی در حال انجام حملات گسترده‌ای به مواضع گروه‌های مقاومت در شرق سوریه بوده و پدافند هوایی ارتش سوریه نیز در حال مقابله با این حملات است.

طبق گزارش‌ها نیروهای وابسته به آمریکا مناطقی را اطراف شهرهای «المیادین» و «القوریه» در شرق سوریه هدف قرار دادند. همچنین گفته می‌شود بالگردهای آمریکایی به پایگاه مقاومت در نزدیکی «قلعه الحربه» در المیادین حمله کردند.

برخی رسانه‌ها نیز تصاویری از تبادل آتش بین توپخانه ارتش سوریه و نظامیان آمریکایی در حومه المیادین منتشر کردند.

دقایقی بعد، یک مقام آمریکایی به شبکه «فاکس‌نیوز» گفت بالگردهای آپاچی ارتش این کشور پس از انجام حملات هوایی به شبه‌نظامیان در سوریه، برای دومین شب پیاپی به حملات علیه پایگاه‌های خود در سوریه پاسخ دادند.

شامگاه چهارشنبه بود که دو پایگاه نظامی اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی «العمر» و میدان گازی «کونیکو» در شرق سوریه هدف حملات راکتی قرار گرفتند. (جزئیات بیشتر)

این عملیات‌ها در پاسخ به حملات تجاوزکارانه شب گذشته ارتش آمریکا به مواضع گروه‌های مقاومت در شرق سوریه به بهانه حملات متعدد به پایگاه‌های این کشور، انجام شد.

آمریکا در سال‌های گذشته به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را تحت اشغال خود درآورده است. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

آمریکا علاوه بر نفت و گازوئیل به طور هفتگی مقادیر زیادی از غلات سوریه را برای مصارف نظامیان خود به کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول