اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ماجدی:‌ بحث تعلیق نوعی کاسبی شده است/ اسکوچیچ روی هوا نیست/ با هیچ کس برای هدایت تیم‌ملی صحبت نکردم

سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: به نظر من بحث تعلیق نوعی کاسبی شده است،خواهش می‌کنم جلوی کاسبی تعلیق را بگیرید.

ماجدی:‌  بحث تعلیق نوعی کاسبی شده است/ اسکوچیچ روی هوا نیست/ با هیچ کس برای هدایت تیم‌ملی صحبت نکردم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، میرشاد ماجدی در مورد عملکرد خود در مدت 6 ماهه سرپرستی‌اش در فدراسیون فوتبال اظهار داشت:‌ اگر به تاریخ 30 بهمن 1400 بازگردیم فدراسیون فوتبال را با کمتر از حدود 200 میلیون تومان تحویل گرفتم تا اینجا نیز با حمایت‌های مجلس، دولت و دستگاه‌های دیگر توانستیم مبلغ بسیار خوبی را برای پرداختی‌های گذشته هزینه کنیم.

وی افزود:‌مالیات‌هایی که از سال 97 فدراسیون فوتبال باید برای قرارداد دو بزرگواری که با ما کار کردند یعنی کی‌روش و ویلموتس بدهکار بودیم حدود 2 میلیارد تومان مربوط به مالیات قرارداد کی‌روش بود که سه چهار روز قبل آن را تسویه کردیم ویلموتس بابت پولی که فعلا گرفته نه آن پولی که قرار است بگیرد بالغ بر 2 میلیارد و 60 میلیون تومان مالیات داشته که آن را هم صبح شنبه تسویه می‌کنیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: تسویه مالیاتی خوشایند ما نیست اما تعجب می‌کنم چرا از سال 97 این مالیات‌ها پرداخت نشد از روزی که فدراسیون را تحویل گرفتیم حساب‌های ما را به همین خاطر بسته بودند. 20 روز تا یک ماه زمان برد تا با فراهم کردن مبلغ اولیه و مکاتبات صورت گرفته بتوانیم حساب‌ها را باز کنیم و دخل و خرج خود را انجام بدهیم.

ماجدی ادامه داد: با تمام این مسائل کارهای جاری فدراسیون انجام می‌شود نباید فکر کنیم برای برگزاری یک بازی دوستانه تلفن را برمی‌داریم و به کشور دیگری زنگ می‌زنیم تا در فلان روز با ما بازی کنند. نمی‌دانید برگزاری بازی‌های دوستانه چه هزینه‌هایی دارد همه این کارها را انجام دادیم. عدد بسیار کلانی در این 6 ماه وارد فدراسیون شد، اما خدا را شکر دولت، مجلس و سازمان‌های دیگر به ما کمک کردند. در مورد بلیت‌فروشی جام‌جهانی هم کار خدا بود که به فدراسیون کمک کرد. خدا خواست تا فدراسیون تمام بدهی‌های مربوط به سرمربیان پیشین فوتسال، فوتبال و فوتبال ساحلی را که از سال‌های بسیار دور مانده بود، تسویه کنیم. الان نیز به جزء اسکوچیچ و دو دستیار خارجی‌اش که باید از ریال به دلار پرداخت کنیم به سایر اعضای کادر فنی تیم ملی بدهی نداریم. در همین هفته با اسکوچیچ نیز تسویه می‌کنیم. همه این کارها در 6 ماه انجام می‌شود.

وی در خصوص اینکه با وجود تمام این مسائل انتظار می‌رود فدراسیون درآمدزا باشد اما مسائلی که عنوان کرد صرفا کمک‌هایی است که عزیزی‌خادم هم از سازمان برنامه و بودجه توضیح داد درست است اما در آن زمان مدیریت مالی سخت نگرفت ما کمک مالی که گرفتیم و مدیریت کردیم. همین الان می‌توانیم قرارداد ببندیم و یک شرکت به عنوان اسپانسر تیم ملی فدراسیون آماده پرداخت است اما یادمان باشد فدراسیون فوتبال هستیم و جام‌جهانی را پیش‌رو داریم. در این مقطع هر کسی حامی مالی ما باشد در بحث برد برد ضریب چند برابر خواهد داشت نمی‌توانیم به راحتی از حق و حقوق فدراسیون،‌مردم و بازیکنان بگذریم و با قراردادی ارزان حمایت مالی از تیم ملی را به یک شرکت و یا سازمان واگذار کنیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: خیلی‌ها آماده حمایت از فدراسیون هستند اما تمام سعی من و همکارانم در هیأت رئیسه این است که به راحتی زیر بار هر قراردادی نرویم باید اسپانسری بگیریم که درخور نام فدراسیون فوتبال و تیم ملی باشد زیرا می‌خواهیم در بین 32 تیم جام‌جهانی شرکت کنیم. در غیر اینصورت می‌توانیم قرارداد معمولی بسته و بگوییم اسپانسر هم گرفته‌ایم. یکی از نکاتی که شاید ضعف من و همکارانم باشد این است که اهل شعار دادن نیستم و زیاد مصاحبه نمی‌کنم. زیاد حرف نمی‌زنم بلکه سعی دارم عمل کنم.

ماجدی با اشاره به برخی تعطیلات در برگزاری رقابت‌های لیگ توضیح داد: در این مدت عید نوروز، ماه رمضان و ... را داشتیم اگر آنها را از روزهای کاری ما کم کنید، می‌بینید حدود 4 ماه و نیم وقت داشتیم تا کار انجام بدهیم.خوشحالم که بگویم 5 برابر مبلغ قبلی با حامی مالی داوران قرارداد بستیم. این موضوع یک دستاورد است باید از شرکت نفت پارس تشکر کنم. همه کارها را قانونی و طبق آئین‌نامه مالی و معاملاتی انجام می‌دهیم و می‌خواهیم هیچ چیزی برای آیندگان باقی نگذاریم که خدشه‌ای وارد شود. به صورت رایگان برای تمام تیم‌های ملی بزرگسالان با تولیدکننده البسه قرارداد بستیم.

 

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه در ازای عقد قرارداد با تولیدکننده البسه چه مقدار پول دریافت کردند گفت:‌ وقتی فراخوان گذاشتیم سه چهار شرکت خارجی و دو سه شرکت ایرانی در فراخوان شرکت کردند از این لباسی که از تولیدی مجید به عنوان یک کالای ایرانی می‌گیریم برای تیم ملی بزرگسالان کاملا رایگان است. سایر تیم‌های بزرگسال را نیز این لباس‌ها را رایگان دریافت خواهند کرد و حدود 10 میلیارد تومان البسه رایگان از این شرکت خواهیم گرفت. پولی نمی‌گیریم اگر قرار باشد پول بگیریم باید باز هم لباس بخریم.

وی در خصوص اینکه آیا این شرکت در جام‌جهانی حضور داشته گفت: خیر، وقتی فراخوانی می‌گذارید شرکت‌ها و برندهای تجاری شرکت می‌کنند همه شرکت‌های خارجی یک موضوع مشترک داشته و می‌گفتند نمی‌توانیم در تهران هیچ البسه‌ای را به فدراسیون تحویل بدهیم. گمرک به کنار اما نمی‌توانستیم هر زمان لباس خواستیم از این شرکت‌ها تحویل بگیریم. برخی از این شرکت‌ها به یورو لباس می‌فروختند به همین دلیل نمی‌توانستیم با آنها همکاری کنیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه تیم ملی در دوره گذشته بابت همکاری با شرکت آدیداس پولی دریافت نکرد و اکنون نیز با وجود همکاری با یک شرکت ایرانی باز هم پولی دریافت نخواهد کرد و این موضوع که یک شرکت به صرف تحویل لباس رایگان حامی البسه تیم ملی شود، مانند یک شوخی می‌ماند گفت: وقتی شرکت‌ها نمی‌آیند باید چه کاری انجام بدهیم؟ ما مناقصه برگزار نکردیم بلکه فراخوان دادیم گفتیم هر کسی می‌تواند در تیم ملی ما خودش را جای بدهد، در این فراخوان شرکت کند.در این فراخوان تمام اعضای فدراسیون، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت ورزش و ... حضور داشتند و کاملاً قانونی است. همه جلسات فیلمبرداری شده و در قوانین مالی و مالیاتی ما نیز فرق مناقصه و مزایده و فراخوان وجود دارد. وقتی نماینده بازرسی در جلسه شرکت می‌کند یعنی کار قانونی است برخی مواقع ترک تشریفات هم در برخی مسائل داریم اما در مورد لباس این کار را انجام ندادیم.

ماجدی با اشاره به شرکت حمایت‌کننده مالی از داوران اضافه کرد: برای اولین بار همه داوران و ناظران لیگ برتری و دست‌اولی ما پیش از شروع فصل کلاس آموزشی داشتند تمام تسویه حساب‌های داوران فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان صفر شده و تمام طلب داوران در سال 1400 پرداخت شد.بحث دیگر مربوط به هیأت‌های استانی است که بازوان پرتوان ما هستند. استقلال آنها به فدراسیون کمک می‌کند و روی این موضوع خیلی تأکید داریم.

وی در خصوص آخرین وضعیت دریافت پول‌های بلوکه شده کشورمان در فیفا گفت:‌ به فیفا نامه زدیم تا پول اسکوچیچ و همکارانش را از این محل پرداخت کنند اما به ما نامه زدند و این موضوع را نپذیرفتند. همه پول‌هایی که در فیفا داریم دارای سرفصل هستند و مشخص شده که باید کجا هزینه شوند. به صورت مثال برای ساخت و سازها سرفصل عمرانی داریم نمی‌توانیم بگوییم ساخت و ساز نمی‌کنیم و پول ماجدی را از این محل بدهید.

سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه به فیفا ربطی ندارد ما پاداش خود در جام‌جهانی را می‌خواهیم در چه راهی هزینه کنیم گفت:‌ پولی که در جام‌جهانی است مربوط به زیرساخت‌ها است، بازیکنان ما افرادی است برای صعود به تیم ملی به جام‌جهانی زحمت کشیده‌اند من باشم یا نباشم اجازه پرداخت پول به غیر را نخواهم داد. باید برای آیندگان فوتبال ما سرمایه‌گذاری شود.

نامزد ریاست فدراسیون در خصوص ابهام مطرح شده مبنی بر اینکه او برای حضور در انتخابات باید از سمت خود از هیأت رئیسه استعفا کند، مانند اتفاقی که برای حیدر بهاروند در سال 95 رقم خورد گفت:  ما سندی بالادستی به نام اساسنامه داریم به هر چیزی که در اساسنامه نوشته شده پایبند هستیم اما وقتی چیزی نوشته نشده نمی‌توانیم قانونی داخل اساسنامه بگذاریم اگر کار من غیرقانونی باشد به حدی دستگاه‌های قانونی و غیرقانونی در کشور ما وجود دارد که قبل از نشستن من روی یک صندلی اجازه چنین کاری را به من نخواهند داد.

ماجدی در خصوص انتشار نامه‌ای مبنی بر اینکه فعالیت‌هایش مصداق بارز تعارض منافع است،‌ گفت:‌ من چنین نامه‌ای دریافت نکردم.

وی در خصوص برنامه‌هایش برای ورود سیستم VAR به کشورمان اظهار داشت: ای کاش مجمع ما چند ماه دیگر برگزار می‌شد تا می‌توانستم در مورد این مسائل توضیح بدهم.

 

سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص دلیل سفرهای اخیرش پاسخ داد:‌ من سفری نرفته‌ام به این دلیل اردوی تیم ملی در قطر نرفتم که اتفاقی را رقم بزنم، کار برای من اولویت دارد. به قطر نرفتم و در ایران ماندم پیگیر دریافت باقیمانده پاداش بازیکنان تیم ملی بودیم سجادی در این موضوع خیلی به ما کمک کرد. او به قطر رفت و ما در ایران ماندیم تا این پاداش‌ها پرداخت شود در نهایت با حضور وزیر ورزش در دوحه این کار انجام شد. به سوئیس نرفتم و در ایران ماندم تا بحث شبانه‌روزی بانوان را طبق هماهنگی‌ با سازمان‌های دیگر پیش ببریم.

ماجدی تصریح کرد: خوشحالم بگویم در بحث VAR سرانجام نامه تأییدیه برای ما آمد و از هفته آینده آموزش این سیستم را برای داوران شروع خواهیم کرد. نه شعار دادیم که VAR آوردیم و نه گفتیم بانوان را به ورزشگاه می‌آوریم، فقط سکوت کردیم گفتیم اجازه بدهید هر زمان کار تمام شد آن را اعلام کنیم. آموزش داوران در کشورمان انجام خواهد شد در نامه‌ای که به فیفا زدیم شرکت مدنظر ما را تأیید کرد و خودشان نماینده داخل ایران را مورد تأیید قرار دادند.

وی در مورد نام این شرکت گفت:‌ اجازه بدهید قرارداد ثبت شود تا فردا نگویند فلانی شرکتی را گفت و قرارداد امضاء نشد اما کار قطعی است صحبتی که ما داشتیم آموزش این سیستم 6 ماهه است طبق صحبت با فردی که در ایران حضور دارد به این نتیجه رسیدیم که دو سیستم را اجرا می‌کنیم. می‌توانیم در سه ماه داوران را آموزش بدهیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا قراردادی که قرار است به امضاء برسد در مورد سیستم آفساید و ... است در مورد این مسائل باید افشاریان، کامرانی‌فر و ... که خودشان داور هستند پاسخگو باشند. ابتدا باید آموزش بدهیم و سپس کارهای مانیتورینگ و ... را انجام بدهیم. استارت اولیه کار از همین آموزش است. نماینده‌ای از فیفا می‌آید و داوران ما را آموزش می‌دهد. من جزئیات را نمی‌دانم زیرا داور نیستم اما کلیات کار و چیزی که به من ربط دارد این است که از هفته آینده کار را شروع خواهم کرد. اکنون بحث مجمع و امور تیم ملی را پیش‌رو داریم که باید به صورت همزمان پیش برود.

وی در خصوص اینکه آیا برای شرکتی که قرار است در زمینه VAR با آن همکاری کنند گرفتند تا اتفاقات همکاری با شرکت قبلی تکرار نشود، گفت: همه تأییدیه‌ها را گرفته‌ایم خدا را شکر شبانه‌روزی کار کردیم از حراست وزارت ورزش ، فدراسیون فوتبال، حمید سجادی، فولادگر،‌کامرانی‌فر اعضای هیأت رئیسه و... تشکر می‌کنم همه آنها وقت گذاشتند اما صحبتی نکردیم. نمی‌دانم بگویم خوشبختانه یا متأسفانه اما هر کلمه‌ای از دهان ما بیرون بیاید قبل از ما در رسانه‌ها است نمی‌دانم این چه اتفاق جدید و پدیده‌ای است کنترل کردن اینکه همه مسائل را نگه داریم و بیرون ندهیم تا مجوز صادر شود خیلی سخت است.

ماجدی درباره این که آیا این شرکت روسی است گفت: خیر، شرکت دیگری است. اکنون منتظر نهایی شدن قرارداد هستیم تا وقتی قرارداد امضاء نشده به عنوان یک مسؤول نمی‌توانم حرف بزنم.

سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص دودستگی ایجاد شده در اردوی تیم ملی خاطرنشان کرد: من یک آدم فوتبالی هستم بازیکن تیم ملی بودم و فکر می‌کنم دل و قلب یک فوتبالیست و مربی بیشتر از هر کسی برای تیم ملی می‌تپد. این موضوع به نظر من دودستگی نبود. هر کدام از این عزیزان حق داشتند نگرانی خود را نسبت به تیم ملی نشان بدهند.

وی درباره اینکه خیلی در مورد وضعیت تیم ملی خوش‌بین است گفت:‌ اگر خوش‌بین نبودیم نمی‌توانستیم به جام‌جهانی صعود کنیم با همین خوش‌بینی به جام‌جهانی رفتیم. وقتی اسکوچیچ تیم را تحویل گرفت هیچ مربی این تیم را قبول نمی‌کرد زیرا با یک مساوی حذف می‌شدیم برخی مربیان از این کار کنار کشیده و تیم ملی رها مانده بود. اسکوچیچ آمد و تیم ملی را تحویل گرفت ما را به جام‌جهانی برد.

 

ماجدی در خصوص اینکه این موضوع برای فدراسیون قبلی است توضیح داد:‌در آن زمان خود من عضو کمیته فنی بودم اسکوچیچ در دوره سرپرستی حیدر بهاروند به تیم ملی آمد در آن دوره برای اولین بار کمیته فنی تشکیل شد و در دوره ویلموتس چنین کمیته‌ای وجود نداشت و اگر هم بود مشورتی با آن نشد برای انتخاب اسکوچیچ کمیته فنی تشکیل شد و اعضاء رأی دادند تا او به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شود.

سرپرست فدراسیون فوتبال در مورد بحث دودستگی در تیم ملی گفت:‌ دل بازیکن تیم ملی خیلی می‌سوزد و نگران این تیم است واکنش‌های منفی در فضای مجازی وجود دارد خود من وقتی در قرعه‌کشی جام‌جهانی حضور داشتم رودررو با اینفانتینو صحبت کردم در آن گفت‌وگو چیزی به نام تعلیق و حذف کردن ایران در ذهن و صورت رئیس فیفا ندیدم. اما در همان گفت‌وگو می‌دیدم از طریق واتساپ پیام‌هایی برای من می‌آید که امکان دارد فوتبال ایران تعلیق شود به نظر من بحث تعلیق نوعی کاسبی شده است. خواهش می‌کنم جلوی کاسبی تعلیق را بگیرید. به خاطر تیم ملی نه به خاطر من ماجدی همکارانم باید جلوی این کلمات را بگیرند. قرارداد VAR را پیش می‌بریم.

وی درباره حمایت از نامزد خاص با انتشار استوری برخی بازیکنان توضیح داد: من خودم یک نامزد هستم و درباره سایر کاندیداها صحبت نمی‌کنم اما در مورد خودم می‌‌گویم آدمی نیستم پشت بازیکن پنهان شوم و از او بخواهم کاری انجام بدهد این اقدام جوانمردانه و منطقی نیست. دغدغه تمام بازیکنان تیم ملی حضور موفق در جام‌‌جهانی است.

ماجدی در خصوص اینکه آیا تمام بازیکنان با او همسو هستند پاسخ داد: صادقانه بگویم باید تمام فکر و ذهن بازیکن بازی کردن در زمین باشد او باید حق و حقوق و پاداش خود را بگیرد این کار را هم برای بازیکنان انجام دادیم خود این بازیکنان فردا مربی و مدیر می‌شوند. در آن زمان متوجه برخی مسائل خواهند شد ما چند نگاه داریم نگاه حمایتی، جوانی و ناپختگی وقتی به سنی می‌رسیم که در قالب مربی یا مدیر قرار می‌گیریم 100درصد نگاه‌تان فرق خواهد کرد اطمینان داریم تمام افرادی که استوری گذاشتند هدف‌شان این بود که از تیم ملی حمایت شود و به آن نگاه کنند.

وی در خصوص اینکه پس از انتشار آن استوری مباحثی در خصوص تهدید بازیکنان مطرح شد گفت:‌ من اطلاعی ندارم اگر کسی این کار را انجام داده به نظرم ایرانی نیست. همه ما برای این پرچم و نظام می‌جنگیمو

سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص مطرح شدن برخی مربیان مثل کی‌روش، علی دایی،‌جواد نکونام، امیر قلعه‌نویی و ... برای جانشینی اسکوچیچ گفت:‌ ابتدا یک موضوع را بگویم بازیکن نیمکت‌نشین ناراحت می‌شود و فردی که روی سکو می‌رود ناراحتی‌اش دو برابر خواهد شد البته این ناراحتی به این معنی نیست که اختلاف با سرمربی دارد بلکه این است که چرا من نیستم و حق من است در ترکیب باشم او چنین حقی را برای خود متصور است اما سرمربی تصمیم می‌گیرد چه کسی به زمین برود. من با هیچکس صحبت نکردم اسکوچیچ تیم من را به جام‌جهانی برد چرا باید اخراجش کنم و سپس دو برابر پولی که به او می‌دهم برای حضور مربی جدید پرداخت کنم.  100 درصد از اسکوچیچ حمایت خواهم کرد و او در جام ‌جهانی مربی ما می‌ماند.

وی با اشاره به برگزاری بازی‌های دوستانه تیم ملی در فیفادی پیش‌رو توضیح داد: در کل دو بازی دوستانه در اواخر شهریور و اوایل مهر داریم اردوی ما در این مدت 8 تا 9 روزه است حدود  یک هفته و در حالت خوشبینانه 10 روز قبل از جام‌جهانی اردو خواهیم داشت عقل سلیم در این موقعیت چه می‌گوید.

سرپرست فدراسیون فوتبال درباره اینکه با تفاسیر رسانه‌ها عامل دودستگی در تیم ملی نیستند گفت: من نگفتم رسانه‌ها و همچنین فضای مجازی خواهش کردم با هر کسی خوب، بد،ضد  یا علیه هستند تا پایان جام‌جهانی فقط از تیم ملی حمایت کنند.

ماجدی در خصوص نقشه راه تیم ملی تا قبل از جام‌جهانی گفت:‌ 6 ماه نیست از همان شبی که بازی با الجزایر تمام شد و باز هم باید بگویم با چه مشقتی آن مسابقه را فراهم کردیم کار را آغاز کردیم برخی می‌گویند تیم ملی در فیفادی قبلی فقط یک بازی برگزار کرد یک روز بیایید کنار من بنشینید تا ببینید در شرایط و مسائل فعلی کشور هماهنگ کردن یک بازی دوستانه چقدر وقت می‌برد دقیق از فردای بازی الجزایر تا کنون کارها را انجام دادیم.

 

وی تصریح کرد:‌ 20 شهریور لیگ به اتمام می‌رسد و اردوی تیم ملی با حضور بازیکنان داخلی از 21 شهریور آغاز خواهد شد. یک بازی دوستانه در داخل کشور داریم به تیم امید فقط در فیفادی بازیکن می‌دهند و اگر در آن زمان بتوانیم تیم را جمع کنیم تیم ملی بزرگسال به مصاف امیدها خواهد رفت  در غیر اینصورت به تیم جوانان خواهیم رفت. اگر قرارداد دیدار با اروگوئه امضا شود اولین قرارداد ما 23 سپتامبر با این تیم خواهد بود سپس 27 سپتامبر به مصاف سنگال می‌رویم. 6 مهر تیم ملی به تهران بازمی‌گردد.

سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص انتقادات مطرح شده به فدراسیون فوتبال نسبت به تزلزل جایگاه اسکوچیچ و وضعیت نامناسب تیم امید که سبب می‌شود مهدی مهدوی‌کیا بگوید با این شرایط تا فرودگاه هم نمی‌توانیم برویم چه برسد به المپیک توضیح داد: اسکوچیچ روی هوا نیست من با کسی مذاکره نکردم اگر به یک گزارشگر یا یک خبرنگار زنگ بزنم و حالش را بپرسم او فردا مدیر رسانه‌ای تیم ملی می‌شود؟ سلام و علیک ما با فردی که نام او مطرح شده 20 ثانیه‌ای هم نبود آیا نتیجه این سلام و علیک این است که او قرار است سرمربی تیم ملی شود؟

وی در خصوص اینکه عضو هیأت رئیسه فدراسیون خودش مدعی شده او با علی دایی مذاکره کرده گفت:‌ آن فرد با ماجدی صحبت کرده اما نمی‌دانستم چه صحبتی کرده در آن وضعیت با کسی صحبت نمی‌کنم زیرا نمی‌خواهیم شعار بدهیم و شلوغ کنیم.

ماجدی اضافه کرد: در مورد تیم ملی امید هر چه مهدوی‌کیا و همکارانش خواستند فدراسیون فوتبال آماده کرد دست کم 50 درصد قرارداد اعضای کادر فنی پرداخت شده است. در مورد اعزام نشدن تیم به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی هم باید بگویم فراز فاطمی از قول مهدی مهدوی‌کیا به من گفتند به این دلیل که باشگاه‌ها بازیکنان‌شان را نمی‌دهند و 4، 5 بازیکن کرونایی داریم نمی‌توانیم به مسابقاتی برویم و یک روز در میان بازی کنیم. در گروهی هم افتاده بودیم که حریفان قدرتمندی در آن وجود داشتند مهدوی کیا چه خواسته که ما انجام ندادیم. برای او احترام زیادی قائل هستم و هر چه در توانم بود برایش گذاشته‌ام.

سرپرست فدراسیون فوتبال افزود: گفتن برخی مسائل کوچک است بهترین هتل ایران را در اختیار تیم امید قرار دادیم بهترین زمین چمن و ... را به این تیم دادیم فدراسیون فوتبال همکاری نکرد یکسال و نیم تیم ملی نوجوانان و جوانان نداشتیم اما من و همکارانم این کار را انجام دادیم. مثلا می‌گویند یاسین سلمانی را می‌خواهیم او کاپیتان سپاهان است باشگاهش می‌گوید تازه از مصدومیت بازگشته و هزینه‌اش را می‌دهم تا در لیگ از او استفاده کنم. طبق کدام قانون در خارج از فیفادی می‌توانم بگویم به زور او را به تیم ملی امید بدهید. اگر سپاهان بازیکن را نداد چه کاری می‌توان انجام بدهم پرونده را به کمیته اخلاق ببرم یا جریمه‌اش کنم؟ به هر حال در فوتبال قانون داریم.

وی در مورد اینکه در دوران ریاست مهدی تاج بانوان برای اولین بار برای بازی تیم ملی به ورزشگاه آمدند و در دوران سرپرستی خودش در فدراسیون آنها توانستند برای بازی های لیگ برتر وارد ورزشگاه شوند که هر دو کار بزرگ است و آیا این روند در ادامه لیگ ادامه پیدا خواهد کرد، خاطرنشان کرد: واقعا باید از یک کارگروه بسیار بزرگ تشکر کنم زیرا این اقدام کاری ملی بود. از تمام دستگاه ها و ارگان ها به ویژه وزارت ورزش و حمید سجادی به دلیل حمایت هایش که سبب شد بتوانیم این کار را جلو ببریم تشکر می‌کنم. دوستان آمدند و نوشتند ماجدی به دلیل مشکلاتش به سوییس نرفت اما در ایران ماندم تا بحث حضور بانوان را پیگیری و تمام کنم.

سرپرست فدراسیون فوتبال افزود: با افتخار خواهران عزیزمان را روز گذشته در ورزشگاه دیدیم. نمی‌دانید چه شور و شوقی وجود داشت. وقتی برای بازدید رفتم دیدم برخی از آنها نماز شکر می‌خوانند و بحث واقعا عجیب و غریب بود اما از هواداران خانم و کمیته های فرهنگی باشگاه‌ها می‌خواهم عفاف زن ایرانی را به نمایش گذاشته و اجازه بدهند کار را به همین شکل جلو ببریم. اگر این اتفاق بیفتد، اطمینان دارم حضور بانوان گسترده تر خواهد شد و به زودی تعداد بیشتری از بانوان را در ورزشگاه خواهیم داشت. اکنون کار را به صورت آزمایشی در ورزشگاه آزادی جلو می بریم تا زیرساخت های استادیوم های دیگر نیز مهیا شود.

 

ماجدی درباره ابهام های مطرح شده درخصوص تغیرات ایجاد شده بین اعضای مجمع مثل بحثی که درمورد کنار گذاشته شدن عبدالکاظم طالقانی، حیدر بهاروند به وجود آمد یا درگیری سرمربی تیم ملی ساحلی با رییس دپارتمان این رشته در مورد انتخاب کاپیتان که سبب شده بحث مهندسی انتخابات توسط تیم حاضر و حاکم در فدراسیون مطرح شود، گفت: بهاروند جزو افرادی است که به او ارادت دارم. من فوتبالی هستم و سیاسی نیستم که امروز بخواهم با سیاست با یک نفر ارتباط داشته باشم. ۷۰ روز قبل لیستی را برای مجمع آماده می‌کنیم و اگر تغییری در این لیست ایجاد شده مرا بازخواست کنید که چرا فلانی بوده و فلانی رفته است. مگر اینکه یک رییس هیات دوره اش تمام شده باشد.

وی درمورد حضور وحید امیری در مجمع فدراسیون فوتبال به جای احسان حاج صفی، گفت: امیری در مجمع قبلی هم بود. دبیرکل ۵۰ یا ۷۰ روز قبل لیست را آماده می‌کند اما این لیست تغییر نخواهد کرد.

سرپرست فدراسیون درمورد اینکه چگونه سرمربی تیم ملی بانوان بدون برگزاری جلسه هیات رییسه انتخاب شد، توضیح داد: بانوان ما در یک تورنمنت حذف شدند و پس از آن اتفاق فدراسیون فوتبال اختیار دارد سرمربی اش را تغییر بدهد. مصوبه مربوط به این موضوع نیز قبل از برگزاری مجمع قبلی در هیات رییسه انجام شد.

ماجدی ادامه داد: مریم ایراندوست اصلا در لیست ما نبود. اطمینان دارم قبل از ۷۰ روز او از تیم بانوان رفت‌.

وی درباره اینکه چه تعاملی می‌توان ایجاد کرد تا دست کم پنج نفر به اعضای مجمع اضافه شوند تا افرادی مثل علی دایی، پنج سرمربی اسبق تیم ملی، بازیکنان دارای صد بازی ملی یا حتی اهالی رسانه به عضویت مجمع در بیایند، گفت: ضمن ارادت به بزرگانی مثل علی دایی، مهدی مهدوی کیا، خداداد عزیزی، کریم باقری، حمید استیلی، افشین پیروانی، جواد نکونام و .... که همه آنها اسطوره های فوتبال ما و باعث افتخار ما است که در کنارشان کار کنیم باید بگویم برای یک تغییر کوچک در اساسنامه باید یک کار بلند مدت انجام بدهیم. به این راحتی نیست که بخواهیم اساسنامه را تغییر بدهیم.

وی ادامه داد: این حرف ها اکنون اطلاعات خام است که باید پخته شود و به صورت حقوقی در بیاید. باید این موضوع را به مجمع پیشنهاد بدهیم. البته صادقانه بگویم در اولویت برنامه های من نیست زیرا برنامه کوتاه مدت من اکنون تیم ملی، VAR، بحث حضور بانوان است که انجام شد و درآمدزایی است. پس از پشت سر گذاشتن جام جهانی احتمال دارد به این بحث هم برسیم.

نامزد ریاست فدراسیون درخصوص اینکه به چه دلیل سایت فدراسیون اعلام کرد او کاندید نمی شود و حتی خودش مدعی شد به این دلیل که از مهدی تاج حکم گرفته نمی‌تواند با او رقابت کند اما در نهایت به چه دلیل تصمیم گرفت در انتخابات شرکت کند، توضیح داد: من با عادل فردوسی پور گفت و گویی انجام دادم و در پاسخ به سوال او گفتم صد در صد برای انتخابات فدراسیون نامزد ریاست می شوم. او پرسید اگر به عقب بازگردیم باز هم سرپرست می‌شوی که گفتم خیر. فردوسی پور گفت این پارادوکس است اما گفتم من سختی‌ها، مشقات و تنهایی ها را کشیدم. برخی مواقع با اعضای هیات رییسه ام خیلی تنها بودیم تا به شرایط فعلی رسیدیم.

ماجدی افزود: از عزیزان خواهش کردم اگر می خواهید به انتخابات بیایید به من هم اعلام کنید تا تصمیم گیری کنم بیایم یا نیایم. اینکه در روز آخر یا دو روز مانده یک نفر بگوید من می آیم و نفر دیگری هم این چنین تصمیمی داشته باشد، می گویم من هم می‌آیم. به این می‌گویند تاکتیک. نگفتم می‌آیم یا نمی‌آیم. طبق تاکتیک خود خواهش کردم اگر می‌خواهند بیایند من فکر دیگری کنم. وقتی در ابتدا می گویید نمی آیم این وضعیت پیش می آید.

وی درباره اینکه آیا امکان دارد رییس نشود و در صورت رییس شدن یک نامزد دبیر کل او شود، گفت: خیر. من اکنون عضو هیات رییسه هستم که بالاتر از دبیرکلی است.

سرپرست فدراسیون در گفت و گو با برنامه ورزشگاه درباره آخرین وضعیت ساختمان این مجموعه گفت: با توجه به پولی که برای پرداخت به ویلموتس از شستا گرفته بودیم، سند تک برگ فدراسیون به نام این شرکت شد و اکنون مستاجر هستیم. به این دلیل نمی‌خواهم مربی جدید بیاورم که بار دیگری را به فدراسیون تحمیل نکنم.

ماجدی افزود: در همین ۵-۴ ماه تیم های ملی نوجوانان و جوانان قهرمان کافا شدند. این بانوان با از دست دادن هشت بازیکن در این تورنمنت نایب قهرمان شد. فوتسال اکنون در اردو است. تیم نوجوانان فوتبال در ازبکستان حضور دارد و فوتبال ساحلی در یزد سه بازی دوستانه با آذربایجان انجام می دهد. این صحبت هایی که در فضای مجازی مطرح می کنند که در فدراسیون کار انجام نمی شود درست نیست و کارها خیلی خوب انجام می شود. هرکس رییس فدراسیون شود خوشبخت است زیرا طراز مالی مناسبی داریم‌. در آخر باید بگویم دو صد گفته چون نیم کردار نیست. به هیات های استانی خسته نباشید گفته و دست آنها را می‌بوسم. همچنین از زحمات حمیرا اسدی، مدیر روابط بین الملل فدراسیون نیز تشکر ویژه دارم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول