اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کفگیر آلمان برای کمک نظامی به اوکراین به ته‌ دیگ رسید

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که انبارهای تسلیحاتی این کشور برای کمک به اوکراین با کمبود جدی مواجه شده است.

کفگیر آلمان برای کمک نظامی به اوکراین به ته‌ دیگ رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان از محدودیت شدید این کشور برای ارائه کمک تسلیحاتی به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که وزیر خارجه آلمان در یک مصاحبه اعلام کرد که انبار تسلیحاتی این کشور برای ارسال مقادیر بیشتری از سلاح به اوکراین کافی نیست و با کمبود جدی مواجه است.

طبق این گزارش، «آنالنا بائربوک» در مصاحبه‌ با شبکه زد‌دی‌اف (ZDF) که شامگاه چهارشنبه (دیشب) پخش شد، گفت: «ما می‌خواهیم با هر آنچه در اختیار داریم از اوکراین حمایت نظامی کنیم اما متاسفانه در شرایط فعلی خودمان کسری مطلق داریم».

به گفته وزیر خارجه آلمان، دولت این کشور در حال مذاکره و رایزنی با شرکت‌های دفاعی آلمانی برای تولید ویژه تسلیحات نظامی برای اوکراین است که این تسلیحات تجهیزات دفاعی و سامانه‌های پدافند هوایی را شامل می‌شود.

این مقام ارشد برلین البته اذعان کرد که فرایند مورد نیاز تولید تسلیحات برای اوکراین احتمال دارد بیشتر از آنچه قبلا پیشبینی می‌شد، به طول بیانجامد.

به گفته وزیر خارجه آلمان، تحویل تسلیحات تازه و جدید این کشور به اوکراین تا قبل از سال آینده، ممکن نخواهد بود.

تاکید بائربوک بر رسیدن انبار تسلیحات آلمان به ته دیگ و زمان بر بودن ارائه کمک‌های نظامی جدید به اوکراین در شرایطی مطرح شده که این کشور از ابتدای جنگ مسکو و کی‌یف، در اقدامی همراستا با آمریکا دست به تحریم‌های بی سابقه علیه روسیه زده و ارائه کمک‌های تسلیحاتی، نظامی و اقتصادی به اوکراین را در دستور کار خود قرار داده است.

سخنان وزیر خارجه آلمان ساعاتی بعد از انتشار خبرها درباره اعلام بزرگترین کمک نظامی آمریکا به اوکراین مطرح شد. جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته،  از تخصیص بسته کمک نظامی حدود سه میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد و گفت که این بزرگ‌ترین تعهد واشنگتن تاکنون است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول