اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

انهدام نقاط حساس و حیاتی دشمن در رزمایش پهپادی ارتش

نقاط حساس و حیاتی دشمن با استفاده از تسلیحات مدرن و نقطه‌زن در رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش منهدم شد.

انهدام نقاط حساس و حیاتی دشمن در رزمایش پهپادی ارتش

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، نقاط حساس و حیاتی دشمن با استفاده از تسلیحات مدرن و نقطه‌زن در رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش جمهوری اسلامی ایران منهدم شد.

امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش با اعلام خبر فوق گفت: در ادامه مرحله اصلی و عملیاتی رزمایش مشترک پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران انواع پهپادهای رزمی از نیروهای چهارگانه ارتش اهداف مورد نظر در منطقه عمومی رزمایش را با استفاده از تسلیحات دقیق و نقطه‌زن مورد اصابت قرار دادند.

وی ادامه داد: در این مرحله از رزمایش، پهپادهای کمان، مهاجر و ابابیل با استفاده از تسلیحات دقیق و نقطه‌زن بومی از جمله بمب‌های قائم، موشک‌های الماس و بمب های MK-82 اهداف در نظر گرفته شده در منطقه عمومی رزمایش که شامل اهدافی شبیه‌سازی شده از مراکز فرماندهی و کنترل دشمن، مخازن سوخت، زاغه‌های مهمات، سامانه‌های راداری و موشکی و اماکن تجمع نفرات بود را با دقت مورد اصابت قرار دادند.

سخنگوی این رزمایش با تاکید بر اینکه انواع مختلف پهپادها با برنامه‌های عملیاتی از پیش تعیین شده از نقاط مختلف و دوردست کشور به پرواز درآمده و با نظارت و هدایت مرکز راهکنشی رزمایش به اجرای عملیات می‌پردازند، خاطرنشان کرد: به دلیل دو طرفه‌بودن رزمایش، عبور پهپادها از سپرهای دفاعی و جنگالی تمرین و طی آن، ارزیابی موفقیت نیروهای مهاجم و یا مدافع برای اهداف عملیاتی و راهبردی ارتش ترسیم شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این رزمایش در گستره کل کشور برگزار می شود قرارگاه راهکنشی ذوالفقار ارتش و چند قرارگاه فرعی در نقاط مختلف کشور وظیفه هدایت راهبردی و عملیاتی رزمایش را به عهده دارند.

امیر دریادار موسوی با بیان اینکه طراحی و تولید تسلیحات نقطه‌زن محمول بر پهپاد از برنامه‌های مدون ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: افزایش قدرت آتش، برد عملیاتی پهپادها و همچنین در کنار آن استفاده از تسلیحات دقیق و نقطه‌زن در راستای راهبرد «یک تیر - یک هدف» جزء برنامه‌های دنبال شده توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته بوده که با همت جهادی متخصصان جوان نیروهای مسلح در ارتش و صنایع دفاعی در قالب سامانه‌های سلاح محمول بر پهپاد محقق شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول