اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تجلیل از خانواده شهدای سلامت و پزشکان نمونه در همدان

طی مراسمی از خانواده‌های شهدای بخش سلامت و پزشکان نمونه همدان تقدیر شد.

تجلیل از خانواده شهدای سلامت و پزشکان نمونه در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز طی مراسمی با حضور رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور و مهمانانی از نظام پزشکی از خانواده‌های شهدای بخش سلامت و پزشکان نمونه همدان تقدیر شد.

رئیس شورای عالی سازمان  نظام پزشکی کشور در این مراسم اظهار کرد: نظام پزشکی همدان یکی از فعال‌ترین نظام‌های پزشکی کشور به شمار می‌آید و این همایش فرصت مناسبی برای بررسی و تعامل بین همکاران  این حوزه  نسبت‌ به چالش‌های نظام سلامت است.

منصور جعفری‌نمین گفت: اگر امروز با مشکلات مختلفی چون اقتصاد درمان، اخلاق پزشکی و آینده‌نگری در تدوین قوانین و مقررات مواجه هستیم ناشی از عدم توجه به مشورت و مشورت‌پذیری در کشور است.

وی جامعه پزشکی کشور را دارای یکی از اصولی‌ترین ساختارهای نظام صنفی در کشور برشمرد و افزود: تمام ارکان سازمان با رای مستقیم همکاران تعیین می‌شود و با وجود برخی اشکالات باز هم این ساختار متضمن تصمیم‌گیری‌ها بر پایه کارکرد عمومی همکاران و مشورت در جامعه صنفی است.

رئیس شورای عالی سازمان  نظام پزشکی کشور  با تاکید به اینکه امروز نیاز به برگزاری برنامه‌های مختلف و تدوین بسته‌های عملیاتی و کار روی رسانه است گفت: باید این پیام مهم، بازگشت به اصل مشارکت‌جویی را به گوش همه برسانیم که راه نجات کشور و نظام سلامت نیز در این مسئله است.

 ایران در حوزه سلامت سرآمد است

استاندار همدان نیز با بیان اینکه ایام کرونا پزشکان و کادر سلامت جهاد بزرگی را در عرصه سلامت داشتند اظهار کرد: سال ۹۸ با ورود ویروس منحوس کرونا کادر درمان کشور وارد کارزار شدند و به خاطر جانفشانی‌های آنها ایران با وجود تحریم‌ها جزو کشورهای سلامت شناخته شد که ما قدردان این قشر هستیم.

 علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از ابتدا حمایت جانانه نسبت به کادر درمان داشتند و در حوزه واکسن نیز به عنوان فصل‌الخطاب موضوعاتی را بیان و ماموریت‌ها را مشخص کردند افزود: اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور و به تبع استان نیز در درمان کرونا بسیار موثر بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا باور نمی‌کردند که در مقابل کرونا چنین عملکرد خوبی داشته باشیم و برخی با هر تحریمی سعی داشتند، ضربه‌هایی بزنند افزود: پزشکان ما افسران این جنگ نرم بودند که توانستند به خوبی از بیماران مراقبت کنند و آمارهای مرگ و میر و مبتلایان  را نیز با کمک آنها کاهش دهیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت سعی کرد کرونا را کنترل کند و جلوگیری از افزایش قیمت داروها نیز از دیگر موارد مورد توجه بود گفت: دولت به دنبال این است که بیمه‌ها واحد باشند و همه از خدمات یکسان برخوردار باشند و نباید فرق بین بیمه‌های تکمیلی باشد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور تاکید داشت قیمت دارو تغییر نکند و همان مصوب شهریور سال ۱۴۰۰ است خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه مجموعه‌ها و مراکز درمانی به دنبال قرارداد با بیمه‌ها هستند، رویکرد بیمه سلامت نیز تحولی شده و در حال حاضر همه تمایل دارند زیر پوشش این بیمه و سایر بیمه‌ها قرار گیرند که از برکات دولت سیزدهم است.

قاسمی‌فرزاد در ادامه به مشکل آب استان همدان اشاره کرد و گفت: پروژه انتقال آب به همدان مصوب سال ۸۳ بود و تقریبا در مدت ۱۶ سال، ۴۰ درصد کار انجام شده بود و ۶۰ درصد باقی مانده بود.

وی ادامه داد: این ۶۰ درصد کار در مدت چند ماهه انجام می‌شود در حالی که کارشناسان اذعان داشتند حداقل دو سال زمان می‌برد و ما امروز شبانه‌روز به دنبال حل مشکل آب هستیم.

استاندار همدان با بیان اینکه شورای تامین تصویب کرده بود جیره‌بندی آب صورت گیرد اما اجازه ندادم چون مشقت‌هایی برای مردم داشت گفت: ما به دنبال این هستیم هرچه سریع‌تر مشکل آب حل شود و مردم از نعمت آب به خوبی بهره‌مند شوند.

حمایت ویژه مجلس از بیماران صعب‌العلاج

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت نیز با بیان اینکه در مجلس همواره دو موضوع بهداشت و آموزش برایم حائز اهمیت بوده است اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ مسائلی برای مردم در حیطه پزشکی و سلامت تصویب شد که در نوع خود بی‌نظیر است.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به اینکه می‌خواستیم برای نظام پزشکی ۸۰ میلیارد تومانی تصویب کنیم و کارها در این بخش نیز جمع شود گفت: روز گذشته مصوب شد درمان و آموزش با هم بماند و این تثبیت شود. به عنوان سیاست‌ها نیز ابلاغ تا حول این سیاست‌ها عمل شود.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار وزارت بهداشت بود اما چیزی به دست وزارت نمی‌رسید ادامه داد:‌ درصد مالیات بر ارزش افزوده را مصوب کردیم تا ماهانه داده شود و ۱۹ هزار میلیارد تومان به بهداشت کمک شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه ۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه رایگان افراد اختصاص یافت گفت: حمایت از بیماران صعب‌العلاج را به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت و در این راستا صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج راه‌اندازی شد تا بیماران دغدغه هزینه درمان نداسته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۵ هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۲۰ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به این صندوق تزریق شد افزود: این مبلغ ویژه کسانی است که جز خداوند کسی را ندارند و ما به دنبال این هستیم حتی یک نفر در جامعه که وضع مالی خوبی نداشته از درمان محروم نشود.

 بیش از ۳ میلیون ویزیت سرپایی کرونا در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌ ابن‌سینا نیز با اشاره به اینکه نام و آوازه ابن سینا در دنیا پیچیده است و در تمام دنیا او را می‌شناسند  اظهار کرد: ابن سینا پژوهشگر و فیلسوف برجسته‌ای بود که به پزشکی نیز نگاه فیلسوفانه داشت.

محمد‌مهدی مجذوبی با بیان اینکه ابوعلی سینا خدمات و آثار قابل توجهی بر جای گذاشت که افزون بر ۵۰۰ سال جزو منابع مورد استفاده پژوهشگران است گفت: خوشبختانه در طول زمان نیز پزشکان بزرگی بودند که راه  ایشان را ادامه دادند.

وی با بیان اینکه مسیر پزشکی ادامه یافته تا به ما رسیده است افزود: پزشکانی مثل محمد‌علی شریفی بودند که اکنون در بین ما نیستند اما یاد و خاطره‌ آنها تا ابد زنده می‌ماند، ایشان در بیمارستان اکباتان همدان  یک تنه تمام تخصص‌هایی که اکنون به صورت جداگانه ارائه می‌شود را انجام می‌داد و یک استاد پزشکی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با تاکید بر اینکه امروز مسئولیت بزرگی بر عهده ما پزشکان است همچون که بر گردن اساتید ما بود، گفت: تمام دوران شیوع بیماری کرونا برای همه ما خاطره خواهد شد، یادم می‌آید در آن زمان مادر بارداری که ریه‌هایش به شدت درگیر بود زایمان کرد و پزشکان و پرسنل بیهوشی با اشک‌های این مادر گریه می‌کردند و زمانی که حالش خوب شد همه خوشحال شدند. این پزشکان هستند که با ناراحتی بیمار ناراحت و با خوشحالی او خوشحال می شوند.

وی با تاکید به اینکه جامعه پزشکی در مقابله با بیماری کووید بسیار خوش درخشید افزود:‌ وقتی در شرایطی که فضا بسیار سنگین بود و هر کس گمان می‌کرد خود و یا خانواده‌اش هر لحظه درگیر بیماری می‌شوند، حضور مخلصانه و پررنگ پزشکان جای تقدیر و تشکر داشت که جان‌فشانی کردند.

مجذوبی با بیان اینکه اگرچه امروز شاهد شرایط پایدارتر در خصوص بیماری کرونا هستیم اما باز هم این بیماری وجود دارد تاکید کرد: بر اساس آمار از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون بیش از ۳ میلیون ویزیت سرپایی کرونا در استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیز بستری شده‌اند که این خود نشان از فشار وارد شده بر جامعه پزشکی است بیان کرد: برای تمام پزشکان و جایگاه آنها احترام قائل هستم و امیدوارم همیشه سلامت و تندرست باشند.

علیرضا مدرکیان، رئیس نظام پزشکی همدان نیز ضمن تبریک روز پزشک اظهار کرد: مراسم روز پزشک پس از سال‌ها پیگیری با حضور مسئولان نظام پزشکی کشور در  استان همدان برگزار شد و ما از این مناسبت بسیار خرسندیم.

گفتنی است

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول