اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

برآورد نیروی هوایی آمریکا؛ چین بزرگترین قدرت موشکی جهان است

در گزارش جدید دانشگاه هوایی نیروی هوایی آمریکا، از چین به عنوان بزرگترین قدرت موشکی کنونن جهان نام برده شده است.

برآورد نیروی هوایی آمریکا؛ چین بزرگترین قدرت موشکی جهان است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش چین در حال توسعه گسترده موشک‌های اتمی و متعارف است و این موضوع در گزارش دانشگاه هوایی نیروی هوایی ایالات متحده ذکر شده است.

به نوشته شماره پنجشنبه روزنامه «واشنگتن تایمز» در گزارش «موسسه مطالعات هوافضای چین» وابسته به دانشگاه نیروی هوایی آمریکا آمده است که نیروی موشکی چین هم از نظر پیچیدگی موشک‌ها و هم از نظر اندازه زرادخانه خود در حال گسترش است. رشد موشک‌ها و پرتابگرها بر اساس تعداد روزافزون تیپ‌های نیروی موشکی چین قابل توجه است.  

در این گزارش آمده است که این موشک‌ها شامل موشک‌های قاره پیما از جمله «دانگ‌فنگ-۳۱» و همچنین موشک بالستیک ضد کشتی «دانگ فنگ-۲۱» می‌شود.

در بخشی دیگر این گزارش آمده است: «به طرز باورنکردنی، بین سال‌های ۲۰۱۷ تا اواخر سال ۲۰۱۹، دستکم ۱۰ تیپ موشکی جدید  به ارتش چین  اضافه شد بنابراین، یگان موشکی چین  از یک نیروی کوچک و ساده متشکل از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به یک نیروی فزاینده بزرگ، مدرن و مهیب با طیف گسترده‌ای از موشک‌های اتمی و متعارف تبدیل شده است.»


               موشک دانگ فنگ -۳۱

 

بر اساس این گزارش، قدرت موشکی متعارف چین بیش از ۲۲۰۰ موشک بالستیک و کروز تخمین زده می‌شود که بزرگترین نیروی موشکی جهان محسوب می‌شود. چین بیش از ۱۰۰۰ موشک در برد تایوان که هدف اصلی راهبردی نظامی این کشور است، مستقر کرده است.

سرگرد «کریستوفر میهال» افسر اتمی و ضد سلاح های کشتار جمعی آمریکا گفت که علاوه بر اعداد، دقت برخی از موشک‌های چینی تا ۸۰۰ درصد افزایش یافته است.

سرگرد میهال گفت که موشک‌های چین با ارزش‌ترین دارایی نظامی کنونی چین هستند زیرا آنها توانایی‌های تهاجمی و دفاعی در برابر طیف گسترده‌ای از دشمنان را در اختیار چین قرار می‌دهند.

از سویی دیگر، روزنامه ژاپنی «یومیوری شیمبون» این هفته گزارش داد که ارتش ژاپن در حال بررسی ساخت بیش از ۱۰۰۰ موشک کروز دوربرد در پاسخ به تهدیدهای فزاینده چین است. انباشته شدن موشک بر اساس نگرانی در مورد درگیری احتمالی بین این دو کشور است.

این روزنامه به نقل از منابعی در توکیو گزارش داد که این موشک‌ها در جزایر جنوبی از «کیوشو» تا جزیره «نانسی» مستقر خواهند شد. هدف موشک‌های دوربرد مقابله با استقرار موشک‌های چین به سمت تایوان خواهد بود، سلاح‌هایی که احتمالاً در درگیری‌های آینده نیز می‌توانند به ژاپن حمله کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول