اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دعوت معاون وزیر خارجه تانزانیا از سرمایه گذاران ایرانی برای حضور در این کشور

معاون وزیر خارجه تانزانیا از سرمایه گذاران ایرانی برای حضور و سرمایه گذاری در این کشور دعوت به عمل آورد و گفت: جمهوری متحده تانزانیا مصمم و متعهد است که شانه به شانه با ایران وارد همکاری شود.

دعوت معاون وزیر خارجه تانزانیا از سرمایه گذاران ایرانی برای حضور در این کشور

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به دارالسلام، «مبروک ناسورو مبروک» معاون وزیر خارجه تانزانیا ظهر امروز (پنجشنبه) در نخستین نشست مجمع تجاری ایران و تانزانیا طی اظهاراتی به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و تجار و فعالان اقتصادی ایرانی خیرمقدم گفت و افزود: خرسندم تعداد زیادی از شما را ملاقات می‌کنم و امیدوارم از این فرصت استفاده کنیم تا فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری را در دو کشور شناسایی کنیم.

وی خطاب به حسین امیرعبداللهیان و هیأت همراه بیان کرد: اینجا را خانه خود بدانید. تانزانیا خانه دوم شماست.

 

معاون وزیر خارجه تانزانیا از روابط بسیار حسنه موجود بین ایران و تانزانیا ابراز خرسندی کرد و گفت: این روابط دیرینه بر اساس احترام متقابل بنا شده و عزم و اراده بر این است که به این مناسبات استحکام ببخشیم. علیرغم این روابط متاسفانه حجم تجارت و سرمایه گذاری در حد پایینی است و امیدواریم این نشست فصل جدیدی را در ارتباطات بین بخش‌های خصوصی دو کشور به ویژه تجارت و سرمایه‌گذاری رقم بزند. سخت خواهیم کرد که به توسعه مناسبات تجاری  استحکام ببخشیم.

وی بیان کرد: حجم روابط تجاری بین ایران و تانزانیا بازتاب دهنده روابط حسنه سیاسی و مناسبات دیرینه دو کشور نیست با وجود گام‌هایی برای بهبود مناسبات در حوزه تجاری و اقتصادی برداشته شده از جمله نشست اتاق‌های بازرگانی در سال ۲۰۲۲و  امیدواریم چنین رویدادهایی را به صورت مستمر و منظم برگزار کنیم. امروز در این نشست مهم در خصوص فرصت‌های سرمایه گذاری و تجارت در بخش‌های دو کشور صحبت خواهیم کرد به نحوی که منافع دو کشور را تامین کند. 

معاون وزیر خارجه تانزانیا به حوزه‌های همکاری موجود در تانزانیا از جمله در زمینه دامپروری، شیلات، حمل و نقل دریایی، املاک و معادن اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور تانزانیا برای اینکه فضای مناسبی برای تجارت و سرمایه گذاری ایجاد شود، همواره تأکید کرده و مصمم بوده که همه تلاشش را انجام خواهد داد و بر ضرورت رسیدگی به نگرانی‌های سرمایه گذاران تأکید کرده است.

«مبروک ناسورو مبروک» ادامه داد: مایلم در این جا از سرمایه گذاران بیشتری از ایران دعوت کنم. تانزانیا کشوری آرام و با ثبات است و منابغ غنی مثل نفت، گاز،‌ اقتصاد آبی، کشاورزی و صنایع و شیلات را در اختیار دارد و عضو مجمع شرق آفریقا و توسعه جنوب آفریقاست و عضو منطقه تجارت آزاد است و همه اینها جاذبه سرمایه گذاری برای تانزانیا محسوب می‌شود. تانزانیا در برخی پروژه‌های کلان حضور داشته که تجارت و سرمایه گذاری را در شرق و جنوب آفریقا بهبود ببخشد. اخیرا تفاهمنامه‌ای برای انتقال لوله نفت خام از اوگاندا امضا شد. همه پروژه‌ها به عنوان کاتالیزروی برای سرعت بخشیدن به سرمایه گذاری در تانزانیا منجر خواهد شد.

وی بر تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف و تجاری سازی محصولاتی مثل غلات و قهوه تأکید کرد.

وی گفت: ایران و تانزانیا بهره مند از روابط تاریخی و مستحکم هستند. جمهوری متحده تانزانیا مصمم و متعهد است که شانه به شانه با ایران وارد همکاری مثبت شود. در جلساتی از این قبیل راه‌های خلاقانه‌ای برای بهبود شرایط ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر خارجه تانزانیا در پایان بار دیگر از تجار و فعالان اقتصادی ایران برای حضور در تانزانیا دعوت کرد و افزود: فضای تجاری تانزانیا دوستانه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول